Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Inrijden..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 682 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63671 - Inrijden..
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tobias Verhoef 31-1-2011 18:44 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
dat gaat over crossers kut, heb ik je toen ook al gezegt

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 31-1-2011 om 18:39 uur.


Het maakt geen ene reet uit voor crossers of voor brommers.
En ook al kijk je naar de reactie van martijn dan zie je dat dit precies hetzelfde is wat hij zegt
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Marcooow 31-1-2011 18:46 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Het maakt geen ene reet uit voor crossers of voor brommers.
En ook al kijk je naar de reactie van martijn dan zie je dat dit precies hetzelfde is wat hij zegt


kopieren en plakken kan iedereen
 
faster than a bullet!
Tobias Verhoef 31-1-2011 18:58 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


kopieren en plakken kan iedereen


Klopt, maar wrm had jij het dan niet gedaan?
Ik heb powerseal trouwens net een mail gestuurd, dus morgen pleur ik hier wel de reactie neer.

Heb bericht terug gehad, en daar staat in dat het voor alle soorten cilinder geldt maakt niks uit waarvoor de doeleinden zijn.

Maar ze zeiden wel dat ik voor meer details ze moest opbellen.
En dat ga ik denk dan vrijdag even doen.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 1-2-2011 om 19:48 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
crosser75 14-2-2011 23:14 Print reply
Posts: 107
ik heb laatst ook mijn 70cc tomos ingereden. zorg ervoor dat je hem goed warm rijd en ga niet gelijk aan het gas hangen. laat hem rustig in toeren klimmen. is het cilindertje helemaal goed warm dan mag je hem rustig naar topsnelheid begeleiden. doe dit maar heel even rond de 2 seconden ofzo en ga dan weer langzaam terug zakken in toeren. als je meer km hebt gemaakt moet je dit steeds vaker doen. je kan het beste op je eigen gevoel doen maar je meot hem toch wel eens opentrekken anders krijg je een slome cilinder

 
tsxhunter 14-2-2011 23:15 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser75
ik heb laatst ook mijn 70cc tomos ingereden. zorg ervoor dat je hem goed warm rijd en ga niet gelijk aan het gas hangen. laat hem rustig in toeren klimmen. is het cilindertje helemaal goed warm dan mag je hem rustig naar topsnelheid begeleiden. doe dit maar heel even rond de 2 seconden ofzo en ga dan weer langzaam terug zakken in toeren. als je meer km hebt gemaakt moet je dit steeds vaker doen. je kan het beste op je eigen gevoel doen maar je meot hem toch wel eens opentrekken anders krijg je een slome cilinder


hoezo zou je dan een slome cilinder krijgen?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-2-2011 23:31 Print reply

Posts: 9841
ik zal het in één zin uitleggen;

je wilt dat je zuigerveren optimaal presteren.

Dus het draait uiteindelijk allemaal om de zuigerveren. Je cilinder kan 'sloom' worden door compressieverlies langs de zuigerveren en dan ligt het dus niet aan je cilinder maar aan je zuigerveren.

De zuigerveren wil je zo snel mogelijk ingelopen hebben, dus warmrijden en go. Eigenlijk dus helemaal niet inrijden.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je het anders zou doen, terwijl ik vroeger ook voorzichtiger was. Er zitten geen bramen ofzo aan je onderdelen, dus het enige wat er vanaf komt is inslijtmateriaal. Of dat nou na 10 minuten los is of na 4 weken (omdat je als een pussy inrijdt) doet er niet toe.. als het maar asap ingereden is.

Van rustigaan doen gaat ie overigens niet kapot ofzo...maar denk dat je levensduur zelfs minder kan worden en je prestaties tegen kunnen vallen op de lange termijn.

eigenlijk zou je voor de gein compressietests moeten doen van direct na de revisie, na 10 minuten draaien, na een stuk rijden en dan nog een week later. In die laatste week zal ie opeens ingesleten zijn en compressie hebben als een malle.

Inrijden, in welke vorm dan ook, wordt overigens totaal teniet gedaan door mensen die niet warmrijden.
 
Too cool for school!
honda fryslan 15-2-2011 9:26 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Klopt, maar wrm had jij het dan niet gedaan?
Ik heb powerseal trouwens net een mail gestuurd, dus morgen pleur ik hier wel de reactie neer.

Heb bericht terug gehad, en daar staat in dat het voor alle soorten cilinder geldt maakt niks uit waarvoor de doeleinden zijn.

Maar ze zeiden wel dat ik voor meer details ze moest opbellen.
En dat ga ik denk dan vrijdag even doen.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 1-2-2011 om 19:48 uur.



uit ervaring kan ik zeggen dat de combinatie wiseco zuiger plus veren en een powersealwand zo goed past dat het vrijwel niet nodig is om in te rijden.. onze sprinters zijn vrijwel allemaal van een powersealwand voorzien en hebben allemaal maar 3 a 4 keer 5minuten gelopen voordat de brommers voluit lieten rijden..

wat betreft de gemiddelde cilinder uit de winkel is het wel nodig om gewoon in te rijden zoals al eerder vermeld.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Dit topic is 4023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved