Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Contactslot tomos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1126 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #63748 - Contactslot tomos
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tomos. 8-2-2011 21:14 Print reply

Posts: 85
Oke maar ik heb geen accu want ik heb een tomos standaard a35,
maar waar moet ik het slot aansluiten, en een mt slot heeft die alleen stand on /off??
 
tomos. 8-2-2011 21:15 Print reply

Posts: 85
owjah en ik hoef hem er niet persee mee uit te zetten het is alleen maar dat hij niet gestart kan worden zonder sleutel
 
JB1 8-2-2011 21:19 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos.
owjah en ik hoef hem er niet persee mee uit te zetten het is alleen maar dat hij niet gestart kan worden zonder sleutel


Dat komt er gratis bij
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Makrolon 8-2-2011 21:28 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos.
Oke maar ik heb geen accu want ik heb een tomos standaard a35,
maar waar moet ik het slot aansluiten, en een mt slot heeft die alleen stand on /off??

Een draad van het contactslot gaat aan de massa, de andere sluit je aan op de draad die aan je uit knopje vast zit.
 
KTM 525 EXC Supermoto
tomos. 8-2-2011 21:38 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Dat komt er gratis bij



Haha Oke ds fijnXD
 
tomos. 8-2-2011 21:41 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Een draad van het contactslot gaat aan de massa, de andere sluit je aan op de draad die aan je uit knopje vast zit.


maar je kunt hem niet gewoon tussen een draat zetten??
want ik zag net op internet iets dat je hem tussen de zwarte en de rode draad die uit de bobbine kwam tussen kunt zetten.
als je snapt wat ik bedoel

en bij die mt schakelaar zit alleen maar on/ off??

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-2-2011 22:32 Print reply

Posts: 10835
Als je bij een mt contactslot de sleutel eruit haalt (de uit stand dus) dan verbind hij de zwart/witte draad met de massa. Op die manier vonkt hij dus niet.
Dat is precies wat jij bij je tomos moet hebben.

Je kunt ook de draad naar de bobine onderbreken, maar dat geeft alleen maar meer kans op storingen.

Dus een mt slot kun je gebruiken, maar je kunt de meeste contactsloten wel gebruiken. Als ze maar een normally closed contact hebben. Een verbreek contact dus.

Ik had er eentje van een auto op gemaakt, dan heb je wel de start stand erop zitten waar je niks mee doet maar dat vond ik niet zo'n probleem.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
tomos. 8-2-2011 22:48 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
Als je bij een mt contactslot de sleutel eruit haalt (de uit stand dus) dan verbind hij de zwart/witte draad met de massa. Op die manier vonkt hij dus niet.
Dat is precies wat jij bij je tomos moet hebben.

Je kunt ook de draad naar de bobine onderbreken, maar dat geeft alleen maar meer kans op storingen.

Dus een mt slot kun je gebruiken, maar je kunt de meeste contactsloten wel gebruiken. Als ze maar een normally closed contact hebben. Een verbreek contact dus.

Ik had er eentje van een auto op gemaakt, dan heb je wel de start stand erop zitten waar je niks mee doet maar dat vond ik niet zo'n probleem.



oke dus dan kan ik volgens jou beter niet de draad naar de bobine onderbreken, maaar kun je dan iets precizer uitleggen wat k dan moet doen
 
Makrolon 8-2-2011 22:50 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos.
[...]



oke dus dan kan ik volgens jou beter niet de draad naar de bobine onderbreken, maaar kun je dan iets precizer uitleggen wat k dan moet doen

Lees nou mijn post eens? Daar staat het precies in, niets meer en niets minder. Zo moeilijk is het allemaal niet.
 
KTM 525 EXC Supermoto
tomos. 8-2-2011 22:55 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Lees nou mijn post eens? Daar staat het precies in, niets meer en niets minder. Zo moeilijk is het allemaal niet.


oke maar is kon het ook anders ofz... en kun je trouwens dan niet gewoon de uitknop onderbreken zonder die massa ofz..? mis een domme vraag maar k snap het nie zo goedXD
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-2-2011 22:58 Print reply

Posts: 10835
De uitknop bij een tomos onderbreekt niet, ik zal het nog 1 keer vertellen:

Wanneer je de uitknop van een tomos bedient, dan verbind de uitknop de draad die van de ontsteking naar de bobine gaat met de massa.
Op die manier krijg je kortsluiting en valt de vonk weg.

Dat is precies wat je met je contactslot moet doen.
Dus stand sleutel eruit: draad is verbonden met massa.
Stand sleutel erin: draad is niet verbonden met massa.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Floris-tsx 8-2-2011 23:00 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos.
[...]


oke maar is kon het ook anders ofz... en kun je trouwens dan niet gewoon de uitknop onderbreken zonder die massa ofz..? mis een domme vraag maar k snap het nie zo goedXD


ok vriend, let op.

Onder dat ronddraaiende ding aan je krukas (vliegwiel) ligt je grondplaat. Daar komen allemaal draadjes uit. Een van die draadjes gaat naar je bobine. Je bobine vind je heel makkelijk door eventjes je bougiekabel te volgen. Het kastje waar die eindigt, DAT is de bobine.

Dat dunne draadje dat daar aankomt, dat moet je gaan kortsluiten/onderbreken.

Kort lesje electronica: kortsluiten is + en - met elkaar in verbinding brengen.

Nou, wat is je + ? Precies, die draad naar de bobine.
Wat is je - ? Jep, je frame.

Nou, jij koopt gewoon een contactslot dat je er leuk uit vindt zien. Zitten aaaaaaaaalllemaal standjes op. Koop een lekkere simpele. Idd van een mt of een tsx.

Wat je wilt doen, is op het moment dat je je sleutel eruit haalt om je klas in te gaan, dat de draad naar je bobine kortgesloten wordt.

Nu mag jij gaan beredeneren hoe je dan het contactslot moet aansluiten. Ga ervan uit dat er twee draadjes uitkomen, die via het contactslot al dan niet met elkaar in verbinding gebracht worden..

Als je dit kan beredeneren, kun je het ook maken.
Pak een soldeerbout, beetje tape en flans dat ding in elkaar.

edit: volg de bougiekabel OMHOOG. anders sluit je straks nog van alles aan op je cilinderkop

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 8-2-2011 om 23:04 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
tomos. 8-2-2011 23:04 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
De uitknop bij een tomos onderbreekt niet, ik zal het nog 1 keer vertellen:

Wanneer je de uitknop van een tomos bedient, dan verbind de uitknop de draad die van de ontsteking naar de bobine gaat met de massa.
Op die manier krijg je kortsluiting en valt de vonk weg.

Dat is precies wat je met je contactslot moet doen.
Dus stand sleutel eruit: draad is verbonden met massa.
Stand sleutel erin: draad is niet verbonden met massa.


oke dat snap ik nou, maar (srry dat ik door blijf vrage) waar moet ik hemm nou aansluiten of tussen zetten
 
Floris-tsx 8-2-2011 23:07 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos.
[...]


oke dat snap ik nou, maar (srry dat ik door blijf vrage) waar moet ik hemm nou aansluiten of tussen zetten



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos.
[...]


oke maar is kon het ook anders ofz... en kun je trouwens dan niet gewoon de uitknop onderbreken zonder die massa ofz..? mis een domme vraag maar k snap het nie zo goedXD


ok vriend, let op.

Onder dat ronddraaiende ding aan je krukas (vliegwiel) ligt je grondplaat. Daar komen allemaal draadjes uit. Een van die draadjes gaat naar je bobine. Je bobine vind je heel makkelijk door eventjes je bougiekabel te volgen. Het kastje waar die eindigt, DAT is de bobine.

Dat dunne draadje dat daar aankomt, dat moet je gaan kortsluiten/onderbreken.

Kort lesje electronica: kortsluiten is + en - met elkaar in verbinding brengen.

Nou, wat is je + ? Precies, die draad naar de bobine.
Wat is je - ? Jep, je frame.

Nou, jij koopt gewoon een contactslot dat je er leuk uit vindt zien. Zitten aaaaaaaaalllemaal standjes op. Koop een lekkere simpele. Idd van een mt of een tsx.

Wat je wilt doen, is op het moment dat je je sleutel eruit haalt om je klas in te gaan, dat de draad naar je bobine kortgesloten wordt.

Nu mag jij gaan beredeneren hoe je dan het contactslot moet aansluiten. Ga ervan uit dat er twee draadjes uitkomen, die via het contactslot al dan niet met elkaar in verbinding gebracht worden..

Als je dit kan beredeneren, kun je het ook maken.
Pak een soldeerbout, beetje tape en flans dat ding in elkaar.

edit: volg de bougiekabel OMHOOG. anders sluit je straks nog van alles aan op je cilinderkop

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 8-2-2011 om 23:04 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
tomos. 8-2-2011 23:12 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]



[...]


ok vriend, let op.

Onder dat ronddraaiende ding aan je krukas (vliegwiel) ligt je grondplaat. Daar komen allemaal draadjes uit. Een van die draadjes gaat naar je bobine. Je bobine vind je heel makkelijk door eventjes je bougiekabel te volgen. Het kastje waar die eindigt, DAT is de bobine.

Dat dunne draadje dat daar aankomt, dat moet je gaan kortsluiten/onderbreken.

Kort lesje electronica: kortsluiten is + en - met elkaar in verbinding brengen.

Nou, wat is je + ? Precies, die draad naar de bobine.
Wat is je - ? Jep, je frame.

Nou, jij koopt gewoon een contactslot dat je er leuk uit vindt zien. Zitten aaaaaaaaalllemaal standjes op. Koop een lekkere simpele. Idd van een mt of een tsx.

Wat je wilt doen, is op het moment dat je je sleutel eruit haalt om je klas in te gaan, dat de draad naar je bobine kortgesloten wordt.

Nu mag jij gaan beredeneren hoe je dan het contactslot moet aansluiten. Ga ervan uit dat er twee draadjes uitkomen, die via het contactslot al dan niet met elkaar in verbinding gebracht worden..

Als je dit kan beredeneren, kun je het ook maken.
Pak een soldeerbout, beetje tape en flans dat ding in elkaar.

edit: volg de bougiekabel OMHOOG. anders sluit je straks nog van alles aan op je cilinderkop

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 8-2-2011 om 23:04 uur.



jah k snapte wel ongeveer hoe het werkte, maar mijn vraag was alleen maar waar ik hem het best kon aansluiiten, maar iedereen zegt wat anders volges mij :s


 

Dit topic is 14481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved