Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 28mm Keihin

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63800 - 28mm Keihin
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Velthuis 13-2-2011 23:56 Print topicpost

Posts: 222
Hallo,

Ik wil een grotere carb. plaatsten op de 93cc cilinder van mijn 80cc yamaha DTmx. Ik heb een tijd geleden een YZ80 (luchtgekoeld) blokje via MP gekocht met een Keihin carb. erbij. Volgens mij 28mm, deze wil ik nu op mijn DT zetten.

Ik heb echter geen idee wat voor carb dit is, en met wat voor spruitstuk ik deze op mijn cilinder van mijn DT kan bevestigen en of het dan uberhaupt past. Wie weet of dit past en wat ik hier voor nodig heb?

Foto:

http://img412.images...12/9749/foto0553.jpg

Sorry voor de onduidelijke foto.
De vlotterbak zit alleen met een beugel vast, geen schroefjes. Het enige wat er op de carb. staat is: 064A AOD

Alvast bedankt!




Dit bericht is gewijzigd door Velthuis op 14-2-2011 om 0:02 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Velthuis op 14-2-2011 om 0:03 uur.
 

De Schout 14-2-2011 0:11 Print reply
Posts: 5327
volgens mij zit op een yz standaard een mikuni carb. Dit ding komt ergens anders vanaf lijkt me.


ennuh, je hebt t spul nu toch? ga gewoon lekker kijken hoe het passend te maken is
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 14-2-2011 0:30 Print reply

Posts: 29286
28mm is veels te groot voor een standaard dt80 cilinder.

20mm is een betere keuzen.
Groter als 20mm heeft vrijwel geen nut.
 
antonhonda 14-2-2011 15:53 Print reply

Posts: 3616
of zet het hele blok er onder
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
mini89 14-2-2011 16:05 Print reply

Posts: 495
op eerdte gezicht komt die carb van 1 of ander 4 takt ding af een honda xl ofzo
 
Velthuis 14-2-2011 17:40 Print reply

Posts: 222
Het is geen origineel 80cc maar hij is opgeboord naar 93cc, zit nu ook een malossi zuiger in en een 93cc malossi kop. Is 20mm dan nog steeds voldoende? Want dan laat ik het gewoon zo.

Het yz80 blok is voor de rest overleden. Alleen de cilinder, zuiger en kop zijn nog goed.
 
Marcooow 14-2-2011 17:44 Print reply

Posts: 5713
die yz80 cilinder gaat niet passen, dat zei kenny al dus dat is geen optie

die 28mm is of geen keihin of het is van een 4takt ofzo, want zit er niet uit als een 28mm keihin

en 28mm is veel ste groot, dus die kan je ook wel op de plank/in de kast zetten


die carb. kan ook nog wel eens een 28mm mikuni zijn, wel een oude

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 14-2-2011 om 17:45 uur.
 
faster than a bullet!
4takker 14-2-2011 17:52 Print reply

Posts: 2395
lijkt wel een grote carburateur van een ss50 alleen die zijn maar tot 19mm.

heb je toevallig wat meer foto's van die carburateur van alle zij kanten.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Velthuis 14-2-2011 17:53 Print reply

Posts: 222
Er staat heel groot KEIHIN JAPAN op. Hoeveel mm hij is weet ik niet precies, vorige eigenaar heeft hem verkocht als zijnde een 30mm ...

Oud is hij zeker

Maar toch gewoon te groot voor deze setup?
 
kenny77 14-2-2011 17:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Velthuis
Het is geen origineel 80cc maar hij is opgeboord naar 93cc, zit nu ook een malossi zuiger in en een 93cc malossi kop. Is 20mm dan nog steeds voldoende? Want dan laat ik het gewoon zo.

Het yz80 blok is voor de rest overleden. Alleen de cilinder, zuiger en kop zijn nog goed.


20mm is groot zat, dat hij opgeboord is had ik al rekening mee gehouden.
Je inlaat poort is gewoon niet zo groot en icm de uitlaat die je hebt zal het niet veel toeren maken, dan ben je beter af met een 20mm carburateur.
 
Velthuis 14-2-2011 18:11 Print reply

Posts: 222
Paul de Salmiakbal 14-2-2011 18:18 Print reply

Posts: 5285
Lijkt idd heel sterk op een ss50 carb. Vorm van vlotterbak, bevestiging van vlotterbak, choke heveltje, gasdeksel etc.
 
Velthuis 14-2-2011 18:43 Print reply

Posts: 222
En dan is hij dus max 19mm?
Ter vergelijk een 16mm mikuni naast gelegd. Het is een behoorlijk grote carb. Misschien niet zo heel goed te zien op de foto's.

http://img40.imagesh...40/9900/img2714b.jpg

Grtz Niels
 
Paul de Salmiakbal 14-2-2011 18:47 Print reply

Posts: 5285
Meet em op zou ik zeggen.
 
Velthuis 14-2-2011 19:01 Print reply

Posts: 222
Hoe doe ik dat?

Heb mij eens laten vertellen dat je dat eigenlijk niet zelf op kan meten omdat het om de diameter van de venturi zelf gaat en niet de binnen diameter van het inlaatstuk.
 
luukieshot 9-3-2011 17:01 Print reply
Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
28mm is veels te groot voor een standaard dt80 cilinder.

20mm is een betere keuzen.
Groter als 20mm heeft vrijwel geen nut.


hoeso heeft 28mm geen nu op een standaard dt80 cillinder?
ik rijd met de GE3 cillinder voor een honda mbx ( ook 80cc) en ik rijd met 26mm.. nou merk ik het wel met het zuipen. maar heb veel meer kracht

 
Hoe meer Popo op straat Hoe harder Mijn brommer gaat!

Dit topic is 2333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved