Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
ik ben benieuwd of je ook een reden hebt waarom die stootrand er zou moeten komen
Hij zal er ongetwijfeld komen (al is het maar 0.0000001mm) maar dat is een gevolg, en dus geen noodzakelijk iets om te bepalen of iets ingereden is of niet.
Zodra ik een stootrand bij een motor voel is ie imho versleten.
Ik weet dat je inmiddels wel begrijpt dat een stootrand niet nodig is, maar ik vroeg me gewoon af of je net één stapje verder een mooie reden hebt waarom een stootrand nodig zou zijn
ik heb bij mijn auto alleen maar goed warmgereden (altijd, of je nou inrijdt of niet) en zelfs te rijk gereden (wat gevaarlijk is omdat je je wanden spoelt) en dat ding is superduper ingereden.
Mijn gedachtegang ging eigenlijk zo:
Er ontstaat een stootrand in je cilinder na verloop van tijd. Tijdens het inrijden zal er ook een klein beetje stootrand ontstaan. Als je in hoge toeren rijdt, komt je zuiger als het ware iets hoger in je cilinder (ik weet niet of dat bullshit is of niet, dat heb ik een keer gehoord, ergens...). Als je weinig toeren maakt tijdens het inrijden, komt je stootrand als het ware ''te laag'' in je cilinder te liggen, waardoor dat problemen kan opleveren als je na het inrijden een keer volgas wilt.
Zodoende moet je dus niet te rustig rijden tijdens het inrijden, maar gewoon af en toe lekker volgas gaan.
Dit is eig wat ik zelf een keer gelezen heb. Ik weet niet of het waar is of niet, maar daar baseerde ik de statement op dat je tijdens het inrijden niet te rustig moet rijden.
Ik weet niet of het waar is, nu ik het zo zie trek ik er ook mn twijfels bij.
Toen ik zei ''om een stootrand te creëren'' heb ik het eig beetje fout geformuleerd, zo klinkt het idd net alsof die er móet zijn, wat natuurlijk niet zo is, ik bedoelde eigenlijk: ''om te zorgen dat die stootrand hoog genoeg komt te liggen''.
Maar nu de hamvraag: Klopt deze hele bewering, of is het gemaakt van stierenschijt?
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 30-1-2011 om 19:52 uur.
|