Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - aprillia kut blokken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6370 - aprillia kut blokken?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joost 22-11-02?14:21 Print reply
Posts: 1108
Yep, idd RV4(4), AM5 & AM6. Ik haalde ze laatst ook al es door elkaar. Trouwens michiel wat is der nou anders aan et RV4(v) en AM blok (slag/lagers/inlaat)? Ben opzich wel es benieuwd naar goeie andere blokken dan de ouwe honda en kreidler blokken.

Weet iemand trouwens ook hoe het een trek-spie bak werkt? Bij zo'n bak heb je namenlijk geen schakel klepels meer. Ideaal als je meer dan 6 versnellingen wil.

 
It is going to be a Endless summer...
Sneks 22-11-02?14:32 Print reply
Posts: 2499
Trek spie? Dat is hetzelfde als bij een zundapp blok, dan is de as waarop je tandwielen zitten hol en zitten er gaatjes in waar kogeltjes inzitten. In de as zit een staaf, die die kogeltjes naar buiten duwt en daarmee een tandwiel blokkeert.

RV4 heeft geloof ik inlaat op de cilinder.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Siepie Wokkel 22-11-02?16:06 Print reply
Posts: 3888
eej wat voor bak heeft een 99 valentino rossi model? kan er 1 kopen zgan en 12000km altijd origineel gereje 1400pleuro
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Joost 22-11-02?16:05 Print reply
Posts: 1108
Quote:
Originally posted by: Hans F.

Dat is hetzelfde als bij een zundapp blok, dan is de as waarop je tandwielen zitten hol en zitten er gaatjes in waar kogeltjes inzitten. In de as zit een staaf, die die kogeltjes naar buiten duwt en daarmee een tandwiel blokkeert.



Ahj, klinkt in eens toch wat minder aantrekelijk...
 
It is going to be a Endless summer...
-Michiel RS- 22-11-02?17:50 Print reply
Posts: 2803
joost: ik heb nooit een rv4 blok gezien of gehad maar weet wel dat het een andere slag heeft, een am5 blok heeft slag van 39mm.
en de inlaat zit inderdaad gewoon nog op de cilinder bij het rv4 blok. Misschien heeft het rv4 ook geen balansas, de am5/6 wel.
 
Blorn 22-11-02?18:32 Print reply

Posts: 13825
rv4 blok zit onder af1? toch?

dan hebk wel piccies.. inlaat idd op cilinder, geen balansas.. koppeling wil nogal eens kapot gaan (zit heel vaag op de bakas..)
 
NSR RULEZZ 22-11-02?19:01 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: Blorn - Official Honda Fr...

rv4 blok zit onder af1? toch?

dan hebk wel piccies.. inlaat idd op cilinder, geen balansas.. koppeling wil nogal eens kapot gaan (zit heel vaag op de bakas..)


ja die koppeling spoort voor geen meter wat een stom systeem is dat zeg en
rv4 heeft geen balansas
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Nasic 22-11-02?19:02 Print reply
Posts: 890
Quote:
Originally posted by: Hans F.

AM4 bestaat volgens mij niet, je hebt dacht ik AM6, AM5 en RV4 blokken?

En dat slechte schakelen licht meestal aan verkeerde olie.


jah idd...... ik rij al meer dan 2 jaar met verscheidene am blokjes, maar goede olie en alle probs zijn over. wat gezegt word over slechte lagers/ingesleten koppelingen, komt vaak door de olie. am blokjes zijn zeer sterk. ondanks dat moeten ze wel wat inleveren aan slijtage tov de honda blokjes zeg maar, omdat mina gewoon veel sneller is.

verder is am5/6 gewoon hetzelfde op de bak na, en rv4 zijn ouwe kutblokken die niet te helpen zijn..... gewoon troep
 
Ducati 900SS
jarno 22-11-02?19:18 Print reply
Posts: 102
kwa schakelen had ik bij die van mij geen problemen,hij maakte alleen wel veel lawaai als die koud was.maar bijv een vriend van mij die had ook problemen met schakelen op mijn brommer en ik zlef totaal niet,dus et hangt er gewoon van af of je al langer op die brommer rijd dan raak je et vanzelf gewend,ik wete wel dat ik rustig schakelende bakken eruuugg kut vind,geef mij maar een bak dat je et echt voelt,omdat ik et gewend ben
 
NSR RULEZZ 22-11-02?19:29 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: Nasic Siwarn 'Rie-eg-goe'...

Quote:
Originally posted by: Hans F.

AM4 bestaat volgens mij niet, je hebt dacht ik AM6, AM5 en RV4 blokken?

En dat slechte schakelen licht meestal aan verkeerde olie.


jah idd...... ik rij al meer dan 2 jaar met verscheidene am blokjes, maar goede olie en alle probs zijn over. wat gezegt word over slechte lagers/ingesleten koppelingen, komt vaak door de olie. am blokjes zijn zeer sterk. ondanks dat moeten ze wel wat inleveren aan slijtage tov de honda blokjes zeg maar, omdat mina gewoon veel sneller is.

verder is am5/6 gewoon hetzelfde op de bak na, en rv4 zijn ouwe kutblokken die niet te helpen zijn..... gewoon troep


dus ik kan mijn rv4 blok wel weggooien en er meteen een mbx blok onderleggen(als ik die ergens kan krijgen)
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Joost 23-11-02?12:37 Print reply
Posts: 1108
Yho, jorrick als je ff gedult (paar weekjes ofz) hebt dan kan je een gereviceerd/gehoond/getuned mbx80 blok van mij kopen. Het probleem is gewoon dat ik niet 1,2,3 een fatsoenlijke zuiger voor mbx kan regelen:p..
 
It is going to be a Endless summer...
NSR RULEZZ 28-11-02?21:36 Print reply

Posts: 4934
ik wil nou eigenlijk wel eens weten waarom een rv4 blok een kutblok is
iedereen schreeuw het mooi wel maar heb je er ook een reden voor?

en hans f zegt dat er geen snelheid in zit in de 50cc's misschien niet nee maar er past mooi wel een 80cc op en die loeien wel lekker hard

 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Sneks 28-11-02?23:12 Print reply
Posts: 2499
Vriend van mij heeft een af1 europa, hier zit ook een rv4 blok op. Met 60cc eurokit ofzo. Ding wilde met geen mogelijk harder als 90.
Maar wie weet dat het met zo'n 80cc (was dat een metrakit? ) wel hard wil. Je kan het iig proberen.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
bart de schakelgek 28-11-02?23:27 Print reply

Posts: 5987
rv4 is kut omdat als je het blok moet reviceren dat lekker duur gaat worden, en omdat de koppeling bij mij ook klote is, ik wil ook wel een mbx blok, past dat onder mijn red rose??
 
Limburger
NSR RULEZZ 28-11-02?23:30 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: bart de schakelgek

rv4 is kut omdat als je het blok moet reviceren dat lekker duur gaat worden, en omdat de koppeling bij mij ook klote is, ik wil ook wel een mbx blok, past dat onder mijn red rose??


nee dat word nix

ik ben nu mijn rv4 blokje aan het reviseren die ga jij van mij kopen ok deal
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Dit topic is 2193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved