Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Membranen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63761 - Membranen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 9-2-2011 22:09 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
De dikte is ook belangrijk, dunnen kleppen b.v. 0,15mm zijn goed tot 10.000rpm maar voor hogere toeren kun je beter iets dikkere kleppen gebruiken

Carbon kleppen werken hetzelfde maar metaal wordt 'metaal moe' en carbon niet dus gaat het langer mee

dunne kleppen reageren sneller dus beter voor lagere toeren en reageren eerder op lage toeren

dikkere kleppen kunnen hogere toeren beter aan maar reageren trager bij lage toeren

(en de stopper plaatjes zijn wel belangrijk, anders gaat het membraan kapot, dus als je de 2 kleps gaat gebruiken monteer dan ff stopper plaatjes )

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 9-2-2011 om 20:33 uur.


En niet te vergeten, carbon is iets minder schadelijk bij breken.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
_3s_ 10-2-2011 0:05 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
De dikte is ook belangrijk, dunnen kleppen b.v. 0,15mm zijn goed tot 10.000rpm maar voor hogere toeren kun je beter iets dikkere kleppen gebruiken

Carbon kleppen werken hetzelfde maar metaal wordt 'metaal moe' en carbon niet dus gaat het langer mee

dunne kleppen reageren sneller dus beter voor lagere toeren en reageren eerder op lage toeren

dikkere kleppen kunnen hogere toeren beter aan maar reageren trager bij lage toeren

(en de stopper plaatjes zijn wel belangrijk, anders gaat het membraan kapot, dus als je de 2 kleps gaat gebruiken monteer dan ff stopper plaatjes )

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 9-2-2011 om 20:33 uur.

Dan is het toch net nuttiger om dunnere plaatjes te gebruiken bij hogere toeren? Want dunnere plaatjes zijn flexibeler en kunnen dus makkelijker een hoog toerental aan ( meer keren open en dicht gaan per seconde bij hoge toeren)? of ben ik ergens mis?
 
Jeuj TSW erbij! =D
JB1 10-2-2011 0:07 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Dan is het toch net nuttiger om dunnere plaatjes te gebruiken bij hogere toeren? Want dunnere plaatjes zijn flexibeler en kunnen dus makkelijker een hoog toerental aan ( meer keren open en dicht gaan per seconde bij hoge toeren)? of ben ik ergens mis?


Nope.
Ze zullen gaan zweven.
Hierdoor zul je carterdruk gaan missen en mengsel zal terug de carburateur in gaan.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
_3s_ 10-2-2011 0:15 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Nope.
Ze zullen gaan zweven.
Hierdoor zul je carterdruk gaan missen en mengsel zal terug de carburateur in gaan.

Weer wat bijgeleerd eigenlijk wel raar vind ik dat je dikkere plaatjes nodig hebt voor hogere toeren.. de massatraagheid is nochtans groter bij dikkere plaatjes. Maar zoals je zegt gaan ze dan idd wel zweven
 
Jeuj TSW erbij! =D
Uncle BLAM 10-2-2011 0:27 Print reply

Posts: 1025
hoe het precies zit weet ik niet, ik heb wel eens gehoord dat membranen sowieso open blijven boven de 10.000rpm
de lucht wil dan als het ware maar een kant op gaan en door de 'massa traagheid' van de lucht en de vrijwel constante lucht door stroming door het blok en de uitlaat kan de lucht niet zomaar terug de carburateur in stromen

in dat geval praat je misschien al over perfect afgestelde race machines en voor verder uitleg en detail zal je met professionele tuners en tweetakt experts moeten gaan praten
 
een BF teller is sneller
RD50mx 12-2-2011 21:47 Print reply
Posts: 353
dan kan ik er beter dunnere plaatjes op doen dan dikke, aangezien mijn rd'tje maximaal 7k rpm draait, en heel soms even doortrekken (schoonbranden) naar de 8.5k, maar hoger wil hij ook niet, tenminste; ik niet; hij gaat dan zo traag meer toeren maken, dat het een kwelling is voor het blok.
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos

Dit topic is 3448 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved