Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Cilinderpoort tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63798 - Cilinderpoort tunen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 14-2-2011 17:00 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Dat bedoelde ik ook niet.


ooh, hhaha
 
faster than a bullet!
Sandero_3310 14-2-2011 21:55 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
als jij koppel wilt, moet je de poort niet nog hoger maken


http://www.brommerforum.nl/user/1844
hij heeft een programmaatje dat je kan downloaden, daar kun je wat gegevens uit halen

je kunt de vorm van de poort uittekenen op je poortmap en dan knip je dat uit zodat je die weer in je cilinder doet en je met een stift de vorm erin krijgt


Ik heb dat programmatje gebruikt ik kom een uitlaattiming van 200,9 en een inlaattiming van 154,4 en een blowdown van 23,75. Ik heb toch nog wat vragen in verband met die timingen... Die 154,4 slaat dat op het moment dat de spoelpoort opent ? en die 200,9 op het moment dat de uitlaatpoort sluit?? Ik veronderstel van niet, die airsal 80 van apriliaforum heeft een timing van de uitlaatpoort op 182, met ander woorden het onderste dode punt, is dat dan mischien het moment dat de zuiger aan de onderkant van de poort passeert ? Aangezien ik enkel de afmetingen van de bovenkant van de poort moest ingeven in het programma versta ik niet goed waarop die x aantal graden slaan? Sorry dat ik dit vraag maar dit is nieuw voor mij die timingen etc.

grtz

 
kenny77 14-2-2011 21:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sandero_3310
[...]


Ik heb dat programmatje gebruikt ik kom een uitlaattiming van 200,9 en een inlaattiming van 154,4 en een blowdown van 23,75. Ik heb toch nog wat vragen in verband met die timingen... Die 154,4 slaat dat op het moment dat de spoelpoort opent ? en die 200,9 op het moment dat de uitlaatpoort sluit?? Ik veronderstel van niet, die airsal 80 van apriliaforum heeft een timing van de uitlaatpoort op 182, met ander woorden het onderste dode punt, is dat dan mischien het moment dat de zuiger aan de onderkant van de poort passeert ? Aangezien ik enkel de afmetingen van de bovenkant van de poort moest ingeven in het programma versta ik niet goed waarop die x aantal graden slaan? Sorry dat ik dit vraag maar dit is nieuw voor mij die timingen etc.

grtz



Die Timingen kloppen niet, zoals De Schout al aangaf je hebt geen l-veer.
Dus die 4.6mm als deckheight klopt niet, aangezien je de zichtbare rand hebt genomen als toppunt van de zuiger.
Maar de zuigerveer zit een stukje onder je zuigerrand.

Dus de cilinder op het blok monteren met voetpakking en zuiger en zonder cilinderkop (cilinder wel aandraaien).
Dan de zuiger in bdp zetten en dan met een schuifmaat/ voelermaat meten wat de deckheight is.
Dan krijg je wel de goede timingen.
 
Marcooow 14-2-2011 22:01 Print reply

Posts: 5713
als je deckheigt zo hoog zou zijn zou je een schijfmaat nodig hebben wat normaal gewoon met voelermaatjes kan (Kheb het zelf nog nooit gedaan, ik heb meer cilinders dan zuigers )
 
faster than a bullet!
Sandero_3310 14-2-2011 22:19 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Die Timingen kloppen niet, zoals De Schout al aangaf je hebt geen l-veer.
Dus die 4.6mm als deckheight klopt niet, aangezien je de zichtbare rand hebt genomen als toppunt van de zuiger.
Maar de zuigerveer zit een stukje onder je zuigerrand.

Dus de cilinder op het blok monteren met voetpakking en zuiger en zonder cilinderkop (cilinder wel aandraaien).
Dan de zuiger in bdp zetten en dan met een schuifmaat/ voelermaat meten wat de deckheight is.
Dan krijg je wel de goede timingen.


Ahnzo, het lijntje dat zichtbaar is in de zuiger slaat dus op de zuigerveer als ik het goed begrijp. Maar kan iemand mij uitleggen waar die timingen op slaan, de uitlaat heeft een latere timing dan de inlaat terwijl deze het eerst opent na de verbranding?
 
Sandero_3310 14-2-2011 22:20 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sandero_3310
[...]


Ahnzo, het lijntje dat zichtbaar is in de zuiger slaat dus op de zuigerveer als ik het goed begrijp. Maar kan iemand mij uitleggen waar die timingen op slaan, de uitlaat heeft een latere timing dan de inlaat terwijl deze het eerst opent na de verbranding?


het lijntje in de cilinder bedoel ik ^^
 
Sandero_3310 15-2-2011 17:56 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Die Timingen kloppen niet, zoals De Schout al aangaf je hebt geen l-veer.
Dus die 4.6mm als deckheight klopt niet, aangezien je de zichtbare rand hebt genomen als toppunt van de zuiger.
Maar de zuigerveer zit een stukje onder je zuigerrand.

Dus de cilinder op het blok monteren met voetpakking en zuiger en zonder cilinderkop (cilinder wel aandraaien).
Dan de zuiger in bdp zetten en dan met een schuifmaat/ voelermaat meten wat de deckheight is.
Dan krijg je wel de goede timingen.


ben serieus wat wijzer geraakt uit die FAQ http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127 in verband met die timingen etc. Zal nu mijn cilinder monteren en deckheight meten;p morgen gaan we van start met het frezen
 

Dit topic is 7841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved