Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch tuning (onderin power nodig)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6381 - Puch tuning (onderin power nodig)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 22-11-02?17:04 Print topicpost
Posts: 7079
Heb effe puch cilinder meegekregen om de zelfgemaakte cross minibike van een kameraad z'n 7 jarige zusje proberen te tunen..

Betreft een originele cilinder en er wordt geen andere cilinde gekocht..

Maar moet zo veel mogelijk power onderin hebben voor een kleine korte baan..

Wat moet ik doen?

Uitlaat niet hoger he omdat dat de cilinder hoogtoeriger maakt toch?

Dus lijkt mij breder? En wat met de inlaat? Gewoon wat groter en spoelers? hoger,breder?

Setup:

Originele 39 of 40 mm cilinder
originele carb volgens mij
oliefilter als luchtfilter
Zelfgemaakte uitlaat zonder expansie

Gewoon uitlaatje stuk inkorten voor onderin power toch? zodat ie tenminste toch nog wat expansie heb...

Scheelt denk ik toch wel zo'n 20% vermogensverlies als je geen expansie heb denk ik.

Dus tuningtips voor puch voor lage toeren/onderin power dus..

Heb btw nog op Rieju RR black edition gereden vandaag.. met technigas.. Trekt onderin voor geen meter als je gewoon rustig optrekt en als ie op toeren is wat minder dan een Mt met 70 plini 20mm Techno en trekvertanding..

B.V.D. SIWWN
 

SIWWN 22-11-02?18:13 Print reply
Posts: 7079

Schieten jullie eens op met eten!
En blijf eens van je vriendin af, help mij
 
Blorn 22-11-02?18:51 Print reply

Posts: 13825
als jij die cilinder verneukt, moet je opletten of er een ander word gekocht

maareh,
uitlaat breder...
spoelers en inlaat denk gewoon laten zitten, zal heus wel goed zijn berekend door puchie..

uitlaat inkorten word ie juist hoogtoeriger van..

enne, ANDERE pijp!!! anders helpt et 'tunen' denk niet eens
 
De Schout 22-11-02?19:31 Print reply
Posts: 5327
als het een ori cil is met van die "sleuven" dan kun je van boven een stukje van de zuiger alvuilen voor de spoeling en ongeveer 2mm van de zuiger af bij de inlaat, en dat uitlaat poort gewoon rond maken zoals het kanaal is en dan de veertjes van de kopling wa strakker zette. en een fatsoenlijke uitlaat nemen ja

 
tune tweak fiddle bang bummer
Rudy 22-11-02?19:40 Print reply

Posts: 3471
compressie verhogen en timing iets aanpassen
zou er zowizo een expansie uitlaatje opzetten
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
SIWWN 22-11-02?20:25 Print reply
Posts: 7079
Die jongen heeft minstens 5 puch cilinder



 
DeepSpace 22-11-02?21:16 Print reply
Posts: 181
leovinci uitlaat geeft power onderin
 
SIWWN 22-11-02?21:33 Print reply
Posts: 7079
Mag geen geld kosten...


Maareh ik heb hem al bewerkt..

Spoelpoorten groter (timing niet)
Uitlaat iestsjes hoger en breder
Begin inlaat wat groter..

Slijpsteentjes van de dremel slijten wat hard man GVD!

Hopen dat ie wat sneller is en beter trekt..
 
-Michiel RS- 22-11-02?21:47 Print reply
Posts: 2803
je moet die ijzere diamantfreesjes nemen, die zijn heel dun en klein maar gaan veel betah.

Enne compressie verhogen scheelt ook heel veel.
 
SIWWN 22-11-02?21:53 Print reply
Posts: 7079
Kop heb ik er niet bij maar ding heeft wel veel compressie hoor..

kop mag ie eventueel zelf doen maar loopt dan wel weer snel warm/vast

(maximaal 25/30 km/h op dat baantje dus zeer weinig rijwind... Bouwen wel een propellor op vliegwiel met een slang eraan richting koelribben
 

Dit topic is 742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved