Royal Club |
10-2-2011 21:04 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
dat is toch echt de enige manier om ze erin te krijgen en zo kunnen ze er ook weer uit.
doek er tussen proppen en dan staafje erop en langsaam/zachtjes rondtikken. duurt ff maar dan heb je ze er wel heel uit
Als je een fatsoenlijke passing hebt kan je zachtjes tikken wel schrappen
verders snap je het weer niet, want lagers monteren doen we door op de buitenring te slaan, waar gebeurt niks mee...
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Joel_koningslust |
10-2-2011 21:05 |
Posts: 14514 |
moet je doen jonge
ik zal het nieuwsbericht vast voor gaan bereiden om in te sturen " brommerforum lid verliest voorwiel in testrit na monteren 2ehands wiellagers "
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
10-2-2011 21:07 |
Posts: 13700 |
Zou wel een Darwin Award zijn.
|
|
|
|
Maup |
10-2-2011 21:12 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
dat is toch echt de enige manier om ze erin te krijgen en zo kunnen ze er ook weer uit.
doek er tussen proppen en dan staafje erop en langsaam/zachtjes rondtikken. duurt ff maar dan heb je ze er wel heel uit
Op de buitenschaal ja. Je snapt toch ook wel dat dat lager met de buitenschaal klemt en dat als je kracht op de binnenschaal zet, dat die kracht ook op de kogels komt. Dat vinden ze niet lekker.
Lagers erin tikken doe je op de BUITENschaal. Dan komt er geen kracht op de kogels/binnenschaal.
Misschien lijkt het dat die dingen nu nog heel zijn en soepel draaien, maar over een paar km vliegen ze uit elkaar.
En ja: Ik spreek uit ervaring
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
10-2-2011 21:13 |
Posts: 13700 |
Dop nemen met zelfde diameter als buitenring.
|
|
|
|
RobinRS98 |
10-2-2011 21:17 |
Posts: 879 |
Wiellagers voor de 2de keer monteren is net als een hoer voor de 2de keer neuken terwijl je weet dat je er herpes van opgelopen hebt,
Je weet dat het niet hoort maar toch ga je voor het goedkope ervan en stiekem vind je dit erg tof, met een dikke staf door het gat tegen de lagers bonken als een losgeslagen randdebiel die eigenlijk 2 jaar tbs hoort te hebben en daarbij schreeuwend hoe lekker het was om zijn moeder te misbruiken
|
|
Stamp die air uit je nikes ! |
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2011 21:18 |
Posts: 5285 |
Gaat soms niet.
Achterwiellagers van mn puch gaan best diep het wiel in. Met een dop die even groot is als de buitenschaal gaat hij klemmen met de passing naarmate hij er verder in gaat.
Overigens moet je natuurlijk nooit op de binnenring van een lager slaan, tenzij je hem om een as doet, dan natuurlijk juist wel.
Mijn advies is ook gewoon nieuwe lagers halen. Wat boeit die 10 euro nou voor twee lagers? Straks kun je alles er weer uithalen omdat ze kapot zijn gelopen, en dan kun je alsnog nieuwe gaan halen.
|
|
|
|
mtx-motard |
10-2-2011 21:42 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Gaat soms niet.
Achterwiellagers van mn puch gaan best diep het wiel in. Met een dop die even groot is als de buitenschaal gaat hij klemmen met de passing naarmate hij er verder in gaat.
Overigens moet je natuurlijk nooit op de binnenring van een lager slaan, tenzij je hem om een as doet, dan natuurlijk juist wel.
Mijn advies is ook gewoon nieuwe lagers halen. Wat boeit die 10 euro nou voor twee lagers? Straks kun je alles er weer uithalen omdat ze kapot zijn gelopen, en dan kun je alsnog nieuwe gaan halen.
die dop gaat niet klemmen, want dan pak je 1 maatje kleinere dop zolang je de buitenring maar raakt en niet door de kogels heen slaan
trouwens, je mag ook niet door een lager heen lassen. houden ze ook niet van.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2011 21:44 |
|
Aprilia RX 50 2003 |
10-2-2011 21:51 |
Posts: 6717 |
nouja ik heb m'n lagers er wel eens opnieuw in gezet en tijden prima mee gereden. Nu waren dat ook niet van die ori (prut) lagertjes maar wat grover. Dezelfde als op de nokkenas van de scania van me opa gebruiken, net allemaal wat dikker en grover materiaal. Misschien dat t daar aan ligt
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
leonmt5 |
10-2-2011 22:22 |
Posts: 799 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
nouja ik heb m'n lagers er wel eens opnieuw in gezet en tijden prima mee gereden. Nu waren dat ook niet van die ori (prut) lagertjes maar wat grover. Dezelfde als op de nokkenas van de scania van me opa gebruiken, net allemaal wat dikker en grover materiaal. Misschien dat t daar aan ligt
ligt eraan wat er dikker is, als je buitenschaal dikker is zijn je kogels weer kleiner, en je binnenring ook.
dus uiteindelijk zal het niet veel uitmaken.
wanneer verkeerde krachten op een lager zet kunnen er haarscheurtjes ontstaan, je kogels lopen daar overheen en vinden dat niet fijn en gaat kapot.
hetzelfde als jij door een glijbaan glijd waarbij je elke keer de aansluiting van pijp tot pijp voelt, zo is dat bij een lager ook.
eigenlijk is de beste oplossing, buitenschaal verwarmen en lager erin laten vallen.
nadeel daarvan is dat je niet weet wat je doet wanneer de alles weer op normale temperatuur is.
Dit bericht is gewijzigd door leonmt5 op 10-2-2011 om 22:23 uur.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Saknet |
10-2-2011 22:27 |
Posts: 10355 |
sja om 10 euro met je leven spelen, je houdt vast ook wel van russisch roulette.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
10-2-2011 22:50 |
Posts: 9841 |
lekker eigenwijze mensen hier
maakt niet uit. jullie zijn het type dat dingen op de dure manier moeten leren ipv gratis op andermans ervaring meeliften.
Lagers eruithalen, leuk en aardig, maar zoals al gezegd werd neem je wel bepaalde risico's tegenover een bepaald bedrag.
ik vind dat de risico's hier niet opwegen tegenover het bedrag. als die dingen 1000 euro p/s kosten is het een ander verhaal, maar als je al bereid bent om risico te lopen (ook op nóg meer kosten, wat je dus eigenlijk probeert te voorkomen) voor die paar euro, dan hoop ik niet dat jullie ooit met motoren/auto's gaan beginnen.
|
|
Too cool for school! |
|
mini89 |
10-2-2011 23:33 |
Posts: 495 |
|
|
|
|
steef-steef |
11-2-2011 8:24 |
Posts: 83 |
Lager hergebruiken gaat goed. Doe ik ook altijd bij mijn mtx. Je legt de wielen gewoon op een elektrisch kookplaatje, dan vallen de lagers er vanzelf uit. Met erin zetten leg je de lagers even in de diepvries (wel in een plastic zakje) dan gaan ze er ook zo weer in. Zou ze wel even schoon maken en opnieuw in het vet zetten.
|
|
|
|