Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX plots kapot?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63771 - TSX plots kapot?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuperPobin 10-2-2011 22:17 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
euh. mss was hij al heel lang kapot aan het gaan, en dan krijg je op een gegeven moment de druppel dat ie het niet meer doet. Zodra er een stuk losbreekt is het gedaan, tot die tijd merk je niets.

Ontsteking op zn vroegst zou idd prima moeten kunnen, maar mss in combinatie met een arm mengsel dat het niet lekker gaat.

Hoe ziet je bougie eruit?



Quote:
want de bougie is koffie bruin..




Dit bericht is gewijzigd door SuperPobin op 10-2-2011 om 22:18 uur.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-2-2011 22:52 Print reply

Posts: 9841
ja ik ga niet alles lezen. tegenwoordig moet je eerst door 90% bullshit heenspitten op bf voordat je wat antwoorden tegenkomt.

ik lees de eerste 3 replies en de laatste 3. alles wat ertussen zit is shift-del.

maargoed, koffiebruin dus.
geeft alsnog geen zekerheid dat het mengsel goed is, maar het zou makkelijker zijn als ie duidelijk te arm had gelopen

ik ga nog eens naar de fotos kijken

 
Too cool for school!
Floris-tsx 10-2-2011 22:56 Print reply

Posts: 3225
Stel dat ding eens gewoon normaal af.

Waarom zou je je ontsteking zo klote vroeg zetten?
Carbje afstellen (en schoonmaken) nieuwe cilinderkit en je kunt er weer tegenaan.

Dit lijkt me echt typisch een te warm gelopen zuigertje. Zeker als je in t bos bent gaan rijden, waar je toch vaak met hoge toeren zult rijden om een beetje fatsoenlijk te crossen.

Dan is de belasting dusdanig dat dit op een gegeven moment als gevolg heeft.

Ik geloof wel in wat Martijn zei, dat hij gewoon al een hele tijd aan het kapot gaan was.


 
Iedereen kan professioneel worden
tsxhunter 10-2-2011 23:01 Print reply

Posts: 9332
volgens mij kantelde de zuiger gewoon en begon ie in de uitlaatpoort te happen
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
StineZ 10-2-2011 23:20 Print reply
Posts: 571
Kan het zijn dat je zuiger verkeerd om zat? Ik zag laatst geloof ik op dit forum een topic over wat er met je zuiger gebeurd is als die er zo en zo uit ziet. Ik bedoel hier natuurlijk dat je pijl richting spruitstuk hebt gedaan
 
Turbokit
tsxhunter 10-2-2011 23:21 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Kan het zijn dat je zuiger verkeerd om zat? Ik zag laatst geloof ik op dit forum een topic over wat er met je zuiger gebeurd is als die er zo en zo uit ziet. Ik bedoel hier natuurlijk dat je pijl richting spruitstuk hebt gedaan

zou kunnen. hoe om zat hij er in bij jou?

edit: jij bent de ts niet

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 10-2-2011 om 23:22 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-2-2011 23:44 Print reply

Posts: 9841
hee. ik bedenk me wat.

is je uitlaat wel gasdicht?

 
Too cool for school!
honda wallaroo 11-2-2011 10:53 Print reply

Posts: 973
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
Stel dat ding eens gewoon normaal af.

Waarom zou je je ontsteking zo klote vroeg zetten?
Carbje afstellen (en schoonmaken) nieuwe cilinderkit en je kunt er weer tegenaan.

Dit lijkt me echt typisch een te warm gelopen zuigertje. Zeker als je in t bos bent gaan rijden, waar je toch vaak met hoge toeren zult rijden om een beetje fatsoenlijk te crossen.

Dan is de belasting dusdanig dat dit op een gegeven moment als gevolg heeft.

Ik geloof wel in wat Martijn zei, dat hij gewoon al een hele tijd aan het kapot gaan was.





hij stond goed afgestelt..
het zou idd best kunnen dat de zuiger aan het kantelen was maar dat zou je toch horen ( kwa ratelen enzo)?

en wat bedoel je met uitlaat gas dicht? want er kwam geen lucht bij de uitlaat vandaan.
 
honda wallaroo 11-2-2011 11:03 Print reply

Posts: 973
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
[...]



hij stond goed afgestelt..
het zou idd best kunnen dat de zuiger aan het kantelen was maar dat zou je toch horen ( kwa ratelen enzo)?

en wat bedoel je met uitlaat gas dicht? want er kwam geen lucht bij de uitlaat vandaan.
maar als hij al de heletijd aan het kapot gaan was zou je dat toch moeten horen?


sorry ik had het verkeerde plaatje, ik had per ongelijk op de knop quote reply geklikt

Dit bericht is gewijzigd door honda wallaroo op 11-2-2011 om 11:04 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-2-2011 13:41 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
[...]



hij stond goed afgestelt..
het zou idd best kunnen dat de zuiger aan het kantelen was maar dat zou je toch horen ( kwa ratelen enzo)?

en wat bedoel je met uitlaat gas dicht? want er kwam geen lucht bij de uitlaat vandaan.



of ie ergens lekt.

een kantelende zuiger verklaart niet de detonatieputten in je zuiger, maargoed.

als je uitlaat ergens lekt trekt ie bij de expansie verse lucht langs je uitlaat naar binnen en dan komt het daarna weer in je cilinder, en loopt de boel te arm. Omdat dat alleen gebeurt in je powerband kan het denk ik best zijn dat je bougie er prima uitziet, alleen dat ie dus precies in je powerband veel te arm loopt...juist het gebied waar ie niet te arm mag lopen.

 
Too cool for school!
honda wallaroo 12-2-2011 16:40 Print reply

Posts: 973
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]



of ie ergens lekt.

een kantelende zuiger verklaart niet de detonatieputten in je zuiger, maargoed.

als je uitlaat ergens lekt trekt ie bij de expansie verse lucht langs je uitlaat naar binnen en dan komt het daarna weer in je cilinder, en loopt de boel te arm. Omdat dat alleen gebeurt in je powerband kan het denk ik best zijn dat je bougie er prima uitziet, alleen dat ie dus precies in je powerband veel te arm loopt...juist het gebied waar ie niet te arm mag lopen.




Bedankt voor de heldere uitleg!

De uitlaat zat goed dicht, er zat een uitlaat pakking op en er kwam geen lucht langs
Ik was aan het denken dat de putjes in de zuiger van mijn zuigerveren komen want zo ziet het er uit.

Mijn vader was gister met de cilinder naar de bromboer geweest en die zeiden dat er een nieuwe op moest, dus ik ga een nieuwe cilinder scoren en hopen dat ik weer lekker kan crossen
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-2-2011 18:42 Print reply

Posts: 9841
Dat er een nieuwe op moet kan ik je ook wel vertellen, ook zonder iets gezien te hebben. De truc zit in de oorzaak bepalen, want anders blijf je cilinders kopen en ga je bij de 5e een keer nadenken hoe je het gaat voorkomen.
Dat is de dure manier van sleutelen. Zo gaat het overigens wel bij de meeste garages, wat autorijden lekker duur maakt

 
Too cool for school!
honda wallaroo 12-2-2011 19:11 Print reply

Posts: 973
Daar heb je gelijk in!

Ik wilde ook weten hoe het zomaar kan komen dat je brommer kapot loopt, omdat er onder het rijden gewoon niks aan de hand is en dan plotseling draait hij helemaal kapot, daarom vroeg ik het ook hier omdat jullie er meer ervaring hebben dan ik

Ik denk overigens dat ik mijn uitlaat poort te groot had geboord en dan met een ( toen al ) niet zo lekkere zuiger meteen volgas ben gaan rijden en dat hij dat niet zo leuk vond?
Zou dat kunnen?
 
Tobias Verhoef 12-2-2011 22:52 Print reply

Posts: 1832
Dit is die site van piston death gebeuren:

http://www.kenoconno.../Piston%20Death.html
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 2625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved