Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Welke condensator?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #63788 - Welke condensator?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT_driver 12-2-2011 21:24 Print topicpost
Posts: 324
Hey,
ik had mn standaard cilinder binnen maar rij nog steeds 65 op de teller. Dus dan maar electronisch begrenzen.
ik heb een bak vol met condensators en heb maar 2.2 micro F gepakt (een electronlyt con.) aangeslaton op de rooie kabel. en hij deed het maar hij kwam traag op toeren. te traag en in zn 3 haalde hij het niet eens. weten jullie welke condensator ik er tussen moet stoppen?
1 micro F of nog kleiner?
 
40000KM op de teller :D

Uncle BLAM 12-2-2011 21:34 Print reply

Posts: 1025
proberen tot je de juiste hebt? of is dat een raar idee
 
een BF teller is sneller
MT_driver 12-2-2011 21:37 Print reply
Posts: 324
maar bij de scoot forum faq zeiden ze rond de 3 micro F mja morgen maar ff 1 proberen
 
40000KM op de teller :D
Pixl 12-2-2011 21:51 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
maar bij de scoot forum faq zeiden ze rond de 3 micro F mja morgen maar ff 1 proberen


ze kunnen wel meer zeggen, maar dat werkt dus blijkbaar niet voor jou. gewoon een paar proberen joh
 
So fuckin' what!?
MT_driver 12-2-2011 22:32 Print reply
Posts: 324
en ze zeiden dat met een electronlyt con. je cdi kapot gaat?
klopt dat of is dat weer scooterforum praatjes?
 
40000KM op de teller :D
j0ren 12-2-2011 23:04 Print reply

Posts: 1298
Dat kan inderdaad zo zijn.
Beter koop je een eurobegrenzer, die tasten de rest van je electronica niet aan
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
MT_driver 13-2-2011 13:36 Print reply
Posts: 324
zo dan, wat kwam er knal uit mn uitlaat zeg. Leek net een vlinderbom, en daarna nog een vlam van 1M lang. later viel hij uit.
Maar nu werkt hij weer normaal. gewoon mn condensator eraf gehaald.

Maar nu heb ik een andere manier maar genomen om te begrenzen, ik heb een ijsbakje een stukje plastic uitgknipt, en kijken of hij in de ori luchtfilter past, daarna een kleinere lucht doorgang geknipt.

Hij stottert nu als een gek. Dus ik denk dat hij nu veel benzine krijgt. Klopt dat? Ik heb nu wel de 55 gehaald max , hoeveel zal hij op de rollerbank bij de rdw lopen?


 
40000KM op de teller :D
Tobias Verhoef 13-2-2011 14:01 Print reply

Posts: 1832
Wrm zo moeilijk doen
Ik moest ook op he bureau komen omdat hij te hard reed.
Ik heb een bout boven mn gaschuif gedaan waardoor mn gasschuif nog maar 5 mm open ging waardoor ik nog maar 45 ging.
makkelijker kan niet, wrm denkt iedereen zo moeilijk na tegenwoordig.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
MT_driver 13-2-2011 16:24 Print reply
Posts: 324
okay, ik heb een boutje bij mn gasveer gedaan, en idd hij trok sloom op.

maar in ene kapte mn brommer er mee. Te horen aan de startmotor heeft hij ook helemaal geen compressie meer. hij deed het nog wel alleen boven de 3000rpm.

ik dus met 20km/h naar huis gereden cilinder eraf gehaald. En ja hoor zuigerveer geknapt bij uitlaat port. dikke putjes in de zuiger.
Maar hoe kan dat nou? ik rij nog met de 80cc setup en die was echt rijk gesmeerd. deze ook trouwens want ik had de bougie gister gecheckt.
Misschien door de bougie? (hittegraad 9)...
Cilinder is nog wel in orde

Dit bericht is gewijzigd door MT_driver op 13-2-2011 om 16:37 uur.
 
40000KM op de teller :D
StineZ 13-2-2011 16:34 Print reply
Posts: 571
Bougie niet vergeten vast te draaien?
 
Turbokit
MT_driver 13-2-2011 16:37 Print reply
Posts: 324
nee?
 
40000KM op de teller :D
Tobias Verhoef 13-2-2011 16:40 Print reply

Posts: 1832
Foto's graag.

En ook al heb je daar geen zin in kan je hier kijken:

http://www.kenoconno.../Piston%20Death.html
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
MT_driver 13-2-2011 16:51 Print reply
Posts: 324
foto's



 
40000KM op de teller :D
crosser75 14-2-2011 23:31 Print reply
Posts: 107
even nog over die begrenzer ik heb een tomos en die rijd 75kmpu condensator van 1micro fahrad rijd hij nog maar 50-55 maar je meot inderdaad neit te lang ermee rijden want verneukt je onsteking eigenlijk. zijn er geen ijzersplinters of iets in je carb gekomen toen je het boutje bij de gasveer deed?
 
Floris-tsx 14-2-2011 23:44 Print reply

Posts: 3225
Ja is gewoon kut van die zuiger.

Misschien voortaan geen ijsbakjes meer in je luchtfilter proppen?

Scooterforum staat stijf van de beunhazen. Als je nou is ff mijn faq bekijkt, kun je dat ding van je nog redden voor wat betreft de begrenzer. http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/206

Je gaat toch gvd geen stukken plastic in je luchtfilter stouwen man.

Het is niet gezond voor je cdi'tje om kilometers lang met die condensator te rijden, maar een metertje of 500 achterheen is nog veilig.

Eerst dus maar eens een nieuw zuigertje aanschaffen, die inrijden en dan gewoon een 1.1mF ertussen pleuren en je zit gebakken. Of inderdaad gaan voor de begrenzer van Verhoef.
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 3929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved