MaXi-PuCh |
2-2-2011 21:09 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robin S
ik rijd nu 50-55 voor politie
maar met 60cc en kleiner tandwiel vanvoor dan origineel
rijd ik dan nog steeds 50-55?
door alleen een 60cc ga je niet sneller, meestal als je een cilinder met grotere diameteer monteerd krijg je alleen meer compressie, dus meer kracht, met een groter tandwiel voor zou je dan sneller kunnen gaan dan voorheen, maar het zxelfde optrekken. voor een hogere snelheid moet je dus meer toeren maken, en die zullen er maar iets meer zijn met een 60cc.
conclusie:
je kunt gewoon deze tandwielverhouding houden, om dezelfde snelheid te houden, je zult dan gewoon sneller optrekken.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
robin S |
2-2-2011 21:11 |
Posts: 106 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
door alleen een 60cc ga je niet sneller, meestal als je een cilinder met grotere diameteer monteerd krijg je alleen meer compressie, dus meer kracht, met een groter tandwiel voor zou je dan sneller kunnen gaan dan voorheen, maar het zxelfde optrekken. voor een hogere snelheid moet je dus meer toeren maken, en die zullen er maar iets meer zijn met een 60cc.
conclusie:
je kunt gewoon deze tandwielverhouding houden, om dezelfde snelheid te houden, je zult dan gewoon sneller optrekken.
ha dit is eigelijk de bedoeling gewoon sneller trekken
nog tips hiervoor zonder sneller te rijden?
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
2-2-2011 21:13 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robin S
[...]
ha dit is eigelijk de bedoeling gewoon sneller trekken
nog tips hiervoor zonder sneller te rijden?
meer cc's zelfde tandwiel verhouding
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
korre |
2-2-2011 21:15 |
Posts: 89 |
maar als hij nu een ander uitlaat heeft die niet meer begrenst is? gaat zijn topsnelheid dan niet hoger liggen?
|
|
|
|
robin S |
2-2-2011 21:21 |
Posts: 106 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
meer cc's zelfde tandwiel verhouding
geen kleiner vanvoor hij mag nog iets trager gaan
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
2-2-2011 21:23 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robin S
[...]
geen kleiner vanvoor hij mag nog iets trager gaan
kan idd ook, 1 kleiner voor scheelt al stukje
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
robin S |
2-2-2011 21:26 |
Posts: 106 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
kan idd ook, 1 kleiner voor scheelt al stukje
maar ik hep ook onbegrensde" uitlaat gaat dit niks veranderen?
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
2-2-2011 21:42 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
door alleen een 60cc ga je niet sneller, meestal als je een cilinder met grotere diameteer monteerd krijg je alleen meer compressie, dus meer kracht, met een groter tandwiel voor zou je dan sneller kunnen gaan dan voorheen, maar het zxelfde optrekken. voor een hogere snelheid moet je dus meer toeren maken, en die zullen er maar iets meer zijn met een 60cc.
conclusie:
je kunt gewoon deze tandwielverhouding houden, om dezelfde snelheid te houden, je zult dan gewoon sneller optrekken.
Je krijgt niet meer compressie.
Doordat je meer cc hebt kan hij meer brandstof aanzuigen en dus ook meerverbranden waardoor hij meer kracht heeft en je dus de brommer zwaarder kan vertanden zodat hij harder gaat
Waarom wilt iedereen opvoeren en niet harder gaan
Als de cilinder die je gaat kopen niet meer toeren draait dan de cilinder die je nu hebt zal je waarschijnlijk 55 a 60 gaan rijden.
Maar dit is bijna niet te voorspellen omdat ik niet weet watvoor cilinder je gaat kopen en wat voor carb erop komt en wat voor uitlaat.
Dus aub wat meer info.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
robin S |
2-2-2011 22:13 |
Posts: 106 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Je krijgt niet meer compressie.
Doordat je meer cc hebt kan hij meer brandstof aanzuigen en dus ook meerverbranden waardoor hij meer kracht heeft en je dus de brommer zwaarder kan vertanden zodat hij harder gaat
Waarom wilt iedereen opvoeren en niet harder gaan
Als de cilinder die je gaat kopen niet meer toeren draait dan de cilinder die je nu hebt zal je waarschijnlijk 55 a 60 gaan rijden.
Maar dit is bijna niet te voorspellen omdat ik niet weet watvoor cilinder je gaat kopen en wat voor carb erop komt en wat voor uitlaat.
Dus aub wat meer info.
60cc big bore
originele carbu
luhao uitlaat met fast arow demper
|
|
|
|
Tim-gpr99 |
2-2-2011 22:46 |
Posts: 841 |
Vriend van me reed 90 @ teller met 60cc dacht ik. Dus 80 echt?
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
antonhonda |
2-2-2011 23:45 |
Posts: 3616 |
nou als je die bobotech 60cc heb imi
met orgi carb ect.
ga je mischien net 60 op teller ofzo
dus op roller geen probleem
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
robin S |
3-2-2011 19:27 |
Posts: 106 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
nou als je die bobotech 60cc heb imi
met orgi carb ect.
ga je mischien net 60 op teller ofzo
dus op roller geen probleem
ha dat is wat ik eigelijk wou ^^
bedankt
|
|
|
|
Uncle BLAM |
3-2-2011 20:39 |
Posts: 1025 |
als je een gietijzeren bus in je cilinder hebt kan je 'm misschien beter op laten boren naar 60cc en alleen een grotere zuiger erin?
tis maar een idee
|
|
een BF teller is sneller |
|
MaXi-PuCh |
3-2-2011 21:20 |
Posts: 1531 |
je brommer kan gewoon niet veel harder gaan met alleen een andere setup, hij zal met een snellere setup wel iets meer toeren maken en dus een beetje harder gaan, maar zolang je je tandwielverhouding origineel laat kom je niet ver boven je vorige snelheid uit. en ik zou gewoon dat spul erop monteren, goed afstellen, kijken hoe hard hij gaat en aan de hand dáárvan een tandwiel kiezen. (ik doe altijd óf een kleinere voor, óf een kleinere achter, zodat ik geen extra schakels nodig heb)
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Gerard1793 |
3-2-2011 21:26 |
Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
je brommer kan gewoon niet veel harder gaan met alleen een andere setup, hij zal met een snellere setup wel iets meer toeren maken en dus een beetje harder gaan, maar zolang je je tandwielverhouding origineel laat kom je niet ver boven je vorige snelheid uit. en ik zou gewoon dat spul erop monteren, goed afstellen, kijken hoe hard hij gaat en aan de hand dáárvan een tandwiel kiezen. (ik doe altijd óf een kleinere voor, óf een kleinere achter, zodat ik geen extra schakels nodig heb)
Dus jij beweert dat een Mallosi 70 net zo hard gaat als een originele 50 als de tandwiel verhouding hetzelfde blijft?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|