Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - veel te hoge toeren wanneer ik vol gas geef

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1165 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63806 - veel te hoge toeren wanneer ik vol ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pitbull77 15-2-2011 2:24 Print topicpost

Posts: 16
hoi,

ik pas een wallaroo in mijn bezit maar deze maakt veel te hoge toeren bij vol gas,dit heeft hij vanaf de 40 a 45 km/u.
Hoe kan ik dit verhelpen?
info:
-cyl. snelle 49cc
-malossi vario
-gewichtjes 6 stuks van 5.2gr
-malossi koppeling
-sito uitlaat
-grotere sproeier

alvast bedankt
 

Gary - Forum en Gallery Moderator 15-2-2011 8:26 Print reply

Posts: 12846
Als ik het goed begrijp gaat hij vanaf de 45 km/h niet harder maar gaat hij wel meer toeren maken?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
pitbull77 15-2-2011 10:07 Print reply

Posts: 16
jawel hij gaat wel harder maar gaat dan serieus in zen toeren.
 
tsxhunter 15-2-2011 10:09 Print reply

Posts: 9332
powerband?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
pitbull77 15-2-2011 10:13 Print reply

Posts: 16
sorry maar wat is powerband?
veel ken ik er niet van.
 
pitbull77 15-2-2011 10:24 Print reply

Posts: 16
ok heb even gegoogeld om te weten wat het is.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbull77
sorry maar wat is powerband?
veel ken ik er niet van.


 
XDr4g0nX 15-2-2011 10:24 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbull77
sorry maar wat is powerband?
veel ken ik er niet van.

Een powerband is het gedeelte van je toeren waar je het meeste vermogen uit haalt omdat daar je uitlaat de gassen in precies de goede hoeveelheid en het goede tempo terug de cilinder in stuurt zodat er een krachtigere verbranding ontstaat.



Een 2 takt brommer/scooter (of uberhaupt een verbrandingsmotor) heeft een groot deel van zijn vermogen aan de uitlaat te danken, daarom kan je met de meeste 2 takt scooters/brommers alleen de uitlaat vervangen met een andere en dan gaat hij al sneller.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Ariej 15-2-2011 10:29 Print reply

Posts: 3685
Klinkt als een niet-vaste overbrenging die het niet aan kan.

Ik ben geen expert in overbrengingen in scooters maar;
misschien ligt het aan het gewicht van je variorolletjes (te zwaar) of de begrenzing hiervan (varioring)
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Pixl 15-2-2011 10:31 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
Klinkt als een niet-vaste overbrenging die het niet aan kan.

Ik ben geen expert in overbrengingen in scooters maar;
misschien ligt het aan het gewicht van je variorolletjes (te zwaar) of de begrenzing hiervan (varioring)


In een Wallaroo zitten geloof ik geen rolletjes.

Probeer de veer om de koppelingselementen eens iets in te korten
 
So fuckin' what!?
XDr4g0nX 15-2-2011 10:33 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


In een Wallaroo zitten geloof ik geen rolletjes.

Probeer de veer om de koppelingselementen eens iets in te korten

Staat toch echt in z'n openingspost hoor, dat ie rolletjes heeft.
 
Signature: [==||========] 20% complete
pitbull77 15-2-2011 10:39 Print reply

Posts: 16
wallaroo heeft rolletjes,heb er nu 6 van 5.2gr zitten.
 
pitbull77 15-2-2011 10:40 Print reply

Posts: 16
welke veer bedoel je? de drukveer! heb een gele van malossi steken mss is de orgineel terug proberen dan
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbull77
wallaroo heeft rolletjes,heb er nu 6 van 5.2gr zitten.


 
Aprilia RX 50 2003 15-2-2011 11:00 Print reply

Posts: 6717
zit de varioring er soms nog in?
ik heb begrepen dat je dan alleen maar harder kunt door meer toeren te draaien ipv koppeling die uitzet

ik heb niet veel verstand van scootertjes/benamingen maarja je zit nu ook op het ''brommerforum''
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pitbull77 15-2-2011 11:07 Print reply

Posts: 16
denk het niet. Hoe kan je dat zien?
ga hem direkt open gooien en proberen met de orgineel drukveer en dan kan ik ineens is kijken of de ring er nog inzit.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
zit de varioring er soms nog in?
ik heb begrepen dat je dan alleen maar harder kunt door meer toeren te draaien ipv koppeling die uitzet

ik heb niet veel verstand van scootertjes/benamingen maarja je zit nu ook op het ''brommerforum''


 
Aprilia RX 50 2003 15-2-2011 11:11 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbull77
denk het niet. Hoe kan je dat zien?
ga hem direkt open gooien en proberen met de orgineel drukveer en dan kan ik ineens is kijken of de ring er nog inzit.
[...]




als je de kap er af trekt waar de poelies zitten.
achter de voorste poelie zit een soort van as, daarom zit soms een ring. dat is de varioring en die begrensd de scooter

eigenlijk alle nieuwe scooters hebben dat. als je m 2e hands hebt is er grote kans dat die er al uit is
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pitbull77 15-2-2011 11:26 Print reply

Posts: 16
dan zit er geen ring in want heb alles veranderd,alles is van malossi en het orgineel is eruit.
ga hem opengooien en de orgineel drukveer proberen.
en ook de rolletjes vervangen , zwaarder....lichter??? kzal zien wat hij doet en anders gewoon terug alles orgineel.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


als je de kap er af trekt waar de poelies zitten.
achter de voorste poelie zit een soort van as, daarom zit soms een ring. dat is de varioring en die begrensd de scooter

eigenlijk alle nieuwe scooters hebben dat. als je m 2e hands hebt is er grote kans dat die er al uit is


 

Dit topic is 8561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved