gewoon een groef in de cilinder laten frezen van 3mm 2/3 van de dikte van de O ring en dan weer de kop aandraaien met een moment sleutel dat deden wij ook met de wegrace machines en nooit problemen gehad en met die koperen pakkingen en/of aluminium elke x problemen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: De Schout
vlakschuren op een plaat is wel beun.. oppervlak word altijd bol.
als je handmatig wilt vlakken moet je het doen met een vlakke plaat(vlaktafel eigenlijk) pruisisch blauw en een schraapstaal.
nou, een kop of cilinder hoeft niet zo vlak te zijn dat je pruisisch blauw nodig hebt hoor, dat gebruik ik alleen voor tandwielen af te stellen eigenlijk.
als een kop 0,02mm krom is heb je echt geen last van.
nou, een kop of cilinder hoeft niet zo vlak te zijn dat je pruisisch blauw nodig hebt hoor, dat gebruik ik alleen voor tandwielen af te stellen eigenlijk.
als een kop 0,02mm krom is heb je echt geen last van.
Daar heb je wel gelijk in de pakking vangt die speling wel op.
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
nou, een kop of cilinder hoeft niet zo vlak te zijn dat je pruisisch blauw nodig hebt hoor, dat gebruik ik alleen voor tandwielen af te stellen eigenlijk.
als een kop 0,02mm krom is heb je echt geen last van.
dat was ook meer om aan te geven dat handmatig idd niet beun hoeft te zijn. als je hem zo vlak maakt is het zonder pakking waarschijnlijk ook nog wel dicht..
maar als je met schuren op een plaat een beetje lomp doet krijg je best makkelijk een hoekje weg oid, waardoor het water er uit pist.
(en hij moet het toch op een punt aardig begaaien wil hij 2x een pakking lek hebben in 2 dagen..)
weet ook niet hoe het is gekomen dat de pakking 2 keer is kapot gegaan we hebben net een nieuwe pakking er op gezet, na een paar keer kicke loopt die weer.