Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik gok op verkeerde olie, dat de platen dan wat aan elkaar vast plakken.
Heb ik met mijn brommer ook gehad.
Welke olie zit erin?
Dat durf ik zo ff niet te zeggen maar heb deze bij de brommer zaak gekocht maar de as waar het schakelpookje aan vast zit loopt door de bak naar de ander kant toe zonder enig iets op de as als het goed is en aan het einde van de as zit een soort van vork dat ziet er allemaal goed uit.
Maar wat ik wel gedaan heb is het pookje iets recht getikt zou dan daar iets door gebeurd zijn?
Dat durf ik zo ff niet te zeggen maar heb deze bij de brommer zaak gekocht maar de as waar het schakelpookje aan vast zit loopt door de bak naar de ander kant toe zonder enig iets op de as als het goed is en aan het einde van de as zit een soort van vork dat ziet er allemaal goed uit.
Maar wat ik wel gedaan heb is het pookje iets recht getikt zou dan daar iets door gebeurd zijn?
Op het schakel pookje bedoel je ?
Dat zou eigenlijk niks uit moeten maken.
Naar mijn ervaring is dat het aan de koppelingsplaten/olie ligt.
Als het aan de schakelbloem zou liggen zou hij ook slecht in de vrij gaan als de motor uit staat.
Maar dat is niet het geval.
Op het schakel pookje bedoel je ?
Dat zou eigenlijk niks uit moeten maken.
Naar mijn ervaring is dat het aan de koppelingsplaten/olie ligt.
Als het aan de schakelbloem zou liggen zou hij ook slecht in de vrij gaan als de motor uit staat.
Maar dat is niet het geval.
Nee dat klopt dat is niet het geval alleen met draaiende motor heb ik dat probleem.
Maar voor zover ik weet is het gekomen na dit euvel.
Maar ja heb ook de olie vervangen.
Maar wat voor olie moet er volgens jou in dan kan ik straks wel even kijken of ik er de verkeerde in heb zitten.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: JB1
Haal de huidige olie er eens uit, en vervang die door 10w40 voor natte platen.
(Gewoon vragen om die olie bij de brommerboer)
Ik hoop dat dit het is ik ga straks gelijk even kijken watvoor olie ik er in gemieterd heb en maar hopen dat dit de verkeerde is.
Weet je ik ben nu zo benieuwd dat ik nu gelijk ga kijken en het gelijk jou gaat vertellen BRB
Ben even wezen kijken maar heb de fles al weggegooit maar hij was geel dat is wat ik wel weet maar voor de zekerheid ga ik gewoon die olie erin doen die jij voor gesteld heb en dan zullen we zien en mocht het probleem toch blijven schiet ik je wel weer aan.
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties en het mee denken over het probleem top.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: JB1
Oke, kan zijn dat je kroon olie had. dat zou wel eens de goede olie kunnen zijn.
Maar dat weten we nu niet zeker.
En een nieuwe bus olie kost ook geen godsvermogen
Misschien heb je aan deze info nog wat de olie was bruin van kleur ik heb toevallig van mijn vrouw de tomos ook olie ververst maar die was rood en een stuke dunner of maakt dat niet uit?
Ik denk je probleem inderdaad in de koppeling zit, het kan zijn dat er verkeerde olie in je blok zit of dat er een verkeerde (lees: samengesteld uit meerdere type koppelingen) koppeling is gemonteerd.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
Ik denk je probleem inderdaad in de koppeling zit, het kan zijn dat er verkeerde olie in je blok zit of dat er een verkeerde (lees: samengesteld uit meerdere type koppelingen) koppeling is gemonteerd.
Nou we zijn weer iets verder het is dus niet de olie die erin zit.
Dit is de goeie namelijk.
Nu heb ik wat foto's bekeken van de schakelpookas die door de bak gaat
ik heb namelijk het schakelpookje wat tikjes gegeven om hem recht te krijgen.
zoals ik de foto zie kan ik heel moeilijk daarmee iets beschadigen.
Heeft iemand nog een idee waar het nu eigenlijk aan zou kunnen liggen?