Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - versleten koppeling Ligier Optima II

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63700 - versleten koppeling Ligier Optima I...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

flash0172 1-2-2011 21:18 Print topicpost
Posts: 55
ik heb een Ligier Optima II gekocht met een kapotte aandrijfriem.
ik heb sinds vandaag me aandrijfriem van me Ligier Optima II vervangen.
hierna liep me ligier niet harder dan 25km/h
ik heb de koppeling op de vario bij de motor losgehaald en de koppelingsblokjes zijn volgensmij versleten.
want het motorblok draait gewoon toeren maar wilt niet harder lopen.
weet iemand hoe deze blokken heten en waar ik ze kan bestellen.
wie geeft mij raad?
 
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt

De Schout 1-2-2011 21:22 Print reply
Posts: 5327
welke snaar heb je er op?
 
tune tweak fiddle bang bummer
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-2-2011 22:34 Print reply

Posts: 10835
waar heb je die snaar vandaan, die moet ook koppelingsdelen kunnen leveren.
Is dat niet zo dan is je snaar misschien ook immitatie of niet de goede en dat zou de reden kunnen zijn. Misschien is je snaar te smal bijvoorbeeld?

Zet hem eens vrij en kijk dan onder de motorkap bij vol gas of de snaar helemaal bovenin de primaire poelie kruipt.
Aan het slijtagepatroon van de poelies kun je zien hoe ver de snaar ooit geweest is.

Dit bedrijf kan het denk ik leveren, zomaar even snel gezocht:

http://www.piecesans...ang=nl&id_lang=3

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-2-2011 23:00 Print reply

Posts: 17929
staan 4 riemen op die site, dus wsl de verkeerde gekregen
 
flash0172 2-2-2011 12:19 Print reply
Posts: 55
hallo,
bedankt voor jullie reacties.
ik heb de aandrijfriem van een particulier gekocht.
deze riem was 2 weken oud en is in zeer goede staat.
als ik in z'n vrij vol toeren draai gaat de riem erg goed naar de uiteinden van de poeli.
dit was niet het geval met de vorige verkeerde riem.
dit was een ecpour026 en stond veelste slap en ging klapperen wanneer je bij volle toeren gas los liet.
de riem heeft een gladde achterkant en geen ribbels op de achterkant dus het is geen immitatiesnaar.

 
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-2-2011 12:48 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flash0172
hallo,
bedankt voor jullie reacties.
ik heb de aandrijfriem van een particulier gekocht.
deze riem was 2 weken oud en is in zeer goede staat.
als ik in z'n vrij vol toeren draai gaat de riem erg goed naar de uiteinden van de poeli.
dit was niet het geval met de vorige verkeerde riem.
dit was een ecpour026 en stond veelste slap en ging klapperen wanneer je bij volle toeren gas los liet.
de riem heeft een gladde achterkant en geen ribbels op de achterkant dus het is geen immitatiesnaar.




heb je de nieuwe en oude riem wel eens op elkaar gelegd? zijn deze precies even lang en even breed?
 
flash0172 2-2-2011 13:46 Print reply
Posts: 55
bij het kopen van de epcour026 heb ik de oude riem bij de zaak laten liggen(superstom ikweet
ik weet nog wel dat de oude riem zo versleten was dat die driekwart dunner was en verschijnlijk uitgerekt was.
de vorige ijgenaar zij dat de ligier 65km/h haalde maar geloof ik niets meer van.
ik denk nou dat het pribleem niet meer bij de snaar ligt maar bij de glijblokken.
deze zien er namelijk zeer versleten uit.
ik zal morgen er ff foto's van maken.

 
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-2-2011 16:32 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flash0172
bij het kopen van de epcour026 heb ik de oude riem bij de zaak laten liggen(superstom ikweet
ik weet nog wel dat de oude riem zo versleten was dat die driekwart dunner was en verschijnlijk uitgerekt was.
de vorige ijgenaar zij dat de ligier 65km/h haalde maar geloof ik niets meer van.
ik denk nou dat het pribleem niet meer bij de snaar ligt maar bij de glijblokken.
deze zien er namelijk zeer versleten uit.
ik zal morgen er ff foto's van maken.



als je de rem intrapt, en je wil optrekken, kun je hem dan goed tegenhouden?
 
flash0172 6-2-2011 19:57 Print reply
Posts: 55
ja dat wel hij treket de eerste 10 km erg snel op.
maar daarna kruipt die naar de 25km/h.
zou het probleem verkopen zijn als ik er nieuwe gewichtenhouders in zet?
 
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt
flash0172 6-2-2011 20:05 Print reply
Posts: 55
dat hebt ik nog niet getest van dat tegenhouden zal ik morgen wel ff doen.
wat ik er nog ff bij wilde zeggen is dat als ik van een hoogje afrijd gaat hij ongeveer 35km/h maar dan houd hij ook die snelheid.
als ik dan weer afrem en geef weer gas gaat die weer niet harder dan 25km/h
 
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-2-2011 20:06 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flash0172
dat hebt ik nog niet getest van dat tegenhouden zal ik morgen wel ff doen.
wat ik er nog ff bij wilde zeggen is dat als ik van een hoogje afrijd gaat hij ongeveer 35km/h maar dan houd hij ook die snelheid.
als ik dan weer afrem en geef weer gas gaat die weer niet harder dan 25km/h



varioafstelling is dus gewoon kut, weet niet of die gewichtjes of de houders ervan gaar zijn?
 

Dit topic is 3364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved