Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitboren SHA Carburateur 14/12, spraybar gat vergroten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1134 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63754 - Uitboren SHA Carburateur 14/12, spr...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5177 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

appie_1988 8-2-2011 23:05 Print topicpost

Posts: 322
Hallo,

Ik wil es proberen een standaard carburateur op te boren naar 14 of 15mm.
Nu heb je het probleem dat je spraybar (dat koper kleurig staafje) in de weg zit.
Ik wat aan het proberen carburateur heet te stoken (dan wd40 op staafje spuiten), en staafje te verwijderen met kraspen.
Dit lukt nog niet echt.
Heeft iemand hier tips voor?

Nu me tweede vraag, is het nodig om de praybar gaatjes op te boren, als je kijken naar de SHA dellotro 15/15 en de 16/16 hebben deze ook allemaal grotere gaatjes in spraybar.

ik hoor t graag,.
 

BenjaminDG 8-2-2011 23:10 Print reply

Posts: 4605
Foto graag?
 
Vlaanderen vrij!
appie_1988 8-2-2011 23:20 Print reply

Posts: 322
http://silvercolin.h.../DSC02053(Small).jpg

Bij pijltje zie je koper buisje (spray bar)

Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 8-2-2011 om 23:20 uur.

Hoe zet je trouwens ook al weer MY SQEL //hppt enz. :P
Gewoon plaatje in plaats van link?

Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 8-2-2011 om 23:22 uur.
 
StineZ 8-2-2011 23:31 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988


Hoe zet je trouwens ook al weer MY SQEL //hppt enz. :P
Gewoon plaatje in plaats van link?

Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 8-2-2011 om 23:22 uur.


[img]http://silvercolin.homeftp.net/pa/DSC02053(Small).jpg[img/]

Maar dan moet je direct link hebbon

Dit bericht is gewijzigd door hackomatic op 8-2-2011 om 23:31 uur.
 
Turbokit
Uncle BLAM 8-2-2011 23:48 Print reply

Posts: 1025
een normale carburateur kan je opboren of uitdraaien op een draaibank, in dit geval zit je met de 'spraybar' en als de gaatjes 0,1mm groter moeten worden dan heb je wel een probleem tenzij je ze nauwkeurig groter kan maken met een boortje van de juiste maat

Controleer even goed wat de verschillen exact zijn tussen de verschillende maten carburateurs voor je er aan begint en misschien is het uiteindelijk gewoon beter een andere carburateur te kopen
 
een BF teller is sneller
appie_1988 8-2-2011 23:54 Print reply

Posts: 322
ben nog bezig hem er uit te halen,
ik heb alle carburateurs van SHA serie al.
Het ging er meer om dat ik een orginale of een 9 12 kan uitboren naar een 15.

Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 8-2-2011 om 23:54 uur.
 
jr customs 9-2-2011 0:01 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
ben nog bezig hem er uit te halen,
ik heb alle carburateurs van SHA serie al.
Het ging er meer om dat ik een orginale of een 9 12 kan uitboren naar een 15.

Dit bericht is gewijzigd door appie_1988 op 8-2-2011 om 23:54 uur.


Je kunt een 9/14 wel makkelijk opboren naar een 12/14, een boor raakt de spraybar dan nog niet, wel voorzichtig zijn!

Nu we het toch over tomos hebben, heb jij nog een tomos achtertandwiel legge en kan je dan voor mij de diameter van het gat meten en hou ver de gaten voor de bouten tegenover elkaar staan?
 
Ruben2311 9-2-2011 8:20 Print reply

Posts: 1055

 
Half the strokes, double the power!
appie_1988 9-2-2011 23:50 Print reply

Posts: 322
euh wat moet ik met die foto?

Maar goed heb spray bar er uit. (gewoon nog heter stoken, en dan wat harder wrikken)
Ga denk vrijdag even goed opboren, want me gewone boormachine gaat maar tot 13. en me kolomboormachine boord vierkant.

Achter tand wiel is vrij simpel gat 42.5 en steek is ook 42.5.
en gaatjes er in is voor m7.

 

Dit topic is 5177 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved