Marcooow |
1-2-2011 18:26 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
Hallo,
ik zit er over te twijfelen om 70 cc op me tsx te gooien zodra hij geschouwd is. ik heb namelijk eentje bij me tsx gekregen. maar wat zijn daar de voordelen en nadelen van?
ik hoorde dat je dan niet verzekerd bent, maar ik krijg ook te horen dat ben je officieel al niet als je brommer 60 loopt.
en kan mijn brommer een beetje goed overweg met 70cc?
moet ik dan behalve een zuiger, cilinder, kop nog andere onderdelen?
ik heb 18mm carb. en een proma uitlaat.
gr Ben
dit kun je gewoon opzoeken
maar omdat het er nu toch al staat, en ik gewoon te aardig ben
je bent niet verzekerd als je brommer harder gaat dan 45. maakt niks uit of het nou met een 50cc of 70cc cilinder is.
70cc cilinder heb je een bijpassende zuiger bij nodig. (47mm bij tsx dacht ik zo) en een 70cc cilinderkop
verder niks en je brommer kan het wel hebben
|
|
faster than a bullet! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
1-2-2011 18:26 |
Posts: 6717 |
officieel ben je al niet verzekerd vanaf meer dan 45 km/h
een tsx kan het prima hebben
zorg alleen als je de nieuwe cilinder erop hebt dat je de carb afstelt (sproeiers)
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
tsxhunter |
1-2-2011 18:26 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
Hallo,
ik zit er over te twijfelen om 70 cc op me tsx te gooien zodra hij geschouwd is. ik heb namelijk eentje bij me tsx gekregen. maar wat zijn daar de voordelen en nadelen van?
ik hoorde dat je dan niet verzekerd bent, maar ik krijg ook te horen dat ben je officieel al niet als je brommer 60 loopt.
en kan mijn brommer een beetje goed overweg met 70cc?
moet ik dan behalve een zuiger, cilinder, kop nog andere onderdelen?
ik heb 18mm carb. en een proma uitlaat.
gr Ben
sws niet verzekerd zoals ik zei, als ie ook maar 1 km harder gaat dan 45 km per uur ben je officieel al niet meer verzekerd.
de brommer kan het makkelijk aan. je hebt merkbaar meer kracht.
met die uitlaat rijd ik ook. 18mm carb gaat ook goed. wel moet je opnieuw afstellen
edit: ook kan je gewoon met 50cc kop blijven rijden
Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 1-2-2011 om 18:27 uur.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
benpontiac |
1-2-2011 18:32 |
Posts: 260 |
oke en wat merk ik dan als verschil 50/70 cc kop?
en gaat ie veel meer zuipen? (benzine)
|
|
|
|
tsxhunter |
1-2-2011 18:34 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
oke en wat merk ik dan als verschil 50/70 cc kop?
en gaat ie veel meer zuipen? (benzine)
dat weet ik niet. heb geen ervaring met 70cc kop. wel heb je meer compressie en rijd gewoon goed.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
benpontiac |
1-2-2011 18:35 |
Posts: 260 |
en wat heb ik aan meer compressie? (ja ik ben niet zo technisch :$)
me vader bouwt er alles op voor mij.
|
|
|
|
tsxhunter |
1-2-2011 18:37 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
en wat heb ik aan meer compressie? (ja ik ben niet zo technisch :$)
me vader bouwt er alles op voor mij.
meer koppel geloof ik.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
1-2-2011 18:37 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
en wat heb ik aan meer compressie? (ja ik ben niet zo technisch :$)
me vader bouwt er alles op voor mij.
hogere effectieve druk...
in het kort nederlands: meer kracht
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
koetjeboe91 |
1-2-2011 18:38 |
Posts: 2096 |
het verbruik licht aan jou. je kan 45km/uur op een veel lager toeren rijden. dus verbruik je meer. verder rij je op een motor indien je 70cc monteert. maar indien je niet te gekken dingen doet is het niet zo heel erg.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Floris-tsx |
1-2-2011 18:38 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
en wat heb ik aan meer compressie? (ja ik ben niet zo technisch :$)
me vader bouwt er alles op voor mij.
Als je gewoon goede compressie hebt, loopt de motor op zn gezondst en trektie lekker enzo. Hij start beter etc. Ideale compressie met ideale spullen=ideale motor.
Mss een keer meekijken met je pa ? Is best interessant hoor
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
benpontiac |
1-2-2011 18:38 |
Posts: 260 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
meer koppel geloof ik.
oke beterr
heb namelijk nog een 70cc kop liggen
nou maar gauw schouwen
en nog een vraagje wat moet ik dan voor twv?
en welke sproeier heb jij erin zitten hielke?
|
|
|
|
Floris-tsx |
1-2-2011 18:40 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
[...]
en nog een vraagje wat moet ik dan voor twv?
Ligt eraan wat je fijn vindt. Wil je dattie hard trekt en minder topsnelheid of andersom?
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
tsxhunter |
1-2-2011 18:41 |
Posts: 9332 |
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
benpontiac |
1-2-2011 18:43 |
Posts: 260 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
Ligt eraan wat je fijn vindt. Wil je dattie hard trekt en minder topsnelheid of andersom?
ik wil dat die hard trekt en minder topsnelheid heeft hij moet niet TE snel gaan i.v.m. met me ouders
september ga ik op mezelf wonen dus dan mag ie wel harder
|
|
|
|
Floris-tsx |
1-2-2011 18:45 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
[...]
ik wil dat die hard trekt en minder topsnelheid heeft hij moet niet TE snel gaan i.v.m. met me ouders
september ga ik op mezelf wonen dus dan mag ie wel harder
Netjes. Chill dat je pa een 70'je voor je erop legt dan.
Maar goed. Ik zou dan 53-12 doen
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|