Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blair pipe

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1125 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6368 - Blair pipe
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik_N 29-11-02?21:37 Print reply

Posts: 5360
Als het iemand is gelukt om zelfbouw uitlaat te maken, en hij werkt ook nog goed, kan diegene misschien ff faq maken. Dan gaan ik er ook een bouwen, want weet zeker als het iemand thuis lukt in ze schuurtje, moet het mij hier ook (laten ) lukken(paaaaapppp? )... Dus Hans heette je geloof ik he? Als je uitlaat is gelukt, en hij werkt goed, beschrijf dan ff hoe ej hem gemaakt hebt.

En volgens mij is RVS geen goed idee want dat is kei(en kei) hard.. ik moest laatst ook ff wat mee maken, maar ging zo beroerd, toch maar aluminium gepakt.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Blorn 29-11-02?21:51 Print reply

Posts: 13825
rvs is ook niet geschikt ivm warmteafgifte..
edit: genoeg faq's te vinden op inet..

[This message is edited by bjorn70cc on 29-11-02 21:52]
 
Hans F 29-11-02?21:53 Print reply
Posts: 4326
maar rvs is wel makkelijk qua onderhoud , staal gaat al roesten bij het maken (zoals bij mij dus). Maar ik moet waarschijnlijk weer overnieuw beginnen, heb een te laagtoerigepijp ontworpen. Was in m'n enthousiasme begonnen voor m'n cilinder klaar was en uitgegaan van 194 graden uitlaatpoortiming en topvermogen op 11000 toeren, maar dit is allemaal iets hoger geworden (d8t uitlaatp 196 graden). Toerental voor topvermogen ligt ook hoger volgens Ivo.

Mischien laat ik wel een uitlaat opmaat lassen, ik zie wel.

Tip: zorg dat je kan lassen als je aan een uitlaat begint. Ik kan het niet en dit is erg beperkend.

edit: Heb net nog even zitten nadenken, mischien dat ik hem toch maak, ben eigenlijk wel benieuwd of die blair pijpen werken.

Ik heb trouwens die uitslagen van de conussen getekend op de computer met Cabri-g?om?tre II, een wiskunde programma dat ik nog had van de middelbare school. Nadeel is dat het veld maar 1 bij 1 meter groot is.

[This message is edited by Hans F on 29-11-02 22:04]
 
Neonlampje 29-11-02?22:48 Print reply

Posts: 14825
hmm je moet gewoon een groot lap blik kopen, dat is prima zat.. is vaak nog eens gecoat ook, zit je niet direct mee wanneer je het aanraakt met je vingers dat je daar plekken van krijgt...

waar lassen jullie mee? ik wil het met een mig/mag aparaat gaan doen, maar dat ding is zo inmens lomp groot ik vraag me af of ik daar beetje precies mee kan werken.. en hoe heeft men de lasnaden afgewerkt, gewoon late zitten, of weggedremelt en daarna gepolijst ofzo en bespoten?
 
Erik_N 29-11-02?23:04 Print reply

Posts: 5360
Wij hebben hier ook migmag staan, en werkt op zich perfect, alleen als het staal te dun is brand je er zo door heen. Althans, dat was het geval bij men MTX uitlaat, maar die was toch al verrot. maar volgens mij moet je wel een beejte kunnen lassen, en dat kan ik dus niet. maargoe, ik zal als me setup er allemaal op zit ook is voor de gein proberen opmaat utilaat te maken, materiaal ken ik toch gratis krijgen ...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Neonlampje 29-11-02?23:15 Print reply

Posts: 14825
jah, lassen is het probleem niet... maar de materiaaldikte.. ik weet niet of mn aparaat het wel aan kan, zo'n lage spanning, ach anders puntlas ik het wel biemekoar
 
Blorn 30-11-02?01:18 Print reply

Posts: 13825
op me werk hebk ook een mig/mag lasapparaat, zijn vrij nette lassen die je krijgt (als je gewoon iets last..) en we gebruiken altijd eerst een of andere spray voordat we beginnen met lassen (tegen lasspetters..) en dan ziet et er best mooi uit...

daar hebben we btw ook bijna alles voor plaatbewerking dus ik ga gewoon in een of andere vakantie een uitlaat bouwen daar (als ik de maten weet..) dusjah, duurt nog wel ff
 
Blukaap 30-11-02?10:43 Print reply

Posts: 10008
TIG lassen zonder toevoegmateriaal gaat denk ik makkelijker, maja, zoiets is net iets prijziger :a.

Maar wij hebben thuis ook een MIG/MAG lasapparaat, vrij klein, alleen geen gas.
En geen staal etc.
En je zit met draadsnelheid te kloten (geeft wel leuke effecten als je die te hoog zet, zorg alleen dat je een laskap, schort en handschoenen aan hebt )

Daarnaast kan ik opzich wel iets aan elkaar lassen, maar of ik een uitlaat in elkaar krijg weet ik nog zo net niet...

Owww, ffkes gekopieerd uit een theoriedictaat werktuigbouwkunde, kan handig zijn:
Quote:

TIG lassen metaal, aluminium is anders
Materiaaldikte: (0,5mm) (1,0mm)
Elektrodediameter: (1,0mm) (1,6mm)

Gelijkstroom elektrode
aan minpool: (20-70A) (70-100A)

Diameter toevoeg mat: (1,2mm) (1,6mm)

Argon verbruik: (6L/min) (6-7L/min)

Mondstuk diameter: (6,4mm;1/4inch) (7,8mm;5/16inch)



MIG/MAG kan ik zogauw niks voor vinden :(.
 
Bastila is lief
vincent 30-11-02?11:44 Print reply
Posts: 114
zink is ook een goed te bewerken plaatstaal k werk er mee voor school voor dak goten enzo...
et enigste nadeel van zink is dat het een oxide laagje erop krijgt na een tijdje
 
-== you dont know the meaning of tripping untill you\'ve seen a chicken on XTC==-
Hans F 30-11-02?12:10 Print reply
Posts: 4326
zink? volgens mij is dat spul veel te zacht. Het smelt op 693 graden, dus je zit bijna op het smeltpunt met je uitlaatgastemp. Dat gaat dus niet.
 
vincent 30-11-02?12:18 Print reply
Posts: 114
ben vergeten rekening te houden met de uitlaat gas temp
 
-== you dont know the meaning of tripping untill you\'ve seen a chicken on XTC==-
Hans F 30-11-02?12:20 Print reply
Posts: 4326
jammer eigenlijk, want het was wel makkelijk te bewerken geweest
 
Schuimpie 30-11-02?12:34 Print reply
Posts: 376
weet niet veel vanaf hoor... maar aluminium... is dat geen goeie... is een zacht metaal goed te bewerken... gelijd warmte... lijkt mij geen slechte dan... is ook makkelijk in onderhoud...
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Erik_N 30-11-02?13:31 Print reply

Posts: 5360
In ieder geval (heel) moeilijk te lassen. En gewoon dun staal is den net zo makkelijk, alleen roest het. Dus gewoon ff laag verf erover. Maar alu lijkt me geen goeie keus..
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Erik_N 30-11-02?16:06 Print reply

Posts: 5360
Hum, ik had net ff zitten denken, en heb iets heeel vets bedacht voor me MB. Ik ga namelijk al ff zelf dempers maken aangezien dit goedkoper is dan 4 mooie kopen. (4 mooie 250 Euro ofzo, 4 zelf maken zo goed als gratis, alleen ff carbon stickers kopen). maargoed, het leek me dus wel vet om aan iedere kant twee dempers te maken, alleen dat zit je met het probleem (ik wou het op me homoet doen) dat je hele terugloop buis moet maken enzo, en dit lijkt me niet bevorderlijk enzo, en ben ik bang dat er misschien geeneens rook uit komt.

Had ik het volgens bedacht, zelf uitlaat maken en dan twee mogelijkheden:

Of gewoon recht onder me brommer en dan dus de pijp die eruit komt twee kanten laten opgaan, dit leek me dus wel vet, maar ik ben bang dat de uitlaat te lang is om onder je brommer te doen, en dan tegen het achterwiel zou komen :a . Dus dacht ik zegmaar twee uitlaten te doen, althans, te splitsen zodat hij aan beide kanten komt zegmaar, misschien eerst stukje recht onder brommer, en dan splitsen naar beide zijdes. Maar ja, omdat nou allemaal uit te rekenen lijkt me heel moeilijk.

nu moe ik dus in ieder geval weten of het kan om een uitlaat te maken die tot aan ongeveer ophangpunt achterbrug loopt( geloof maar iets van 40cm :a) , of dus gewoon onder blok splitsen, en twee uitlaten. Ik zal wel ff proberen een tekening te maken, voor de duidelijkheid, maar ik denk dat jullie me wel snappen. Trouwens dus beetje Ninja twinner ide wat ik zei, geloof dat die ook twee UITLATEN heeft. maarre, kan dit dus wat ik zei?

EDIT: Typefouten

[This message is edited by Voornaam Achternaam on 30-11-02 16:16]
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!

Dit topic is 4568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved