Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppeling moet eerst op gang komen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63707 - koppeling moet eerst op gang komen?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-2-2011 22:49 Print reply

Posts: 9841
wat voor olie gebruik je dan?

 
Too cool for school!
tsxhunter 2-2-2011 22:51 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
wat voor olie gebruik je dan?


idd, want met te dikke olie heb je dit ook sneller.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-2-2011 23:09 Print reply

Posts: 9841
of met de verkeerde dopes/additieven.

 
Too cool for school!
BenjaminDG 3-2-2011 13:21 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Ooit wel eens van een koude motor gehoord?
Dat betekent zegmaar dat als je je brommer 's ochtends uit je garage sleurt, de motor niet op optimale temperatuur is. Hij levert dus ook niet optimaal vermogen om jou en die brommer in een keer vooruit te jassen.
Daar heeft hij even rijtijd voor nodig. Daarna doet hij het wel

Kan je aanraden om de eerste 25m ffkes met de choke te spelen en dan lekker te gaan rijden.
T is koud he, dus iedereen heeft dit probleem


Lijkt me meer ene probleem met een slippende koppeling te zijn dan de motor temperatuur?

Derbij, als je choke gebruikt voor de eerste 25km ben je niet goed bezig.

Choke dien je te gebruiken om hem te starten daarna doorrijden zonder choke, als je je choke lang gebruikt gaan je bougie's sneller stuk.
 
Vlaanderen vrij!
nitro bike 3-2-2011 13:46 Print reply
Posts: 50
heb even gekeken naar wat voor olie ik heb gebruikt en ik heb multigrade 10w40 olie van kroon, heb ook even gekeken of er op stond dat het voor natte koppelingen was maar dat stond er niet bij.
heb zonet ook even weer gereden op een weiland zonder succes(tandwiel is helemaal over de secundaire as gesleten dus die tanden zijn nu allemaal rond, en ik kwam er achter dat het linkerkrukaslager wel heel erg versleten is terwijl hij nog zo goed als nieuw is, maar de lagerzitting was aardig uitgelubberd door de oude krukas en daardoor is hij denk ik weer versleten)
 
Leen 3-2-2011 14:13 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
heb even gekeken naar wat voor olie ik heb gebruikt en ik heb multigrade 10w40 olie van kroon, heb ook even gekeken of er op stond dat het voor natte koppelingen was maar dat stond er niet bij.
heb zonet ook even weer gereden op een weiland zonder succes(tandwiel is helemaal over de secundaire as gesleten dus die tanden zijn nu allemaal rond, en ik kwam er achter dat het linkerkrukaslager wel heel erg versleten is terwijl hij nog zo goed als nieuw is, maar de lagerzitting was aardig uitgelubberd door de oude krukas en daardoor is hij denk ik weer versleten)



multigrade 10w40 is gewoon motorblok smeerolie.
niet geschikt voor natte platen dus.

dus, nieuw setje platen halen en olie verversen.

mteen ff ander carter zoeken ivm dat uitgelubberde lagerhuis.
 

Dit topic is 2207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved