Leen |
30-1-2011 17:26 |
Posts: 26877 |
inrijden:
niet meteen volgas, eerste 100km niet verder dan 3/4 van je normale toerenbereik en goed warm rijden voordat je uberhaubt een beetje gas geeft.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 30-1-2011 om 18:42 uur.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
30-1-2011 17:27 |
Posts: 5285 |
Inrijden is inslijten, dus ding moet gewoon slijten.
Als hij koud is rustig rijden, als hij goed warm is gewoon gas geven en af en toe wat rustiger.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
30-1-2011 17:39 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Inrijden is inslijten, dus ding moet gewoon slijten.
Als hij koud is rustig rijden, als hij goed warm is gewoon gas geven en af en toe wat rustiger.
nee, dat is als die al ingereden is
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
30-1-2011 17:51 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
nee, dat is als die al ingereden is
Er moet toch een stootrand gecreëerd worden?
|
|
|
|
Marcooow |
30-1-2011 17:52 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Er moet toch een stootrand gecreëerd worden?
volgens mij niet want als je een stootrand in de cilinder hebt zitten is die aan een hoonbeurt toe
|
|
faster than a bullet! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
30-1-2011 17:59 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Er moet toch een stootrand gecreëerd worden?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
volgens mij niet want als je een stootrand in de cilinder hebt zitten is die aan een hoonbeurt toe
zo is dat marco!
stootrand is een restant van de originele boring, als die er zit betekent het dat je daaronder dus behoorlijk wat materiaal mist.
Het enige wat moet gebeuren is dat je zuigerveren inslijten. De zuiger geloof ik tegenwoordig ook niet meer zo in, want die hoort gedragen te worden op een oliefilm en hoeft dus niet in te slijten. Zelfde met je cilinder, dat doen je zuigerveren wel want daaronder hoor je niet eens contact te hebben met je wand.
Warmrijden is het beste, daarna boeit het allemaal niet.
Mijn ervaring wordt steeds meer dat zuigerveren het snelst ingelopen zijn als je een paar keer goed volle purrie gaat met opgewarmde motor. Aangezien er niets aan de rest van je blok is gedaan zou ik het op die manier doen.
Goed warmrijden is de enige belangrijke regel met motoren. Als je motor écht nieuw was zou ik wat rustiger aandoen en een keer mn oliefilter verwisselen (Bij een auto, en de olie zelfs laten zitten).
Van voorzichtig rijden slijten je zuigerveren ook niet in zoals het hoort, dus ik zou niet te bang zijn. Gewoon normaal rijden is dus ook prima, zolang je de boel maar goed opwarmt he.. dus een paar km de boel op temperatuur laten komen en dan doen wat je normaal ook doet.
|
|
Too cool for school! |
|
Marcooow |
30-1-2011 18:02 |
Posts: 5713 |
whoe ik ben slim (niet echt slim maar wel klein beetje )
|
|
faster than a bullet! |
|
Paul de Salmiakbal |
30-1-2011 18:04 |
Posts: 5285 |
Aha, zo dus.
Ik dacht dat er altijd wel een ini mini beetje stootrand gecreëerd werd, en dat als die duidelijk voelbaar het idd niet meer goed is.
Maar mn uitleg was dus wel goed?
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 30-1-2011 om 18:05 uur.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
30-1-2011 18:10 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Aha, zo dus.
Ik dacht dat er altijd wel een ini mini beetje stootrand gecreëerd werd, en dat als die duidelijk voelbaar het idd niet meer goed is.
Maar mn uitleg was dus wel goed?
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 30-1-2011 om 18:05 uur.
nee niet echt
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
30-1-2011 18:14 |
Posts: 5285 |
Euh
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Inrijden is inslijten, dus ding moet gewoon slijten.
Als hij koud is rustig rijden, als hij goed warm is gewoon gas geven en af en toe wat rustiger.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
[...]
zo is dat marco!
stootrand is een restant van de originele boring, als die er zit betekent het dat je daaronder dus behoorlijk wat materiaal mist.
Het enige wat moet gebeuren is dat je zuigerveren inslijten. De zuiger geloof ik tegenwoordig ook niet meer zo in, want die hoort gedragen te worden op een oliefilm en hoeft dus niet in te slijten. Zelfde met je cilinder, dat doen je zuigerveren wel want daaronder hoor je niet eens contact te hebben met je wand.
Warmrijden is het beste, daarna boeit het allemaal niet.
Mijn ervaring wordt steeds meer dat zuigerveren het snelst ingelopen zijn als je een paar keer goed volle purrie gaat met opgewarmde motor. Aangezien er niets aan de rest van je blok is gedaan zou ik het op die manier doen.
Goed warmrijden is de enige belangrijke regel met motoren. Als je motor écht nieuw was zou ik wat rustiger aandoen en een keer mn oliefilter verwisselen (Bij een auto, en de olie zelfs laten zitten).
Van voorzichtig rijden slijten je zuigerveren ook niet in zoals het hoort, dus ik zou niet te bang zijn. Gewoon normaal rijden is dus ook prima, zolang je de boel maar goed opwarmt he.. dus een paar km de boel op temperatuur laten komen en dan doen wat je normaal ook doet.
Of zie ik nog wat over het hoofd?
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 30-1-2011 om 18:33 uur.
|
|
|
|
JB1 |
30-1-2011 18:27 |
Posts: 14881 |
Gewoon het zwikkie goed warm RIJDEN!!
En daarna regelmatig even het volledige toerenbereik door laten draaien, niet te lang. (4-6s volle toeren bij 1e rit en goede warme motor is zat)
Voor de rest gewoon toeren wisselen. Pak maar een weg met veel bochten
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Pixl |
30-1-2011 18:32 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gewoon het zwikkie goed warm RIJDEN!!
En daarna regelmatig even het volledige toerenbereik door laten draaien, niet te lang. (4-6s volle toeren bij 1e rit en goede warme motor is zat)
Voor de rest gewoon toeren wisselen. Pak maar een weg met veel bochten
Nee joh, warm aaien!
|
|
So fuckin' what!? |
|
JB1 |
30-1-2011 18:40 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
Nee joh, warm aaien!
Er zijn zat kneuzen die denken dat 2 minuten stationair draaien genoeg is.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Frysk |
30-1-2011 19:07 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Er zijn zat kneuzen die denken dat 2 minuten stationair draaien genoeg is.
Gemiddelde brommerzaken hebben geen tijd voor inlopen dus die laten de brommer een half uurtje stationair draaien en zo nu en dan ff wat aan de gashendel draaien daarom koop ik ook nooit iets bij de brommerzaak op klein spul na
|
|
giggitybyte |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
30-1-2011 19:11 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Er zijn zat kneuzen die denken dat 2 minuten stationair draaien genoeg is.
Gewoon gashendel open draaien, en zo paar minuutjes laten lopen. Als die heel blijft weet je dat die goed is ingelopen ?
Klinkt best logisch al zeg ik het zelf.
|
|
|
|