Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stalen koppelingshuis AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 835 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63742 - Stalen koppelingshuis AM6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 7-2-2011 20:32 Print topicpost

Posts: 7387
Iedereen is bekend met dat een koppelingshuis van AM6 knetterhard slijt. Vooral in de brommercross is deze na een seizoen wel op.
Wat zou er op tegen zijn om deze uit staal te maken?

Dit bericht is gewijzigd door barry op 7-2-2011 om 20:33 uur.
 
He?

Royal Club 7-2-2011 20:43 Print reply

Posts: 60390
gewicht wellicht.
Ik weet dat Speedparts een tijd lang CNC huizen verkochten die ze geanodiseerd hadden (als beschermlaag dus..) stond een tijde terug 1 van tekoop (iemand had m voor de sprint gebruikt) en die zag er nog retegoed uit!
Misschien een alternatief voor als een stalen huis niks wordt
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Maeddy 7-2-2011 20:43 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Iedereen is bekend met dat een koppelingshuis van AM6 knetterhard slijt. Vooral in de brommercross is deze na een seizoen wel op.
Wat zou er op tegen zijn om deze uit staal te maken?

Dit bericht is gewijzigd door barry op 7-2-2011 om 20:33 uur.


Ik denk dat het gewoon een nabewerkt gietstuk is. Lekker goedkoop te fabriceren. Er is niets op tegen om een blok staal uit te draaien en daarna te frezen.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
barry 8-2-2011 7:15 Print reply

Posts: 7387
Het enigste nadelige wat ik mij kon bedenken was de roterende massa, maar dit kan ook in je voordeel werken door 'koppel' te crieeren.
Maar misschien dat ik wat over het hoofd zag.

Anodiseren is een beschermlaag tegen oxideren en niet zo zeer een hardingsprocess. Tevens is deze een paar micronmm dik en zal deze niet zo heel veel meebrengen in kwaliteitverbetering. Ik denk dat Speedpart beter aluminium heeft gebruikt.
 
He?
-simon- 8-2-2011 7:39 Print reply

Posts: 8211
mischien een idee om het zo te doen als barnett het met hun koppelingshuizen doen. met stale plaatjes op de plaats waar normaal het huis inslaat.
http://www.dirtbikem...tt_Basket_YZ250F.jpg zo dus.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
barry 9-2-2011 7:13 Print reply

Posts: 7387
hmm das idd ook wel slim, maar lijkt me wel wat werkt omdat exact goed te krijgen. Frezen aan je orginele huis moet je dan sowieso doen.
 
He?
StefanB 9-2-2011 10:05 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
Het enigste nadelige wat ik mij kon bedenken was de roterende massa, maar dit kan ook in je voordeel werken door 'koppel' te crieeren.
Maar misschien dat ik wat over het hoofd zag.

Anodiseren is een beschermlaag tegen oxideren en niet zo zeer een hardingsprocess. Tevens is deze een paar micronmm dik en zal deze niet zo heel veel meebrengen in kwaliteitverbetering. Ik denk dat Speedpart beter aluminium heeft gebruikt.


Er bestaat ook nog zoiets als hard anodiseren, maar dan word het vrijwel altijd donker (tegen zwart aan). En er is waarschijnlijk ook wel wat ander aluminium gebruikt, dat giet spul laat zich over het algemeen slecht anodiseren..
 
E24 M30b35@GT3576

Dit topic is 1459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved