Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koelrib afgebroken.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1155 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63719 - koelrib afgebroken.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smefke 3-2-2011 16:57 Print topicpost
Posts: 507
hallo,
toen ik vanmiddag de uitlaat aandraaide van m'n mt 70cc. brak er een stuk koelrib vanaf 3cm breed en afgebroken tot de cilinder zelf, maar heeft dit verdere gevolgen??
en mijn brommer houd bij hogere toeren in het is geen verzuip gestotter maar lijkt net of hij het mengsel niet verbrand.
dan stopt hij even en dan schiet hij weer beetje in toeren en dan stopt hij weer bij vol gas??
zou dit aan de ontsteking kunnen liggen bv, te laat.
bedankt, smef

ps. bougie is koffiebruin
 

st.nyksterdriver 3-2-2011 17:25 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
hallo,
toen ik vanmiddag de uitlaat aandraaide van m'n mt 70cc. brak er een stuk koelrib vanaf 3cm breed en afgebroken tot de cilinder zelf, maar heeft dit verdere gevolgen??
en mijn brommer houd bij hogere toeren in het is geen verzuip gestotter maar lijkt net of hij het mengsel niet verbrand.
dan stopt hij even en dan schiet hij weer beetje in toeren en dan stopt hij weer bij vol gas??
zou dit aan de ontsteking kunnen liggen bv, te laat.
bedankt, smef

ps. bougie is koffiebruin

maak een foto van het afgebroken stuk
maar dat in houden zal denk ik niet te maken hebben met dat afgebroken stukje meer met de afstelling
maar toch effe foto's maken
 
jr customs 3-2-2011 17:33 Print reply

Posts: 1057
afgebroken stuk maakt niet zoveel uit.
 
smefke 3-2-2011 17:37 Print reply
Posts: 507
foto's heb je morgen en van dat afgebroke stuk weet ik.
maar afstelling is al goed zo precies maar boven in is het geen verzuipen en ook geen te kort koming lijkt echt of de ontsteking te laat staat.
 
Floris-tsx 3-2-2011 17:37 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
foto's heb je morgen en van dat afgebroke stuk weet ik.
maar afstelling is al goed zo precies maar boven in is het geen verzuipen en ook geen te kort koming lijkt echt of de ontsteking te laat staat.


Check die ontsteking dan
 
Iedereen kan professioneel worden
smefke 3-2-2011 17:58 Print reply
Posts: 507
nou bij een hoog toerige 70cc zeggen ze allemaal dat de ontsteking op z'n vroegst kan staan.
maar ik heb nog nooit de ontsteking van een mt5 aangeraakt.
hoe moet ik deze afstellen??
wat moet ik voor gereedschap hebben??

 
_3s_ 3-2-2011 18:30 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
afgebroken stuk maakt niet zoveel uit.

Dat zou ik zo zeker niet durven zeggen...

het ligt eraan waar je koelrib is afgebroken. Als dat vlak langs je uitlaat is, waar de cilinder de meeste koeling nodig heeft zou dit wel eens gevolgen kunnen hebben. Je cilinder wordt het warmst rond de uitlaatpoort, daar lopen ze ook vaak vast. Dus als je koelrib vlak langs je uitlaat is afgebroken zou ik hier toch mee opletten...

en je ontsteking kan je gewoon afstellen, is niet moeilijk, je hebt gewoon een vliegwieltrekker en een schroevendraaier nodig. je demonteert je vliegwiel, grondplaat losmaken, verdraaien tegen de richting waarin je vliegwiel draait, terug vast en gaan met die hap.
 
Jeuj TSW erbij! =D
JB1 3-2-2011 19:45 Print reply

Posts: 14881
Er valt niet veel af te stellen aan een MT ontsteking.
Je heb alleen een vliegwiel trekker en dop 8 nodig.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
smefke 4-2-2011 15:05 Print reply
Posts: 507
nou ik wil dus vandaag mijn ontsteking verzetten.
maar moet de ontsteking nou origineel staand dus merkteken op merkteken of bij een 70cc het op z'n vroegst zetten.
 
