Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vraag aan de experts, mt5 vreemd afstel probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63781 - Vraag aan de experts, mt5 vreemd af...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mt50sjoost 11-2-2011 19:38 Print topicpost
Posts: 12
Hallo mensen, ik ben Joost, 24 jaar, uit Nieuwegein.
Ik kom gelijk met de deur in huis vallen als jullie het niet erg vinden

Ik ben "vroeger" altijd bezig geweest met mt's en een mb.
Nu kreeg ik laatst weer de kriebels en besloot mn oude mt op te knappen voor de zomer. Vorige week was hij klaar en kon het afstellen beginnen, dit bleek nogal een drama, want het kreng is gewoon niet af te stellen.

Ik heb sproeiers 75 tm 110 (!) erin gehad en de bougie blijft maar wit. onderin is er geen kracht, in het midden ook bijna niet, pas in hoge toeren begint ie te trekken.
overschakelen naar de 4 is niet mogelijk, hij valt dan helemaal terug.

de symptomen zijn zoals die van een cylinder die te een te arm mengsel krijgt.
pas bij een sproeier 100 komen de symptomen van verzuipen.
vreemd genoeg blijft de bougie kurkdroog en wit.
bij sproeier 110 is de brommer niet meer rijdbaar en sputterd alleen nog maar.

Dit zijn de specs:

Compleet gereviseerd blok
Nieuwe krukas
Athena 50cc met hogedruk cylinderkop
standaard 12mm carburateur
Techno uitlaat

Ik heb er een ander membraan ingezet dit hielp niet

Misschien dat een van jullie zoiets al meegemaakt heeft?

Groeten Joost

Dit bericht is gewijzigd door mt50sjoost op 11-2-2011 om 19:54 uur.
 

Marcooow 11-2-2011 19:39 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt50sjoost
Hallo mensen, ik ben Joost, 24 jaar, uit Nieuwegein.
Ik kom gelijk met de deur in huis vallen als jullie het niet erg vinden


en wat is je vraag?
 
faster than a bullet!
DarkSoul 11-2-2011 19:43 Print reply

Posts: 338
Of wij het dus niet erg vonden, als hij met de deur in huis viel?
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
maerijn 11-2-2011 19:47 Print reply

Posts: 2455
Mijn deur slopen hé?! Geintje wat is je vraag?
 
chineesboer 11-2-2011 19:48 Print reply

Posts: 3676
Heb je de regelementen niet gelezen? Mensen uit de provincie Utrecht zijn hier niet welkom!
 
Marcooow 11-2-2011 19:49 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
Heb je de regelementen niet gelezen? Mensen uit de provincie Utrecht zijn hier niet welkom!


al helemaal niet als ze met de deur in huis vallen
dan is me deur eruit
 
faster than a bullet!
mt50sjoost 11-2-2011 19:55 Print reply
Posts: 12
bericht gewijzigd

 
Marcooow 11-2-2011 19:57 Print reply

Posts: 5713
al gecheckt op valse lucht?

wat voor hittegraad bougie heb je er in?
 
faster than a bullet!
chineesboer 11-2-2011 19:58 Print reply

Posts: 3676
Waarschijnlijk valse lucht.. Pak eens een busje deo en spuit rondom de carburateur, cilinder en eventueel bij je ontsteking. Als hij anders gaat lopen is het valse lucht.

Valse lucht kan je hebben bij je carburateur (pakkingen, stationairschroef, luchtschroef), spruitstukpakkingen, membraanpakkingen. Voetpakking en koppakking van je cilinder. En je linkerkrukaskeerring

Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 11-2-2011 om 20:01 uur.
 
Paul de Salmiakbal 11-2-2011 20:00 Print reply

Posts: 5285
Hittegraad bougie?
 
honda fryslan 11-2-2011 20:00 Print reply

Posts: 1914
klinkt als een lekkende keerring of ergens anders valse lucht..

eerst maar eens een deotest doen en je keerring bij de ontsteking even nakijken
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
mt50sjoost 11-2-2011 20:01 Print reply
Posts: 12
yep, ik heb de cylinder er al weer afgehad, pasvlakken gecontroleerd, nieuwe pakkingen gemonteerd met een beetje vloeibare pakking, ik durf valse lucht wel uit te sluiten.

Ik heb bougies met hittegraad 6 en 7 gebruikt
 
Marcooow 11-2-2011 20:03 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt50sjoost
yep, ik heb de cylinder er al weer afgehad, pasvlakken gecontroleerd, nieuwe pakkingen gemonteerd met een beetje vloeibare pakking, ik durf valse lucht wel uit te sluiten.

Ik heb bougies met hittegraad 6 en 7 gebruikt


valse lucht bij je cilinder van je cilinder misschien niet, maar heb je al gedacht bij carb of spruitstuk

en idd zoals honda frysland zegt, keering nakijken
 
faster than a bullet!
mt50sjoost 11-2-2011 20:04 Print reply
Posts: 12
ik heb bij de revisie twee nieuwe keerringen aan de ontstekingskant geplaatst.. moet goed zijn dacht ik
Ik heb met remmenreiniger gespoten, haalde niets uit

 
honda fryslan 11-2-2011 20:11 Print reply

Posts: 1914
heb je ook een filmpje?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
mt50sjoost 11-2-2011 20:19 Print reply
Posts: 12
ik heb geen camera helaas

Maar ik zit nog eens te denken over die bougies, misschien dat een 7 te heet is? dat zou wel verklaren dat de bougie wit blijft terwijl de brommer zelfs bijna verzuipt

Bedankt voor de tips i.i.g mensen!
 

Dit topic is 3374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved