Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Inrijden..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63671 - Inrijden..
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-1-2011 19:17 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Aha, zo dus.
Ik dacht dat er altijd wel een ini mini beetje stootrand gecreëerd werd, en dat als die duidelijk voelbaar het idd niet meer goed is.
Maar mn uitleg was dus wel goed?

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 30-1-2011 om 18:05 uur.


ik ben benieuwd of je ook een reden hebt waarom die stootrand er zou moeten komen
Hij zal er ongetwijfeld komen (al is het maar 0.0000001mm) maar dat is een gevolg, en dus geen noodzakelijk iets om te bepalen of iets ingereden is of niet.

Zodra ik een stootrand bij een motor voel is ie imho versleten.

Ik weet dat je inmiddels wel begrijpt dat een stootrand niet nodig is, maar ik vroeg me gewoon af of je net één stapje verder een mooie reden hebt waarom een stootrand nodig zou zijn

ik heb bij mijn auto alleen maar goed warmgereden (altijd, of je nou inrijdt of niet) en zelfs te rijk gereden (wat gevaarlijk is omdat je je wanden spoelt) en dat ding is superduper ingereden.




 
Too cool for school!
Paul de Salmiakbal 30-1-2011 19:48 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ik ben benieuwd of je ook een reden hebt waarom die stootrand er zou moeten komen
Hij zal er ongetwijfeld komen (al is het maar 0.0000001mm) maar dat is een gevolg, en dus geen noodzakelijk iets om te bepalen of iets ingereden is of niet.

Zodra ik een stootrand bij een motor voel is ie imho versleten.

Ik weet dat je inmiddels wel begrijpt dat een stootrand niet nodig is, maar ik vroeg me gewoon af of je net één stapje verder een mooie reden hebt waarom een stootrand nodig zou zijn

ik heb bij mijn auto alleen maar goed warmgereden (altijd, of je nou inrijdt of niet) en zelfs te rijk gereden (wat gevaarlijk is omdat je je wanden spoelt) en dat ding is superduper ingereden.


Mijn gedachtegang ging eigenlijk zo:
Er ontstaat een stootrand in je cilinder na verloop van tijd. Tijdens het inrijden zal er ook een klein beetje stootrand ontstaan. Als je in hoge toeren rijdt, komt je zuiger als het ware iets hoger in je cilinder (ik weet niet of dat bullshit is of niet, dat heb ik een keer gehoord, ergens...). Als je weinig toeren maakt tijdens het inrijden, komt je stootrand als het ware ''te laag'' in je cilinder te liggen, waardoor dat problemen kan opleveren als je na het inrijden een keer volgas wilt.
Zodoende moet je dus niet te rustig rijden tijdens het inrijden, maar gewoon af en toe lekker volgas gaan.
Dit is eig wat ik zelf een keer gelezen heb. Ik weet niet of het waar is of niet, maar daar baseerde ik de statement op dat je tijdens het inrijden niet te rustig moet rijden.
Ik weet niet of het waar is, nu ik het zo zie trek ik er ook mn twijfels bij.
Toen ik zei ''om een stootrand te creëren'' heb ik het eig beetje fout geformuleerd, zo klinkt het idd net alsof die er móet zijn, wat natuurlijk niet zo is, ik bedoelde eigenlijk: ''om te zorgen dat die stootrand hoog genoeg komt te liggen''.
Maar nu de hamvraag: Klopt deze hele bewering, of is het gemaakt van stierenschijt?

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 30-1-2011 om 19:52 uur.
 
mx-jacob 30-1-2011 21:09 Print reply

Posts: 2938
Ik hoor vaak dat mensen zeggen 500km inrijden maar dit is zeker alleen bij een nieuwe brommer...?
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Paul de Salmiakbal 30-1-2011 21:12 Print reply

Posts: 5285
In het instructieboekje van de Aprilia Habana van een maat van me staat dat er 1000km ingereden moet worden
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-1-2011 21:13 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
In het instructieboekje van de Aprilia Habana van een maat van me staat dat er 1000km ingereden moet worden


Dat is gewoon om zich helemaal in te dekken.
 
Paul de Salmiakbal 30-1-2011 21:13 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Dat is gewoon om zich helemaal in te dekken.

Dat vermoedde ik ook al.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-1-2011 21:14 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Dat vermoedde ik ook al.


Is gewoon met bijna alles, meeste kan meer belast worden dan producent aangeeft.
 
Paul de Salmiakbal 30-1-2011 21:15 Print reply

Posts: 5285
Behalve pitbikes
 
Gerard1793 30-1-2011 21:16 Print reply

Posts: 4006
Hoever moet een cilinder met nicasil wand ongeveer ingereden worden dan
?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
mx-jacob 30-1-2011 21:16 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Behalve pitbikes


als je daar naar kijk vallen ze al bijna spontaan uit mekaar

 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
stephan777 30-1-2011 21:21 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Hoever moet een cilinder met nicasil wand ongeveer ingereden worden dan
?


Moet een paar keer warm worden en afkoelen.

En dat is het.
 
Gerard1793 30-1-2011 21:30 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


Moet een paar keer warm worden en afkoelen.

En dat is het.

Serieus? Hoor altijd dat de 50 Athena goed ingereden moet worden? Heb er nu zo'n 15 km mee gereden...
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Tobias Verhoef 31-1-2011 18:38 Print reply

Posts: 1832
Het inrijden van de nieuwe zuiger en cilinderwand bepaald de levensduur van uw cilinder. Door extra aandacht te besteden aan het warmdraaien voorkomt vroegtijdige vastlopers. Beide materialen, zowel cilinder als zuiger, werken bij toenemende warmte. Wanneer deze warmte gelijkmatig wordt opgevoerd kunnen de materialen zich vormen wat in later gebruik de levensduur zal vergroten.

PowerSeal adviseert:
- Cilinder en zuiger monteren met ruim benzine en olie
- Motor op de bok handwarm laten draaien (2 à 3 keer herhalen)
- 1 tank met rustig gas
Nu kunt u voluit genieten van uw nieuwe cilinder!


Dit geldt voor alle nikasil cilinders.
Maar ik weet niet precies hoe het met gietijzer zit.
Ik ga ze gewoon een mailtje sturen om te vragen hoe het zit
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Marcooow 31-1-2011 18:39 Print reply

Posts: 5713
dat gaat over crossers kut, heb ik je toen ook al gezegt

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 31-1-2011 om 18:39 uur.
 
faster than a bullet!
koetjeboe91 31-1-2011 18:43 Print reply

Posts: 2096
beste rij rustig tot die goed warm is en ga geen gekke dingen doen.

als je dit gaat doen is het snel afgelopen even knippen plakken

http://www.motormeuk...arije-uit-de-EU.html


Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 31-1-2011 om 18:43 uur.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

Dit topic is 4012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved