Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - wiellagers er onbeschadigd uithalen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1181 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63757 - wiellagers er onbeschadigd uithalen...
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8332 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 10-2-2011 21:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


dat is toch echt de enige manier om ze erin te krijgen en zo kunnen ze er ook weer uit.
doek er tussen proppen en dan staafje erop en langsaam/zachtjes rondtikken. duurt ff maar dan heb je ze er wel heel uit

Als je een fatsoenlijke passing hebt kan je zachtjes tikken wel schrappen

verders snap je het weer niet, want lagers monteren doen we door op de buitenring te slaan, waar gebeurt niks mee...
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 10-2-2011 21:05 Print reply

Posts: 14514
moet je doen jonge

ik zal het nieuwsbericht vast voor gaan bereiden om in te sturen " brommerforum lid verliest voorwiel in testrit na monteren 2ehands wiellagers "
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 10-2-2011 21:07 Print reply

Posts: 13700
Zou wel een Darwin Award zijn.
 
Maup 10-2-2011 21:12 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


dat is toch echt de enige manier om ze erin te krijgen en zo kunnen ze er ook weer uit.
doek er tussen proppen en dan staafje erop en langsaam/zachtjes rondtikken. duurt ff maar dan heb je ze er wel heel uit

Op de buitenschaal ja. Je snapt toch ook wel dat dat lager met de buitenschaal klemt en dat als je kracht op de binnenschaal zet, dat die kracht ook op de kogels komt. Dat vinden ze niet lekker.

Lagers erin tikken doe je op de BUITENschaal. Dan komt er geen kracht op de kogels/binnenschaal.

Misschien lijkt het dat die dingen nu nog heel zijn en soepel draaien, maar over een paar km vliegen ze uit elkaar.

En ja: Ik spreek uit ervaring
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 10-2-2011 21:13 Print reply

Posts: 13700
Dop nemen met zelfde diameter als buitenring.
 
RobinRS98 10-2-2011 21:17 Print reply

Posts: 879
Wiellagers voor de 2de keer monteren is net als een hoer voor de 2de keer neuken terwijl je weet dat je er herpes van opgelopen hebt,
Je weet dat het niet hoort maar toch ga je voor het goedkope ervan en stiekem vind je dit erg tof, met een dikke staf door het gat tegen de lagers bonken als een losgeslagen randdebiel die eigenlijk 2 jaar tbs hoort te hebben en daarbij schreeuwend hoe lekker het was om zijn moeder te misbruiken
 
Stamp die air uit je nikes !
Paul de Salmiakbal 10-2-2011 21:18 Print reply

Posts: 5285
Gaat soms niet.
Achterwiellagers van mn puch gaan best diep het wiel in. Met een dop die even groot is als de buitenschaal gaat hij klemmen met de passing naarmate hij er verder in gaat.
Overigens moet je natuurlijk nooit op de binnenring van een lager slaan, tenzij je hem om een as doet, dan natuurlijk juist wel.
Mijn advies is ook gewoon nieuwe lagers halen. Wat boeit die 10 euro nou voor twee lagers? Straks kun je alles er weer uithalen omdat ze kapot zijn gelopen, en dan kun je alsnog nieuwe gaan halen.
 
mtx-motard 10-2-2011 21:42 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Gaat soms niet.
Achterwiellagers van mn puch gaan best diep het wiel in. Met een dop die even groot is als de buitenschaal gaat hij klemmen met de passing naarmate hij er verder in gaat.
Overigens moet je natuurlijk nooit op de binnenring van een lager slaan, tenzij je hem om een as doet, dan natuurlijk juist wel.
Mijn advies is ook gewoon nieuwe lagers halen. Wat boeit die 10 euro nou voor twee lagers? Straks kun je alles er weer uithalen omdat ze kapot zijn gelopen, en dan kun je alsnog nieuwe gaan halen.

die dop gaat niet klemmen, want dan pak je 1 maatje kleinere dop zolang je de buitenring maar raakt en niet door de kogels heen slaan

trouwens, je mag ook niet door een lager heen lassen. houden ze ook niet van.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Paul de Salmiakbal 10-2-2011 21:44 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

die dop gaat niet klemmen, want dan pak je 1 maatje kleinere dop zolang je de buitenring maar raakt en niet door de kogels heen slaan

trouwens, je mag ook niet door een lager heen lassen. houden ze ook niet van.

Dat klopt
 
Aprilia RX 50 2003 10-2-2011 21:51 Print reply

Posts: 6717
nouja ik heb m'n lagers er wel eens opnieuw in gezet en tijden prima mee gereden. Nu waren dat ook niet van die ori (prut) lagertjes maar wat grover. Dezelfde als op de nokkenas van de scania van me opa gebruiken, net allemaal wat dikker en grover materiaal. Misschien dat t daar aan ligt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
leonmt5 10-2-2011 22:22 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
nouja ik heb m'n lagers er wel eens opnieuw in gezet en tijden prima mee gereden. Nu waren dat ook niet van die ori (prut) lagertjes maar wat grover. Dezelfde als op de nokkenas van de scania van me opa gebruiken, net allemaal wat dikker en grover materiaal. Misschien dat t daar aan ligt

ligt eraan wat er dikker is, als je buitenschaal dikker is zijn je kogels weer kleiner, en je binnenring ook.
dus uiteindelijk zal het niet veel uitmaken.
wanneer verkeerde krachten op een lager zet kunnen er haarscheurtjes ontstaan, je kogels lopen daar overheen en vinden dat niet fijn en gaat kapot.
hetzelfde als jij door een glijbaan glijd waarbij je elke keer de aansluiting van pijp tot pijp voelt, zo is dat bij een lager ook.
eigenlijk is de beste oplossing, buitenschaal verwarmen en lager erin laten vallen.
nadeel daarvan is dat je niet weet wat je doet wanneer de alles weer op normale temperatuur is.

Dit bericht is gewijzigd door leonmt5 op 10-2-2011 om 22:23 uur.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Saknet 10-2-2011 22:27 Print reply

Posts: 10355
sja om 10 euro met je leven spelen, je houdt vast ook wel van russisch roulette.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-2-2011 22:50 Print reply

Posts: 9841
lekker eigenwijze mensen hier

maakt niet uit. jullie zijn het type dat dingen op de dure manier moeten leren ipv gratis op andermans ervaring meeliften.

Lagers eruithalen, leuk en aardig, maar zoals al gezegd werd neem je wel bepaalde risico's tegenover een bepaald bedrag.

ik vind dat de risico's hier niet opwegen tegenover het bedrag. als die dingen 1000 euro p/s kosten is het een ander verhaal, maar als je al bereid bent om risico te lopen (ook op nóg meer kosten, wat je dus eigenlijk probeert te voorkomen) voor die paar euro, dan hoop ik niet dat jullie ooit met motoren/auto's gaan beginnen.


 
Too cool for school!
mini89 10-2-2011 23:33 Print reply

Posts: 495
gewoon stalen ringen draaien op de zeldfe maat en op de as laten draaien
net zo zinvol

 
steef-steef 11-2-2011 8:24 Print reply

Posts: 83
Lager hergebruiken gaat goed. Doe ik ook altijd bij mijn mtx. Je legt de wielen gewoon op een elektrisch kookplaatje, dan vallen de lagers er vanzelf uit. Met erin zetten leg je de lagers even in de diepvries (wel in een plastic zakje) dan gaan ze er ook zo weer in. Zou ze wel even schoon maken en opnieuw in het vet zetten.
 

Dit topic is 8332 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved