Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raze
[...]
Nee, nee haha. Het is een groot project waarmee ik bezig ben. (Check projecten 2 x Suzuki TSX 80cc)
Hij moet begrenst worden ivm de rollerbank. En ik denk dat een laag toerige cilinder makkelijker te begrenzen is dan een hoog-toerige?
waarom denk je dat?
je begrenst namelijk vaak op toeren, en als ie al laag zn vermogen heeft heeft het weinig nut om in zn toeren te begrenzen
je kunt in dat geval beter juist een heel hoog piekvermogen hebben en dan zorgen dat ie daar niet in komt met begrenzing.
Van de andere kant vind ik zelf dat koppel 10000x leuker is dan vermogen, dus ik zou ook voor koppel gaan, en dan op een andere manier begrenzen dan met toeren. Je kunt ook wel elektronisch je ontstekingstijdstip verpesten om zo het vermogen te verkloten, maar dat staat eigenlijk helemaal los van of je nou koppel of vermogen hebt.
Keuze genoeg dus. Ik zou voor koppel gaan, maar niet om de reden die je geeft
|