Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Inrijden..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63671 - Inrijden..
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4011 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WallarooJunkie 30-1-2011 17:25 Print topicpost
Posts: 57
Hallo,

Onlangs stond mijn Wallaroo met panne. Waarschijnlijk te weinig olie gemengd, en cilinder + zuiger kapot. Deze laten vervangen bij de bromboer.

Nu moet ik die dus 100km inrijden, en volgens de bromboer 'zeker niet vol gas'. Mijn Wallaroo is niet standaard, en rijdt ong 75 km/u. Ik rij nu die 100 km ongeveer tussen de 40 en de 50 km/u. Aangezien het de 1e x is dat ik uberhaupt een brommer in moet rijden, weet ik niet zeker of dit wel goed is. Hoorde van iemand dat je hem moet inrijden met 30km/u, zoals nieuwe brommers.

KLOPT DIT?!


 
Respect my authority

Leen 30-1-2011 17:26 Print reply

Posts: 26877
inrijden:

niet meteen volgas, eerste 100km niet verder dan 3/4 van je normale toerenbereik en goed warm rijden voordat je uberhaubt een beetje gas geeft.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 30-1-2011 om 18:42 uur.
 
Paul de Salmiakbal 30-1-2011 17:27 Print reply

Posts: 5285
Inrijden is inslijten, dus ding moet gewoon slijten.
Als hij koud is rustig rijden, als hij goed warm is gewoon gas geven en af en toe wat rustiger.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-1-2011 17:39 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Inrijden is inslijten, dus ding moet gewoon slijten.
Als hij koud is rustig rijden, als hij goed warm is gewoon gas geven en af en toe wat rustiger.



nee, dat is als die al ingereden is
 
Paul de Salmiakbal 30-1-2011 17:51 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



nee, dat is als die al ingereden is

Er moet toch een stootrand gecreëerd worden?

 
Marcooow 30-1-2011 17:52 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Er moet toch een stootrand gecreëerd worden?



volgens mij niet want als je een stootrand in de cilinder hebt zitten is die aan een hoonbeurt toe
 
faster than a bullet!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-1-2011 17:59 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Er moet toch een stootrand gecreëerd worden?




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


volgens mij niet want als je een stootrand in de cilinder hebt zitten is die aan een hoonbeurt toe


zo is dat marco!

stootrand is een restant van de originele boring, als die er zit betekent het dat je daaronder dus behoorlijk wat materiaal mist.

Het enige wat moet gebeuren is dat je zuigerveren inslijten. De zuiger geloof ik tegenwoordig ook niet meer zo in, want die hoort gedragen te worden op een oliefilm en hoeft dus niet in te slijten. Zelfde met je cilinder, dat doen je zuigerveren wel want daaronder hoor je niet eens contact te hebben met je wand.

Warmrijden is het beste, daarna boeit het allemaal niet.
Mijn ervaring wordt steeds meer dat zuigerveren het snelst ingelopen zijn als je een paar keer goed volle purrie gaat met opgewarmde motor. Aangezien er niets aan de rest van je blok is gedaan zou ik het op die manier doen.

Goed warmrijden is de enige belangrijke regel met motoren. Als je motor écht nieuw was zou ik wat rustiger aandoen en een keer mn oliefilter verwisselen (Bij een auto, en de olie zelfs laten zitten).

Van voorzichtig rijden slijten je zuigerveren ook niet in zoals het hoort, dus ik zou niet te bang zijn. Gewoon normaal rijden is dus ook prima, zolang je de boel maar goed opwarmt he.. dus een paar km de boel op temperatuur laten komen en dan doen wat je normaal ook doet.

 
Too cool for school!
Marcooow 30-1-2011 18:02 Print reply

Posts: 5713
whoe ik ben slim (niet echt slim maar wel klein beetje )
 
faster than a bullet!
Paul de Salmiakbal 30-1-2011 18:04 Print reply

Posts: 5285
Aha, zo dus.
Ik dacht dat er altijd wel een ini mini beetje stootrand gecreëerd werd, en dat als die duidelijk voelbaar het idd niet meer goed is.
Maar mn uitleg was dus wel goed?

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 30-1-2011 om 18:05 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-1-2011 18:10 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Aha, zo dus.
Ik dacht dat er altijd wel een ini mini beetje stootrand gecreëerd werd, en dat als die duidelijk voelbaar het idd niet meer goed is.
Maar mn uitleg was dus wel goed?

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 30-1-2011 om 18:05 uur.



nee niet echt
 
Paul de Salmiakbal 30-1-2011 18:14 Print reply

Posts: 5285
Euh

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Inrijden is inslijten, dus ding moet gewoon slijten.
Als hij koud is rustig rijden, als hij goed warm is gewoon gas geven en af en toe wat rustiger.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]



[...]


zo is dat marco!

stootrand is een restant van de originele boring, als die er zit betekent het dat je daaronder dus behoorlijk wat materiaal mist.

Het enige wat moet gebeuren is dat je zuigerveren inslijten. De zuiger geloof ik tegenwoordig ook niet meer zo in, want die hoort gedragen te worden op een oliefilm en hoeft dus niet in te slijten. Zelfde met je cilinder, dat doen je zuigerveren wel want daaronder hoor je niet eens contact te hebben met je wand.

Warmrijden is het beste, daarna boeit het allemaal niet.
Mijn ervaring wordt steeds meer dat zuigerveren het snelst ingelopen zijn als je een paar keer goed volle purrie gaat met opgewarmde motor. Aangezien er niets aan de rest van je blok is gedaan zou ik het op die manier doen.

Goed warmrijden is de enige belangrijke regel met motoren. Als je motor écht nieuw was zou ik wat rustiger aandoen en een keer mn oliefilter verwisselen (Bij een auto, en de olie zelfs laten zitten).

Van voorzichtig rijden slijten je zuigerveren ook niet in zoals het hoort, dus ik zou niet te bang zijn. Gewoon normaal rijden is dus ook prima, zolang je de boel maar goed opwarmt he.. dus een paar km de boel op temperatuur laten komen en dan doen wat je normaal ook doet.



Of zie ik nog wat over het hoofd?

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 30-1-2011 om 18:33 uur.
 
JB1 30-1-2011 18:27 Print reply

Posts: 14881
Gewoon het zwikkie goed warm RIJDEN!!

En daarna regelmatig even het volledige toerenbereik door laten draaien, niet te lang. (4-6s volle toeren bij 1e rit en goede warme motor is zat)

Voor de rest gewoon toeren wisselen. Pak maar een weg met veel bochten
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Pixl 30-1-2011 18:32 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gewoon het zwikkie goed warm RIJDEN!!

En daarna regelmatig even het volledige toerenbereik door laten draaien, niet te lang. (4-6s volle toeren bij 1e rit en goede warme motor is zat)

Voor de rest gewoon toeren wisselen. Pak maar een weg met veel bochten


Nee joh, warm aaien!
 
So fuckin' what!?
JB1 30-1-2011 18:40 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Nee joh, warm aaien!


Er zijn zat kneuzen die denken dat 2 minuten stationair draaien genoeg is.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Frysk 30-1-2011 19:07 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Er zijn zat kneuzen die denken dat 2 minuten stationair draaien genoeg is.


Gemiddelde brommerzaken hebben geen tijd voor inlopen dus die laten de brommer een half uurtje stationair draaien en zo nu en dan ff wat aan de gashendel draaien daarom koop ik ook nooit iets bij de brommerzaak op klein spul na
 
giggitybyte
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-1-2011 19:11 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Er zijn zat kneuzen die denken dat 2 minuten stationair draaien genoeg is.


Gewoon gashendel open draaien, en zo paar minuutjes laten lopen. Als die heel blijft weet je dat die goed is ingelopen ?

Klinkt best logisch al zeg ik het zelf.
 

Dit topic is 4011 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved