Gerard1793 |
15-2-2011 18:43 |
Posts: 4006 |
Ik ben bang dat je nu sowieso de keerring van je schakelas hebt gesloopt
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
pvelden |
15-2-2011 18:47 |
|
Floris-tsx |
15-2-2011 18:49 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Volgens mij zit die olie nu al in je platen gezogen.
Bij mij bleven de platen ook nog plakken toen ik er alleen nieuwe olie in gooide.
(en dat terwijl ik ze los had gehaald en schoon had gemaakt. )
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-2-2011 om 14:35 uur.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
pvelden |
15-2-2011 18:54 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
Ja dat zou kunnen maar de goeie olie zit erin dus dat kan het probleem toch niet zijn lijkt mij en dan zou het toch zo moeten zijn dat ik bij alle versnellingen een probleem zou moeten hebben bij lopende motor en als hij uit staat.
Nu is het zo dat het alleen bij lopende motor is en alleen vanuit zijn 1 en 2 naar neutraal stand waar hij niet in wil ( als ware geblokkeerd wordt ) en als de motor uit staat daar geen enkel probleem mee heb.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
15-2-2011 19:06 |
Posts: 10835 |
er zijn meer motoren die ietwat moeilijk in de vrij gaan als je stil staat. Ikzelf doe het vrijwel altijd rijdend, dat is iets wat ik me aangeleerd heb.
Je moet hem eigenlijk heel ligt in zijn vrij tikken en niet echt duwen.
Als enigste oorzaak verdenk ik nu dat je koppeling niet ver genoeg vrij komt.
Kun je als de motor uit staat en de bak in de eerste versnelling de brommer makkelijk duwen met de koppeling in?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
kenny77 |
15-2-2011 19:06 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pvelden
[...]
Ja dat zou kunnen maar de goeie olie zit erin dus dat kan het probleem toch niet zijn lijkt mij en dan zou het toch zo moeten zijn dat ik bij alle versnellingen een probleem zou moeten hebben bij lopende motor en als hij uit staat.
Nu is het zo dat het alleen bij lopende motor is en alleen vanuit zijn 1 en 2 naar neutraal stand waar hij niet in wil ( als ware geblokkeerd wordt ) en als de motor uit staat daar geen enkel probleem mee heb.
Bij mij bleven ze plakken na schoon maken en nieuwe olie.
Bloks schoon gespoeld , nieuwe platen en weer nieuwe olie en was het goed.
Zoals Honda-mbx ook al aangaf, zit je koppeling wel goed in elkaar?
Heb je het probleem al zolang je de brommer hebt?
Anders zijn het echt de platen/olie.
Als je de koppeling uit elkaar haalt, blijven de platen dan ook echt goed aan elkaar vast kleven?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2011 om 19:07 uur.
|
|
|
|
pvelden |
15-2-2011 19:14 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
er zijn meer motoren die ietwat moeilijk in de vrij gaan als je stil staat. Ikzelf doe het vrijwel altijd rijdend, dat is iets wat ik me aangeleerd heb.
Je moet hem eigenlijk heel ligt in zijn vrij tikken en niet echt duwen.
Als enigste oorzaak verdenk ik nu dat je koppeling niet ver genoeg vrij komt.
Kun je als de motor uit staat en de bak in de eerste versnelling de brommer makkelijk duwen met de koppeling in?
Dat is te doen maar gaat redelijk zwaar maar kan wel heel makkelijk naar zijn vrij tikken
|
|
|
|
pvelden |
15-2-2011 19:15 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Bij mij bleven ze plakken na schoon maken en nieuwe olie.
Bloks schoon gespoeld , nieuwe platen en weer nieuwe olie en was het goed.
Zoals Honda-mbx ook al aangaf, zit je koppeling wel goed in elkaar?
Heb je het probleem al zolang je de brommer hebt?
Anders zijn het echt de platen/olie.
Als je de koppeling uit elkaar haalt, blijven de platen dan ook echt goed aan elkaar vast kleven?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-2-2011 om 19:07 uur.
Dit probleem is naderhand gekomen dus de koppeling kan het dan haast niet wezen lijkt mij
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
15-2-2011 19:38 |
Posts: 14999 |
Komt hij niet in de vrij in de zin dat je "pook als het ware vastzit"
Of schakel je er gewoon elke keer voorbij? Dus dat je in de 1 of in de 2 uitkomt maar gewoon niet in de vrij?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
pvelden |
15-2-2011 19:44 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Komt hij niet in de vrij in de zin dat je "pook als het ware vastzit"
Of schakel je er gewoon elke keer voorbij? Dus dat je in de 1 of in de 2 uitkomt maar gewoon niet in de vrij?
Nee hij gaat zijn vrij niet in bij stilstand maar rijdend van 2 naar 1 wel
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
15-2-2011 19:50 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pvelden
[...]
Nee hij gaat zijn vrij niet in bij stilstand maar rijdend van 2 naar 1 wel
en als je met je brommer naar voor en achter rolt terwijl je hem vrij probeert te zetten?
Bijna alles gaat moeizaam tot niet in de vrij als de bak zelf niet draait (dus als het achterwiel stil staat)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
15-2-2011 19:51 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pvelden
[...]
Nee hij gaat zijn vrij niet in bij stilstand maar rijdend van 2 naar 1 wel
dat is toch geen antwoord op de vraag?
lees de vraag van olaf nog eens en probeer dan goed antwoord te geven aub.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
pvelden |
15-2-2011 19:54 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
en als je met je brommer naar voor en achter rolt terwijl je hem vrij probeert te zetten?
Bijna alles gaat moeizaam tot niet in de vrij als de bak zelf niet draait (dus als het achterwiel stil staat)
Dit bericht is gewijzigd door pvelden op 16-2-2011 om 11:24 uur.
Dit lukt helaas ook niet.
Wat ik wel al eerder aangaf aan Jozeff is dat als de motor uit is en hij staat in zijn 1 dat hij wel moeizaam vooruit te duwen is.
Je voelt echt dat hij in een versnelling staat.
Dit bericht is gewijzigd door pvelden op 16-2-2011 om 11:30 uur.
|
|
|
|