ik zal het in één zin uitleggen;
je wilt dat je zuigerveren optimaal presteren.
Dus het draait uiteindelijk allemaal om de zuigerveren. Je cilinder kan 'sloom' worden door compressieverlies langs de zuigerveren en dan ligt het dus niet aan je cilinder maar aan je zuigerveren.
De zuigerveren wil je zo snel mogelijk ingelopen hebben, dus warmrijden en go. Eigenlijk dus helemaal niet inrijden.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je het anders zou doen, terwijl ik vroeger ook voorzichtiger was. Er zitten geen bramen ofzo aan je onderdelen, dus het enige wat er vanaf komt is inslijtmateriaal. Of dat nou na 10 minuten los is of na 4 weken (omdat je als een pussy inrijdt) doet er niet toe.. als het maar asap ingereden is.
Van rustigaan doen gaat ie overigens niet kapot ofzo...maar denk dat je levensduur zelfs minder kan worden en je prestaties tegen kunnen vallen op de lange termijn.
eigenlijk zou je voor de gein compressietests moeten doen van direct na de revisie, na 10 minuten draaien, na een stuk rijden en dan nog een week later. In die laatste week zal ie opeens ingesleten zijn en compressie hebben als een malle.
Inrijden, in welke vorm dan ook, wordt overigens totaal teniet gedaan door mensen die niet warmrijden.
|