Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ik moet de honda eer verdedigen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6378 - ik moet de honda eer verdedigen
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

The Godfather AKA Danny 13-12-02?13:26 Print reply

Posts: 693
Late reactie maar goed ,

Met een schakel ligt je top vaak hoger dan een scoot.....
De meeste scoots trekken sneller op dan een schakel maar op de top redden ze het niet.....

[Dit bericht is ge-edit door The Godfather op 13-12-02 13:27]
 
Een vrouw met een linkerkoortslip is nooit grappig ;) || NS-1 Tiger-Edition loos, auto is beter
Martijn 13-12-02?13:57 Print reply
Posts: 10000
hmm dat zou betekenen dat als je een lichtere vertanding neemt dat je een skoeter dan makkelijk bij houdt.....

maar dan kun je nog een hogere top hebben...want je maakt in je laatste versnelling dan vette overtoeren...conclusie...

versnellings ratio's van een schakel zijn te groot oid...dit compenseer je dus door lichte tandwielverhouding....maar dan kom je dus een versnelling te kort op het eind.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
NSR RULEZZ 13-12-02?14:19 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: Martijn

hmm dat zou betekenen dat als je een lichtere vertanding neemt dat je een skoeter dan makkelijk bij houdt.....

maar dan kun je nog een hogere top hebben...want je maakt in je laatste versnelling dan vette overtoeren...conclusie...

versnellings ratio's van een schakel zijn te groot oid...dit compenseer je dus door lichte tandwielverhouding....maar dan kom je dus een versnelling te kort op het eind.


maak je zelf een 7bak
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
User 927 13-12-02?14:29 Print reply

Posts: 6405
Of je koopt een van Veen kreidler, met 12-bak en een top van 220
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 13-12-02?14:39 Print reply

Posts: 5996
of je veranderd de verhouding van je schakelbak
 
ik haat mensen
Martijn 13-12-02?14:41 Print reply
Posts: 10000
dan maak je al een stuk optimaler gebruik van je power...maar dan is de vermogen/gewichtsverhouding weer te klein...ding wordt zwaarder..maja....als je er profijt van hebt
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
verwijderd 13-12-02?14:54 Print reply
Posts: 4082
wat een aarz, een goed afgestelde scooter kan met ori pijp echt wel hard trekken hoor! ik hoop dat die earox jou eruit trekt .

70cc imi kun je beter in de sloot gooien, daarmee wordt je er zomaar door een scooter met ander pijpje uit getrokken.
 
mt-driver 13-12-02?15:19 Print reply
Posts: 231
uhm juist ja, maar je kan nog zo'n snelle machine hebben, maar als je niet kan rijden heb je er nog niks aan. Dus pak een mooi slingerend weggetje en rij jezelf er met hoge snelheid de bocht uit. Zo red je je honda eer wel.

Mijn MT is niet de snelste maar die scootergastjes hebben wel het nakijken in de bochten, zien ze weer dat ik hem zo plat leg dat de stepjes aan de grond komen (verhoogd 335 of zoiets) tjsa je hebt een goede wegligging of niet ...

ps. een van Veen kreidler met 12 bak is langzamer dan eentje met 6 bak, is maar ff dat je het weet

[Dit bericht is ge-edit door mt-driver op 13-12-02 15:25]
 
riejuracer 13-12-02?15:40 Print reply
Posts: 353
heeft een van veen getunded kreidler 12 versnellingen. ik dacht minder
 
pro race vlamt.
Blukaap 13-12-02?16:05 Print reply

Posts: 10006
Die heeft er ook 6.
 
Bastila is lief
vincent 13-12-02?16:09 Print reply
Posts: 114
k had gelezen dat van veen kreidlers er 12 hadden en dan ongelofelijk hard konden ofzo
 
-== you dont know the meaning of tripping untill you\'ve seen a chicken on XTC==-
Saknet 13-12-02?16:15 Print reply

Posts: 10355
mt-driver: jij hebt zeker racebanden onder je MT?

ik heb namelijk ook wel eens bochtenwerk met een hoop scoots gedaan maar die lui konden veel harder op hun SRetjes door de bochten dan ik met me toenmalig mt geval..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Schuimpie 13-12-02?16:32 Print reply
Posts: 376
Mensen... scoots zijn sneller... face it... er zijn gewoon snellere cilinders voor te koop, MHR, Evo en Manston... gooi er een goeie pijp onder en race koppeling blablabla de hele poepzooi... (ja je hebt teveel geld) en je gaat echt wel hard hoor... k denk dat een NSR met 80 blok en 125cc hem dan niet meer bijhoud...

allebei tunen ? ook niet... face it... ga maar eens tegen een echte opgefockte scoot racen... ze zijn gewoon (Goedkoper) sneller te maken... tuurlijk een nsr kan ook hard (150 in racerij) maar laat jij hem maar zohard gaan voor hetzelfde geld van die scooty... no way... sorry mensen... scoot is over het algemeen sneller...
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Pingu 13-12-02?16:49 Print reply
Posts: 1842
Quote:
hmm dat zou betekenen dat als je een lichtere vertanding neemt dat je een skoeter dan makkelijk bij houdt.....

nou nee, scooter zit altijd in powerband, das dus een heel groot voordeel zie jij dat maar bij te houden met schakeln, nadeel is echter grote verlies op aandrijving: lagere top. Nsr is zeker wel snel te krijgen, maar kijk eens naar het aanbod van cilinders.. en dan nog zul je een goed opgefokte scooter niet kwijttrekken, slechts kwijtrijden
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Schuimpie 13-12-02?16:53 Print reply
Posts: 376
Quote:
Originally posted by: Pingu

Quote:
hmm dat zou betekenen dat als je een lichtere vertanding neemt dat je een skoeter dan makkelijk bij houdt.....

nou nee, scooter zit altijd in powerband, das dus een heel groot voordeel zie jij dat maar bij te houden met schakeln, nadeel is echter grote verlies op aandrijving: lagere top. Nsr is zeker wel snel te krijgen, maar kijk eens naar het aanbod van cilinders.. en dan nog zul je een goed opgefokte scooter niet kwijttrekken, slechts kwijtrijden


Heb jij in je buurt geen echte opgefockte scoots rijden ofzo? Mijn nsr 70 malosi rijd er amper een 50 evo uit(de ouwe)... laat staan als et een 70 is en een nieuwe... MHR en Manston zijn nog sneller...

Er rijden hier een paar van die gozers rond... klein tikkie gas en ze zitten op t 8terwiel... k had em nog nie eens in ze 1 staan voor het stoplicht en hij was al aan de overkant van het kruispunt... komop die rijd je er echt niet uie met je 70 cctje op je nsr... de waarhijd is hard...
t zinnetje klopt wel...
Speed costs money... how fast you wanna go ?
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...

Dit topic is 3269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved