Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Membranen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 691 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63761 - Membranen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RD50mx 9-2-2011 17:14 Print topicpost
Posts: 353
Midje! ik had even een vraagje:

als ik er een ander membraan op de brommer zet, verandert dan het vermogen/trekkracht? ik vond namelijk nog 2 membranen die op m'n Rd'tje passen, maar ik heb geen idee welke krachtiger is, of dat het uitmaakt (Kenny, alvast dank voor je advies op RD/DT forum, maar ik wil graag meer ervaringen horen)
het gaat om deze membranen:



 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos

antonhonda 9-2-2011 17:30 Print reply

Posts: 3616
denk dat het niet veel uit maakt
wat zei kenny of het anderer forum ? ben wel benieuwd
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
XDr4g0nX 9-2-2011 17:33 Print reply

Posts: 3526
Je gasreactie zal waarschijnlijk iets sneller worden en je zal een minieme hoeveelheid meer toeren kunnen halen, maar daar zal het bij blijven.
 
Signature: [==||========] 20% complete
NaNnInG 9-2-2011 17:34 Print reply

Posts: 941
Ik zou voor de 1ste gaan die met 3 kleppen, ziet er wat degelijker uit. (dat zetstukje wat klepjes begrenst). En de verschillen zullen minimaal zijn!
 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
RD50mx 9-2-2011 18:31 Print reply
Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Je gasreactie zal waarschijnlijk iets sneller worden en je zal een minieme hoeveelheid meer toeren kunnen halen, maar daar zal het bij blijven.


met welke denk jij meer toeren te kunnen halen en verbeterde gasrespons?

Kenny zei daar dat het waarschijnlijk niets uit maakt (totale doorstroming blijft hetzelfde)
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
kenny77 9-2-2011 18:41 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
[...]met welke denk jij meer toeren te kunnen halen en verbeterde gasrespons?

Kenny zei daar dat het waarschijnlijk niets uit maakt (totale doorstroming blijft hetzelfde)


Normaal gesproken is het als je meer kleppen hebt dat je een iets snellere gasreactie krijgt.
Maar ze zijn allebei van staal (kleppen) en de breedte scheelt ook niet veel van elkaar.
Dus ik denk niet dat je een merkbaar verschil krijgt.

Je kan ze ook allebei eens proberen dan weet je het ook.
 
Marcooow 9-2-2011 18:47 Print reply

Posts: 5713
de ene is van een yamaha en de andere van een honda, geen idee of ze uitwisselbaar zijn.

ik denk dat het kwa doorlaat ook niet uitmaakt want bij de 3 kleps zitten 2 spijltjes en bij de 2 kleps maar 1, dus dan zit je ong. op hetzelfde oppervlakte
 
faster than a bullet!
XDr4g0nX 9-2-2011 18:50 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Normaal gesproken is het als je meer kleppen hebt dat je een iets snellere gasreactie krijgt.
Maar ze zijn allebei van staal (kleppen) en de breedte scheelt ook niet veel van elkaar.
Dus ik denk niet dat je een merkbaar verschil krijgt.

Je kan ze ook allebei eens proberen dan weet je het ook.

Nu ik ik beter kijk zie ik idd dat ze allebei staal zijn (ik dacht dat de 6 klepper carbon was), dan zal je amper verschil merken tussen de 2.

Het beste wat je idd kan doen is ze gewoon proberen.
 
Signature: [==||========] 20% complete
antonhonda 9-2-2011 18:54 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
de ene is van een yamaha en de andere van een honda, geen idee of ze uitwisselbaar zijn.

ik denk dat het kwa doorlaat ook niet uitmaakt want bij de 3 kleps zitten 2 spijltjes en bij de 2 kleps maar 1, dus dan zit je ong. op hetzelfde oppervlakte


zijnbeide dt rd hoor
maar maakt dus niet uit welke je neemt
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Marcooow 9-2-2011 18:57 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
[...]


zijnbeide dt rd hoor
maar maakt dus niet uit welke je neemt


ooh, ik dacht dat die 2 kleps mt was (lijkt er sprekend op)
 
faster than a bullet!
MaXi-PuCh 9-2-2011 18:59 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Nu ik ik beter kijk zie ik idd dat ze allebei staal zijn (ik dacht dat de 6 klepper carbon was), dan zal je amper verschil merken tussen de 2.

Het beste wat je idd kan doen is ze gewoon proberen.

vertel mij eens waar jij een 6 klepper ziet
de 1 is een 3klepper
de andere een 2klepper

over het algemeen is meer kleppen betere gasreactie, en (niet altijd) grotere doorlaat.

verschillen zijn idd miniem omdat het oppervlakte van de kleppen van die met 3 kleppen bij elkaar opgeteld ongeveer net zo veel is als die 2 kleps.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
PRO TUNING 9-2-2011 19:00 Print reply

Posts: 4000
Stalen plaatjes willen nog wel eens breken........... met de nodige gevolgen.

Dubbele Boyesen plaatjes nemen
 
XDr4g0nX 9-2-2011 19:00 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

vertel mij eens waar jij een 6 klepper ziet
de 1 is een 3klepper
de andere een 2klepper

over het algemeen is meer kleppen betere gasreactie, en (niet altijd) grotere doorlaat.

verschillen zijn idd miniem omdat het oppervlakte van de kleppen van die met 3 kleppen bij elkaar opgeteld ongeveer net zo veel is als die 2 kleps.

Godver...ik ben echt blind vandaag, beter blijf ik zo van m'n brommer af.

Ik dacht dat het er 6 waren, ik zat aan Honda membranen te denken.
 
Signature: [==||========] 20% complete
MaXi-PuCh 9-2-2011 19:03 Print reply

Posts: 1531
joah snap ik best, het is alleen dat ik weet dat mijn RD membraan 3 kleppen heeft.
en dat het hier om een rd gaat
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Marcooow 9-2-2011 19:04 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

vertel mij eens waar jij een 6 klepper ziet
de 1 is een 3klepper
de andere een 2klepper

over het algemeen is meer kleppen betere gasreactie, en (niet altijd) grotere doorlaat.

verschillen zijn idd miniem omdat het oppervlakte van de kleppen van die met 3 kleppen bij elkaar opgeteld ongeveer net zo veel is als die 2 kleps.


hij zegt toch ook dat die dat dacht wijsneus

bij deze zal het verschil idd niks uitmaken want de doorlaat is ong. hetzelfde (mocht je er een grote carb. achter doen moet je membraam misschien wel vervangen omdat 1 van deze 2, denk ik geen groot genoege doorlaat heeft)


 
faster than a bullet!
Uncle BLAM 9-2-2011 20:30 Print reply

Posts: 1025
De dikte is ook belangrijk, dunnen kleppen b.v. 0,15mm zijn goed tot 10.000rpm maar voor hogere toeren kun je beter iets dikkere kleppen gebruiken

Carbon kleppen werken hetzelfde maar metaal wordt 'metaal moe' en carbon niet dus gaat het langer mee

dunne kleppen reageren sneller dus beter voor lagere toeren en reageren eerder op lage toeren

dikkere kleppen kunnen hogere toeren beter aan maar reageren trager bij lage toeren

(en de stopper plaatjes zijn wel belangrijk, anders gaat het membraan kapot, dus als je de 2 kleps gaat gebruiken monteer dan ff stopper plaatjes )

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 9-2-2011 om 20:33 uur.
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 3441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved