antonhonda |
9-2-2011 17:30 |
Posts: 3616 |
denk dat het niet veel uit maakt
wat zei kenny of het anderer forum ? ben wel benieuwd
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
XDr4g0nX |
9-2-2011 17:33 |
Posts: 3526 |
Je gasreactie zal waarschijnlijk iets sneller worden en je zal een minieme hoeveelheid meer toeren kunnen halen, maar daar zal het bij blijven.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
NaNnInG |
9-2-2011 17:34 |
Posts: 941 |
Ik zou voor de 1ste gaan die met 3 kleppen, ziet er wat degelijker uit. (dat zetstukje wat klepjes begrenst). En de verschillen zullen minimaal zijn!
|
|
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride |
|
RD50mx |
9-2-2011 18:31 |
Posts: 353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Je gasreactie zal waarschijnlijk iets sneller worden en je zal een minieme hoeveelheid meer toeren kunnen halen, maar daar zal het bij blijven.
met welke denk jij meer toeren te kunnen halen en verbeterde gasrespons?
Kenny zei daar dat het waarschijnlijk niets uit maakt (totale doorstroming blijft hetzelfde)
|
|
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos |
|
kenny77 |
9-2-2011 18:41 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
[...]met welke denk jij meer toeren te kunnen halen en verbeterde gasrespons?
Kenny zei daar dat het waarschijnlijk niets uit maakt (totale doorstroming blijft hetzelfde)
Normaal gesproken is het als je meer kleppen hebt dat je een iets snellere gasreactie krijgt.
Maar ze zijn allebei van staal (kleppen) en de breedte scheelt ook niet veel van elkaar.
Dus ik denk niet dat je een merkbaar verschil krijgt.
Je kan ze ook allebei eens proberen dan weet je het ook.
|
|
|
|
Marcooow |
9-2-2011 18:47 |
Posts: 5713 |
de ene is van een yamaha en de andere van een honda, geen idee of ze uitwisselbaar zijn.
ik denk dat het kwa doorlaat ook niet uitmaakt want bij de 3 kleps zitten 2 spijltjes en bij de 2 kleps maar 1, dus dan zit je ong. op hetzelfde oppervlakte
|
|
faster than a bullet! |
|
XDr4g0nX |
9-2-2011 18:50 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Normaal gesproken is het als je meer kleppen hebt dat je een iets snellere gasreactie krijgt.
Maar ze zijn allebei van staal (kleppen) en de breedte scheelt ook niet veel van elkaar.
Dus ik denk niet dat je een merkbaar verschil krijgt.
Je kan ze ook allebei eens proberen dan weet je het ook.
Nu ik ik beter kijk zie ik idd dat ze allebei staal zijn (ik dacht dat de 6 klepper carbon was), dan zal je amper verschil merken tussen de 2.
Het beste wat je idd kan doen is ze gewoon proberen.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
antonhonda |
9-2-2011 18:54 |
Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
de ene is van een yamaha en de andere van een honda, geen idee of ze uitwisselbaar zijn.
ik denk dat het kwa doorlaat ook niet uitmaakt want bij de 3 kleps zitten 2 spijltjes en bij de 2 kleps maar 1, dus dan zit je ong. op hetzelfde oppervlakte
zijnbeide dt rd hoor
maar maakt dus niet uit welke je neemt
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
Marcooow |
9-2-2011 18:57 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
[...]
zijnbeide dt rd hoor
maar maakt dus niet uit welke je neemt
ooh, ik dacht dat die 2 kleps mt was (lijkt er sprekend op)
|
|
faster than a bullet! |
|
MaXi-PuCh |
9-2-2011 18:59 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]
Nu ik ik beter kijk zie ik idd dat ze allebei staal zijn (ik dacht dat de 6 klepper carbon was), dan zal je amper verschil merken tussen de 2.
Het beste wat je idd kan doen is ze gewoon proberen.
vertel mij eens waar jij een 6 klepper ziet
de 1 is een 3klepper
de andere een 2klepper
over het algemeen is meer kleppen betere gasreactie, en (niet altijd) grotere doorlaat.
verschillen zijn idd miniem omdat het oppervlakte van de kleppen van die met 3 kleppen bij elkaar opgeteld ongeveer net zo veel is als die 2 kleps.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
PRO TUNING |
9-2-2011 19:00 |
Posts: 4000 |
Stalen plaatjes willen nog wel eens breken........... met de nodige gevolgen.
Dubbele Boyesen plaatjes nemen
|
|
|
|
XDr4g0nX |
9-2-2011 19:00 |
|
MaXi-PuCh |
9-2-2011 19:03 |
Posts: 1531 |
joah snap ik best, het is alleen dat ik weet dat mijn RD membraan 3 kleppen heeft.
en dat het hier om een rd gaat
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Marcooow |
9-2-2011 19:04 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
vertel mij eens waar jij een 6 klepper ziet
de 1 is een 3klepper
de andere een 2klepper
over het algemeen is meer kleppen betere gasreactie, en (niet altijd) grotere doorlaat.
verschillen zijn idd miniem omdat het oppervlakte van de kleppen van die met 3 kleppen bij elkaar opgeteld ongeveer net zo veel is als die 2 kleps.
hij zegt toch ook dat die dat dacht wijsneus
bij deze zal het verschil idd niks uitmaken want de doorlaat is ong. hetzelfde (mocht je er een grote carb. achter doen moet je membraam misschien wel vervangen omdat 1 van deze 2, denk ik geen groot genoege doorlaat heeft)
|
|
faster than a bullet! |
|
Uncle BLAM |
9-2-2011 20:30 |
Posts: 1025 |
De dikte is ook belangrijk, dunnen kleppen b.v. 0,15mm zijn goed tot 10.000rpm maar voor hogere toeren kun je beter iets dikkere kleppen gebruiken
Carbon kleppen werken hetzelfde maar metaal wordt 'metaal moe' en carbon niet dus gaat het langer mee
dunne kleppen reageren sneller dus beter voor lagere toeren en reageren eerder op lage toeren
dikkere kleppen kunnen hogere toeren beter aan maar reageren trager bij lage toeren
(en de stopper plaatjes zijn wel belangrijk, anders gaat het membraan kapot, dus als je de 2 kleps gaat gebruiken monteer dan ff stopper plaatjes )
Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 9-2-2011 om 20:33 uur.
|
|
een BF teller is sneller |
|