Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda blok kenner

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63790 - Honda blok kenner
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pvelden 13-2-2011 14:10 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik gok op verkeerde olie, dat de platen dan wat aan elkaar vast plakken.
Heb ik met mijn brommer ook gehad.
Welke olie zit erin?


Dat durf ik zo ff niet te zeggen maar heb deze bij de brommer zaak gekocht maar de as waar het schakelpookje aan vast zit loopt door de bak naar de ander kant toe zonder enig iets op de as als het goed is en aan het einde van de as zit een soort van vork dat ziet er allemaal goed uit.
Maar wat ik wel gedaan heb is het pookje iets recht getikt zou dan daar iets door gebeurd zijn?
 
kenny77 13-2-2011 14:13 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pvelden
[...]


Dat durf ik zo ff niet te zeggen maar heb deze bij de brommer zaak gekocht maar de as waar het schakelpookje aan vast zit loopt door de bak naar de ander kant toe zonder enig iets op de as als het goed is en aan het einde van de as zit een soort van vork dat ziet er allemaal goed uit.
Maar wat ik wel gedaan heb is het pookje iets recht getikt zou dan daar iets door gebeurd zijn?


Op het schakel pookje bedoel je ?
Dat zou eigenlijk niks uit moeten maken.
Naar mijn ervaring is dat het aan de koppelingsplaten/olie ligt.

Als het aan de schakelbloem zou liggen zou hij ook slecht in de vrij gaan als de motor uit staat.
Maar dat is niet het geval.
 
pvelden 13-2-2011 14:16 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Op het schakel pookje bedoel je ?
Dat zou eigenlijk niks uit moeten maken.
Naar mijn ervaring is dat het aan de koppelingsplaten/olie ligt.

Als het aan de schakelbloem zou liggen zou hij ook slecht in de vrij gaan als de motor uit staat.
Maar dat is niet het geval.



Nee dat klopt dat is niet het geval alleen met draaiende motor heb ik dat probleem.
Maar voor zover ik weet is het gekomen na dit euvel.
Maar ja heb ook de olie vervangen.
Maar wat voor olie moet er volgens jou in dan kan ik straks wel even kijken of ik er de verkeerde in heb zitten.

 
JB1 13-2-2011 14:24 Print reply

Posts: 14881
Haal de huidige olie er eens uit, en vervang die door 10w40 voor natte platen.
(Gewoon vragen om die olie bij de brommerboer)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pvelden 13-2-2011 14:28 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Haal de huidige olie er eens uit, en vervang die door 10w40 voor natte platen.
(Gewoon vragen om die olie bij de brommerboer)


Ik hoop dat dit het is ik ga straks gelijk even kijken watvoor olie ik er in gemieterd heb en maar hopen dat dit de verkeerde is.
 
JB1 13-2-2011 14:32 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pvelden
[...]


Ik hoop dat dit het is ik ga straks gelijk even kijken watvoor olie ik er in gemieterd heb en maar hopen dat dit de verkeerde is.


Mooi, post maar weer als je weet welke olie je erin had
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 13-2-2011 14:35 Print reply

Posts: 29286
Volgens mij zit die olie nu al in je platen gezogen.
Bij mij bleven de platen ook nog plakken toen ik er alleen nieuwe olie in gooide.

(en dat terwijl ik ze los had gehaald en schoon had gemaakt. )

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-2-2011 om 14:35 uur.
 
pvelden 13-2-2011 14:37 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Mooi, post maar weer als je weet welke olie je erin had


Weet je ik ben nu zo benieuwd dat ik nu gelijk ga kijken en het gelijk jou gaat vertellen BRB
 
pvelden 13-2-2011 14:51 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pvelden
[...]


Weet je ik ben nu zo benieuwd dat ik nu gelijk ga kijken en het gelijk jou gaat vertellen BRB


Ben even wezen kijken maar heb de fles al weggegooit maar hij was geel dat is wat ik wel weet maar voor de zekerheid ga ik gewoon die olie erin doen die jij voor gesteld heb en dan zullen we zien en mocht het probleem toch blijven schiet ik je wel weer aan.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties en het mee denken over het probleem top.
 
JB1 13-2-2011 14:53 Print reply

Posts: 14881
Oke, kan zijn dat je kroon olie had. dat zou wel eens de goede olie kunnen zijn.

Maar dat weten we nu niet zeker.
En een nieuwe bus olie kost ook geen godsvermogen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pvelden 13-2-2011 15:18 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Oke, kan zijn dat je kroon olie had. dat zou wel eens de goede olie kunnen zijn.

Maar dat weten we nu niet zeker.
En een nieuwe bus olie kost ook geen godsvermogen


Misschien heb je aan deze info nog wat de olie was bruin van kleur ik heb toevallig van mijn vrouw de tomos ook olie ververst maar die was rood en een stuke dunner of maakt dat niet uit?
 
Paul de Salmiakbal 13-2-2011 15:20 Print reply

Posts: 5285
In de tomos zit ATF olie, voor automaten dus
 
pvelden 13-2-2011 15:27 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
In de tomos zit ATF olie, voor automaten dus



dat bedoel ik
 
honda-mbx 13-2-2011 16:08 Print reply

Posts: 1688
Ik denk je probleem inderdaad in de koppeling zit, het kan zijn dat er verkeerde olie in je blok zit of dat er een verkeerde (lees: samengesteld uit meerdere type koppelingen) koppeling is gemonteerd.

 
ik vlam je..
pvelden 15-2-2011 18:37 Print reply

Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
Ik denk je probleem inderdaad in de koppeling zit, het kan zijn dat er verkeerde olie in je blok zit of dat er een verkeerde (lees: samengesteld uit meerdere type koppelingen) koppeling is gemonteerd.



Nou we zijn weer iets verder het is dus niet de olie die erin zit.
Dit is de goeie namelijk.
Nu heb ik wat foto's bekeken van de schakelpookas die door de bak gaat
ik heb namelijk het schakelpookje wat tikjes gegeven om hem recht te krijgen.
zoals ik de foto zie kan ik heel moeilijk daarmee iets beschadigen.
Heeft iemand nog een idee waar het nu eigenlijk aan zou kunnen liggen?

http://www.brommer-f.../u566/1094054973.jpg

Dit bericht is gewijzigd door pvelden op 15-2-2011 om 18:38 uur.

Dit bericht is gewijzigd door pvelden op 15-2-2011 om 18:39 uur.
 

Dit topic is 3613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved