SuperPobin |
10-2-2011 22:17 |
Posts: 396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
euh. mss was hij al heel lang kapot aan het gaan, en dan krijg je op een gegeven moment de druppel dat ie het niet meer doet. Zodra er een stuk losbreekt is het gedaan, tot die tijd merk je niets.
Ontsteking op zn vroegst zou idd prima moeten kunnen, maar mss in combinatie met een arm mengsel dat het niet lekker gaat.
Hoe ziet je bougie eruit?
Quote: want de bougie is koffie bruin..
Dit bericht is gewijzigd door SuperPobin op 10-2-2011 om 22:18 uur.
|
|
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
10-2-2011 22:52 |
Posts: 9841 |
ja ik ga niet alles lezen. tegenwoordig moet je eerst door 90% bullshit heenspitten op bf voordat je wat antwoorden tegenkomt.
ik lees de eerste 3 replies en de laatste 3. alles wat ertussen zit is shift-del.
maargoed, koffiebruin dus.
geeft alsnog geen zekerheid dat het mengsel goed is, maar het zou makkelijker zijn als ie duidelijk te arm had gelopen
ik ga nog eens naar de fotos kijken
|
|
Too cool for school! |
|
Floris-tsx |
10-2-2011 22:56 |
Posts: 3225 |
Stel dat ding eens gewoon normaal af.
Waarom zou je je ontsteking zo klote vroeg zetten?
Carbje afstellen (en schoonmaken) nieuwe cilinderkit en je kunt er weer tegenaan.
Dit lijkt me echt typisch een te warm gelopen zuigertje. Zeker als je in t bos bent gaan rijden, waar je toch vaak met hoge toeren zult rijden om een beetje fatsoenlijk te crossen.
Dan is de belasting dusdanig dat dit op een gegeven moment als gevolg heeft.
Ik geloof wel in wat Martijn zei, dat hij gewoon al een hele tijd aan het kapot gaan was.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
tsxhunter |
10-2-2011 23:01 |
Posts: 9332 |
volgens mij kantelde de zuiger gewoon en begon ie in de uitlaatpoort te happen
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
StineZ |
10-2-2011 23:20 |
Posts: 571 |
Kan het zijn dat je zuiger verkeerd om zat? Ik zag laatst geloof ik op dit forum een topic over wat er met je zuiger gebeurd is als die er zo en zo uit ziet. Ik bedoel hier natuurlijk dat je pijl richting spruitstuk hebt gedaan
|
|
Turbokit |
|
tsxhunter |
10-2-2011 23:21 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Kan het zijn dat je zuiger verkeerd om zat? Ik zag laatst geloof ik op dit forum een topic over wat er met je zuiger gebeurd is als die er zo en zo uit ziet. Ik bedoel hier natuurlijk dat je pijl richting spruitstuk hebt gedaan
zou kunnen. hoe om zat hij er in bij jou?
edit: jij bent de ts niet
Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 10-2-2011 om 23:22 uur.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
10-2-2011 23:44 |
Posts: 9841 |
hee. ik bedenk me wat.
is je uitlaat wel gasdicht?
|
|
Too cool for school! |
|
honda wallaroo |
11-2-2011 10:53 |
Posts: 973 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
Stel dat ding eens gewoon normaal af.
Waarom zou je je ontsteking zo klote vroeg zetten?
Carbje afstellen (en schoonmaken) nieuwe cilinderkit en je kunt er weer tegenaan.
Dit lijkt me echt typisch een te warm gelopen zuigertje. Zeker als je in t bos bent gaan rijden, waar je toch vaak met hoge toeren zult rijden om een beetje fatsoenlijk te crossen.
Dan is de belasting dusdanig dat dit op een gegeven moment als gevolg heeft.
Ik geloof wel in wat Martijn zei, dat hij gewoon al een hele tijd aan het kapot gaan was.
hij stond goed afgestelt..
het zou idd best kunnen dat de zuiger aan het kantelen was maar dat zou je toch horen ( kwa ratelen enzo)?
en wat bedoel je met uitlaat gas dicht? want er kwam geen lucht bij de uitlaat vandaan.
|
|
|
|
honda wallaroo |
11-2-2011 11:03 |
Posts: 973 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
[...]
hij stond goed afgestelt..
het zou idd best kunnen dat de zuiger aan het kantelen was maar dat zou je toch horen ( kwa ratelen enzo)?
en wat bedoel je met uitlaat gas dicht? want er kwam geen lucht bij de uitlaat vandaan.
maar als hij al de heletijd aan het kapot gaan was zou je dat toch moeten horen?
sorry ik had het verkeerde plaatje, ik had per ongelijk op de knop quote reply geklikt
Dit bericht is gewijzigd door honda wallaroo op 11-2-2011 om 11:04 uur.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
12-2-2011 13:41 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
[...]
hij stond goed afgestelt..
het zou idd best kunnen dat de zuiger aan het kantelen was maar dat zou je toch horen ( kwa ratelen enzo)?
en wat bedoel je met uitlaat gas dicht? want er kwam geen lucht bij de uitlaat vandaan.
of ie ergens lekt.
een kantelende zuiger verklaart niet de detonatieputten in je zuiger, maargoed.
als je uitlaat ergens lekt trekt ie bij de expansie verse lucht langs je uitlaat naar binnen en dan komt het daarna weer in je cilinder, en loopt de boel te arm. Omdat dat alleen gebeurt in je powerband kan het denk ik best zijn dat je bougie er prima uitziet, alleen dat ie dus precies in je powerband veel te arm loopt...juist het gebied waar ie niet te arm mag lopen.
|
|
Too cool for school! |
|
honda wallaroo |
12-2-2011 16:40 |
Posts: 973 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
of ie ergens lekt.
een kantelende zuiger verklaart niet de detonatieputten in je zuiger, maargoed.
als je uitlaat ergens lekt trekt ie bij de expansie verse lucht langs je uitlaat naar binnen en dan komt het daarna weer in je cilinder, en loopt de boel te arm. Omdat dat alleen gebeurt in je powerband kan het denk ik best zijn dat je bougie er prima uitziet, alleen dat ie dus precies in je powerband veel te arm loopt...juist het gebied waar ie niet te arm mag lopen.
Bedankt voor de heldere uitleg!
De uitlaat zat goed dicht, er zat een uitlaat pakking op en er kwam geen lucht langs
Ik was aan het denken dat de putjes in de zuiger van mijn zuigerveren komen want zo ziet het er uit.
Mijn vader was gister met de cilinder naar de bromboer geweest en die zeiden dat er een nieuwe op moest, dus ik ga een nieuwe cilinder scoren en hopen dat ik weer lekker kan crossen
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
12-2-2011 18:42 |
Posts: 9841 |
Dat er een nieuwe op moet kan ik je ook wel vertellen, ook zonder iets gezien te hebben. De truc zit in de oorzaak bepalen, want anders blijf je cilinders kopen en ga je bij de 5e een keer nadenken hoe je het gaat voorkomen.
Dat is de dure manier van sleutelen. Zo gaat het overigens wel bij de meeste garages, wat autorijden lekker duur maakt
|
|
Too cool for school! |
|
honda wallaroo |
12-2-2011 19:11 |
Posts: 973 |
Daar heb je gelijk in!
Ik wilde ook weten hoe het zomaar kan komen dat je brommer kapot loopt, omdat er onder het rijden gewoon niks aan de hand is en dan plotseling draait hij helemaal kapot, daarom vroeg ik het ook hier omdat jullie er meer ervaring hebben dan ik
Ik denk overigens dat ik mijn uitlaat poort te groot had geboord en dan met een ( toen al ) niet zo lekkere zuiger meteen volgas ben gaan rijden en dat hij dat niet zo leuk vond?
Zou dat kunnen?
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
12-2-2011 22:52 |
Posts: 1832 |
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|