_3s_ 4-2-2011 17:14 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
nou ik wil dus vandaag mijn ontsteking verzetten.
maar moet de ontsteking nou origineel staand dus merkteken op merkteken of bij een 70cc het op z'n vroegst zetten.

Wat denk je nu zelf? Waarom zouden die merktekens daar op staan? om hem op zijn vroegst te zetten? nee dus.

Merktekens is originele stand, vervroegen dus!
 
Jeuj TSW erbij! =D
WestlandMB 4-2-2011 17:27 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Wat denk je nu zelf? Waarom zouden die merktekens daar op staan? om hem op zijn vroegst te zetten? nee dus.

Merktekens is originele stand, vervroegen dus!


ik kan nou niet echt een conclusie hieruit halen.

@smefke
ja ze zeggen allemaal op z'n vroegst.

Ik zou het niet doen, heb er zelf ervaring mee. de kans bestaat dat je een gat in je zuiger brand. (valt opzich mee met ori grondplaat). Maar op het merkteken loopt het gewoon goed.

Normaal stel je een ontsteking af met een stroboscoop, die wie gaat mij dan wijsmaken dat je hem lekker rechtsom moet draaien?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-2-2011 18:27 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Wat denk je nu zelf? Waarom zouden die merktekens daar op staan? om hem op zijn vroegst te zetten? nee dus.

Merktekens is originele stand, vervroegen dus!


ik snap niks van je post, wat bedoel je?

@TS: met de ontsteking op tijd zou hij gewoon goed moeten lopen. Het kan zijn dat hij door vervroegen iets meer vermogen krijgt, maar het inhouden/ stotteren los je niet op door de ontsteking vroeger te zetten.

Ik zou hem gewoon met de tekens gelijk zetten en dan moet dat goed zijn.
Het zou natuurlijk wel kunnen zijn dat je cdi of bobine niet helemaal goed is.
Kijk ook eens opnieuw naar je mengsel, ondanks dat je bougie de goede kleur heeft kan het zijn dat hij niet helemaal goed is.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
smefke 4-2-2011 18:44 Print reply
Posts: 507
ik heb al vele honda mt's afgesteld met de mengsel.
en ik weet hoe het klinkt als hij zicht verzuipt of te arm rijd.
en deze gestotter is echt anders.
dus zal het wel aan ontsteking liggen maar ik heb nu nog steeds geen helder antwoord??
moet het nu op z'n vroegst of gwn origineel??
 
BenjaminDG 4-2-2011 19:33 Print reply

Posts: 4605
Rijd hij met choke aan beter of slechter?
 
Vlaanderen vrij!
smefke 4-2-2011 19:35 Print reply
Posts: 507
hij rijd dan net zo slecht als hij ook warm is verzuipt hij zich dan ook.

 
WestlandMB 4-2-2011 19:48 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
ik heb al vele honda mt's afgesteld met de mengsel.
en ik weet hoe het klinkt als hij zicht verzuipt of te arm rijd.
en deze gestotter is echt anders.
dus zal het wel aan ontsteking liggen maar ik heb nu nog steeds geen helder antwoord??
moet het nu op z'n vroegst of gwn origineel??


gewoon volgens de tekens, origineel
en anders liever te vroeg dan te laat.

als je ontsteking te laat staat gaat hij ploffen uit de uitlaat en kom je volgens mij niet goed op toeren.

en ondanks dat jij denkt dat jou stotter niet verzuipen is kan het nooit kwaad om je carburateur een keer goed schoon te maken, en een paar sproeiers proberen, uit de praktijk leer je namelijk ook.

Edit:

Vergeet ook nooit je luchtfilter na te lopen, vaak zie je dat die aanzuigrubbers scheuren of raar gaan zitten. Dan krijgt hij natuurlijk ook veel te makkelijk lucht, en zal je afstelling slecht zijn.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 4-2-2011 om 19:49 uur.
 

Dit topic is 3493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved