Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki TSX 47mm opboren naar 50mm (bigbore 86cc)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63668 - Suzuki TSX 47mm opboren naar 50mm (...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tobias Verhoef 30-1-2011 15:20 Print reply

Posts: 1832
Als ik dit allemaal lees kan je hem beter gewoon helemaal origineel laten en er maar eens mee gaan rijden. En ook al vindt je dat je te weinig koppel hebt dan zal ik gewoon gaan tunen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Raze 30-1-2011 16:09 Print reply

Posts: 461
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Als ik dit allemaal lees kan je hem beter gewoon helemaal origineel laten en er maar eens mee gaan rijden. En ook al vindt je dat je te weinig koppel hebt dan zal ik gewoon gaan tunen.




hmm, ja. Het is wel veel gedoe haha. Ik lees alles nog een keer door en maak dan mijn beslissing. Super bedankt allemaal!
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
Raze 30-1-2011 16:14 Print reply

Posts: 461
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Net even gekeken tsx80 blok heeft een slag van 46mm en dat is gelijk aan die van een rg80?

Dan zou je prima met een rm80 cilinder weg kunnen komen , kwa timingen wordt hij zelfs nog een stukje tammer van.

[...]



Zeker nog winst te behalen, uitlaatpoort is erg smal voor een 50mm boring.
Aan de timingen zullen ook nog wel dingen te veranderen zijn, maar die kunnen we niet weten aangezien we niet de maten hebben van poort tot de rand van de cilinder.

Maar uit elke cilinder is in principe winst te behalen.

Maar de vraag is wat wil je eigenlijk bereiken?
Een laagtoerige rustig brommer of een hoogtoerige zenuwachtige brommer?

Edit: en het scheelt maar 7cc extra.




Oja, haha rekenen is niet altijd mijn sterkte kant geweest.
Wat ik wil bereiken is een brommer die gewoon veel koppel heeft, en niet al te hoog toerig I.v.m begrenzen. Maar mischien is het een goed idee om gewoon standaard 79cc te rijden en als dat te tam is de cilinder laten bewerken door 3BR, etc.
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
Marcooow 30-1-2011 16:28 Print reply

Posts: 5713
heb je er al mee gereden of nog niet?

en waarom heeft begrenzen ermee te maken

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 30-1-2011 om 16:28 uur.
 
faster than a bullet!
Raze 30-1-2011 17:22 Print reply

Posts: 461
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
heb je er al mee gereden of nog niet?

en waarom heeft begrenzen ermee te maken

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 30-1-2011 om 16:28 uur.


Nee, nee haha. Het is een groot project waarmee ik bezig ben. (Check projecten 2 x Suzuki TSX 80cc)

Hij moet begrenst worden ivm de rollerbank. En ik denk dat een laag toerige cilinder makkelijker te begrenzen is dan een hoog-toerige?
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-1-2011 19:12 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raze
[...]


Nee, nee haha. Het is een groot project waarmee ik bezig ben. (Check projecten 2 x Suzuki TSX 80cc)

Hij moet begrenst worden ivm de rollerbank. En ik denk dat een laag toerige cilinder makkelijker te begrenzen is dan een hoog-toerige?


waarom denk je dat?
je begrenst namelijk vaak op toeren, en als ie al laag zn vermogen heeft heeft het weinig nut om in zn toeren te begrenzen


je kunt in dat geval beter juist een heel hoog piekvermogen hebben en dan zorgen dat ie daar niet in komt met begrenzing.

Van de andere kant vind ik zelf dat koppel 10000x leuker is dan vermogen, dus ik zou ook voor koppel gaan, en dan op een andere manier begrenzen dan met toeren. Je kunt ook wel elektronisch je ontstekingstijdstip verpesten om zo het vermogen te verkloten, maar dat staat eigenlijk helemaal los van of je nou koppel of vermogen hebt.

Keuze genoeg dus. Ik zou voor koppel gaan, maar niet om de reden die je geeft


 
Too cool for school!
Raze 30-1-2011 19:50 Print reply

Posts: 461
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


waarom denk je dat?
je begrenst namelijk vaak op toeren, en als ie al laag zn vermogen heeft heeft het weinig nut om in zn toeren te begrenzen


je kunt in dat geval beter juist een heel hoog piekvermogen hebben en dan zorgen dat ie daar niet in komt met begrenzing.

Van de andere kant vind ik zelf dat koppel 10000x leuker is dan vermogen, dus ik zou ook voor koppel gaan, en dan op een andere manier begrenzen dan met toeren. Je kunt ook wel elektronisch je ontstekingstijdstip verpesten om zo het vermogen te verkloten, maar dat staat eigenlijk helemaal los van of je nou koppel of vermogen hebt.

Keuze genoeg dus. Ik zou voor koppel gaan, maar niet om de reden die je geeft




Ja ik ben ook zeker van het koppel. Dus ik ga zeker daarvoor .
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul

Dit topic is 5386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved