Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppakking al voor de 2de keer kapot in 2 dage

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63688 - koppakking al voor de 2de keer kapo...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cpi2007 31-1-2011 18:39 Print topicpost
Posts: 39
hoi allemaal

ik heb zaterdag mijn koppakking moeten vervangen en nu is die weer kapot.
hoe kan dit gebeuren???

gr cpi
 

kenny77 31-1-2011 18:40 Print reply

Posts: 29286
-Cilinderkop of cilinder krom.
-cilinderkop niet goed aangedraaid.
 
koetjeboe91 31-1-2011 18:44 Print reply

Posts: 2096
verkeerde dikte?
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 31-1-2011 18:46 Print reply

Posts: 9841
chinees?

 
Too cool for school!
cpi2007 31-1-2011 19:40 Print reply
Posts: 39
we hebbe de cilinder vlak geschuurd op een glas plaat dus daar kan het niet aan ligge
 
Tobias Verhoef 31-1-2011 19:55 Print reply

Posts: 1832
En als de cilinder nou krom is?
Met glasplaat is wel beun maar het werkt als je het goed doet wel.

Maak eens foto's van de cilinder meestal zie je waar hij lekt en dan kan je het probleem makkelijker oplossen.

Hoe oud is je brommer?
Je weet toch wel dat soepblik metaal nog wel eens rare dingen kan doen als het warm wordt
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Frysk 31-1-2011 19:59 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
En als de cilinder nou krom is?
Met glasplaat is wel beun maar het werkt als je het goed doet wel.

Maak eens foto's van de cilinder meestal zie je waar hij lekt en dan kan je het probleem makkelijker oplossen.

Hoe oud is je brommer?
Je weet toch wel dat soepblik metaal nog wel eens rare dingen kan doen als het warm wordt


niks beuns aan hoor is alleen handmatig.. en zover ik weet is handmatig niet persee beun


 
giggitybyte
De Schout 31-1-2011 20:33 Print reply
Posts: 5327
vlakschuren op een plaat is wel beun.. oppervlak word altijd bol.

als je handmatig wilt vlakken moet je het doen met een vlakke plaat(vlaktafel eigenlijk) pruisisch blauw en een schraapstaal.
 
tune tweak fiddle bang bummer
tinustussengas 31-1-2011 21:27 Print reply
Posts: 82
gewoon een groef in de cilinder laten frezen van 3mm 2/3 van de dikte van de O ring en dan weer de kop aandraaien met een moment sleutel dat deden wij ook met de wegrace machines en nooit problemen gehad en met die koperen pakkingen en/of aluminium elke x problemen
 
Leen 31-1-2011 21:48 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
vlakschuren op een plaat is wel beun.. oppervlak word altijd bol.

als je handmatig wilt vlakken moet je het doen met een vlakke plaat(vlaktafel eigenlijk) pruisisch blauw en een schraapstaal.



nou, een kop of cilinder hoeft niet zo vlak te zijn dat je pruisisch blauw nodig hebt hoor, dat gebruik ik alleen voor tandwielen af te stellen eigenlijk.

als een kop 0,02mm krom is heb je echt geen last van.
 
Tobias Verhoef 31-1-2011 21:49 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



nou, een kop of cilinder hoeft niet zo vlak te zijn dat je pruisisch blauw nodig hebt hoor, dat gebruik ik alleen voor tandwielen af te stellen eigenlijk.

als een kop 0,02mm krom is heb je echt geen last van.


Daar heb je wel gelijk in de pakking vangt die speling wel op.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
De Schout 31-1-2011 22:49 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



nou, een kop of cilinder hoeft niet zo vlak te zijn dat je pruisisch blauw nodig hebt hoor, dat gebruik ik alleen voor tandwielen af te stellen eigenlijk.

als een kop 0,02mm krom is heb je echt geen last van.


dat was ook meer om aan te geven dat handmatig idd niet beun hoeft te zijn. als je hem zo vlak maakt is het zonder pakking waarschijnlijk ook nog wel dicht..

maar als je met schuren op een plaat een beetje lomp doet krijg je best makkelijk een hoekje weg oid, waardoor het water er uit pist.

(en hij moet het toch op een punt aardig begaaien wil hij 2x een pakking lek hebben in 2 dagen..)



 
tune tweak fiddle bang bummer
cpi2007 1-2-2011 19:41 Print reply
Posts: 39
weet ook niet hoe het is gekomen dat de pakking 2 keer is kapot gegaan we hebben net een nieuwe pakking er op gezet, na een paar keer kicke loopt die weer.

nu nog afwachten hoe lang hij het volhoud
 

Dit topic is 1777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved