Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #63668 - Suzuki TSX 47mm opboren naar 50mm (...
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 5382 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
tsxhunter |
30-1-2011 1:52 |
Posts: 9332 |
wrom zou je dit willen doen?
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Raze |
30-1-2011 1:55 |
Posts: 461 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
wrom zou je dit willen doen?
Hm, omdat ik denk dat je hierdoor wel een merkbare prestatie winst gaat krijgen. En ik opzoek ben naar een snelle motor/bromfiets met een hoog koppel en laag toerental ivm begrenzen.
|
|
GEZOCHT: Tsx 80cc spul |
|
Royal Club |
30-1-2011 1:56 |
Posts: 60390 |
kan je wel 3mm wegboren? en wat voor wand zit erin?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Raze |
30-1-2011 1:59 |
Posts: 461 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kan je wel 3mm wegboren? en wat voor wand zit erin?
Het is zeker mogelijk, ik heb er een gehad, ik heb er foto's van op mijn profiel:
Linkje:
http://img53.imagesh...4561/sa554995gi7.jpg
http://img176.images...7439/sa554972yi9.jpg
Alleen ik heb hem nooit gemonteerd/bereden ivm met geld en tijd tekort.
Edit: Ik weet niet wat voor een wand erin zit, maar het is niet een Nicasil wand in ieder geval.
Dit bericht is gewijzigd door Raze op 30-1-2011 om 2:01 uur.
|
|
GEZOCHT: Tsx 80cc spul |
|
Royal Club |
30-1-2011 2:02 |
Posts: 60390 |
jouw uitlaat (en spoelpoort) kanaal he, worden die smaller naarmate die naar de uitlaat zelf toe loopt? (en voor de spoelers, zelfde verhaal, alleen dan naar beneje.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Raze |
30-1-2011 2:07 |
Posts: 461 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
jouw uitlaat (en spoelpoort) kanaal he, worden die smaller naarmate die naar de uitlaat zelf toe loopt? (en voor de spoelers, zelfde verhaal, alleen dan naar beneje.
Uhm, even kijken. Ik heb een foto van mijn huidige cilinder waar het om gaat en het lijkt dat de uitlaatpoort van small naar breed loopt:
http://img121.images...1/9778/p1040056n.jpg
De kwa spoelpoorten weet ik niet exact wat je bedoelt, heb ook een foto van de onderkant misschien brengt dat wat duidelijkheid:
http://img34.imagesh.../9089/p1040054zi.jpg
|
|
GEZOCHT: Tsx 80cc spul |
|
Royal Club |
30-1-2011 2:10 |
Posts: 60390 |
ja, 'in' je cilinder is je uitlaatpoort dus breed, en bij je uitlaat zelf smaller.
wat je krijgt als je je cilinder nu 3mm groter boort is dat je uitlaatpoort kleiner word (teken het maar eens in paint)
en, als je spoelpoorten ook zo zijn 'opgebouwd' (ik weet het niet, daarom vraag ik het ) dan zal daar hetzelfde gebeuren
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Raze |
30-1-2011 2:12 |
|
Royal Club |
30-1-2011 2:14 |
Posts: 60390 |
mja, denk dus niet dat je dat wil, tenzij je mogelijkheid ziet om daarna de poorten weer breder te maken..
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
30-1-2011 2:40 |
Posts: 9841 |
ga je nou opboren voor die paar cc extra?
zonde van de moeite. als je betere prestaties wilt zijn er andere gebieden waar voor 0 geld veel meer te winnen is.
|
|
Too cool for school! |
|
Raze |
30-1-2011 11:07 |
Posts: 461 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ga je nou opboren voor die paar cc extra?
zonde van de moeite. als je betere prestaties wilt zijn er andere gebieden waar voor 0 geld veel meer te winnen is.
Oh? Ik ben best wel benieuwd wat die gebieden zijn dan . Vergeet niet dat ik geen HPI kan gebruiken.
Bedoel je misschien de timing van de poorten aanpassen/uitlaat poort breder maken? Squish aanpassen?
Wat ik wel zou kunnen doen eventueel, door toch meer koppel/gasreactie te krijgen is mijn vliegwiel laten afdraaien?
|
|
GEZOCHT: Tsx 80cc spul |
|
Floris-tsx |
30-1-2011 11:10 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raze
[...]
Oh? Ik ben best wel benieuwd wat die gebieden zijn dan . Vergeet niet dat ik geen HPI kan gebruiken.
Bedoel je misschien de timing van de poorten aanpassen/uitlaat poort breder maken? Squish aanpassen?
Wat ik wel zou kunnen doen eventueel, door toch meer koppel/gasreactie te krijgen is mijn vliegwiel laten afdraaien?
Dat laatste zou ik niet doen. Gaat je brom echt beroerd van stationair lopen. Weet dat het bij sportwagens gedaan wordt, in combinatie met een vette motor. Porsches hebben bijv. hele lichte vliegwielen. Maar dan wil icm met vaak een 6cilinder. Als je een porsche bij het stoplicht hoort, klinkt het niet regelmatig...
weet ook niet of het veel uit zal halen
Plus auto's in de F1 hebben vaak geen vliegwiel. Die draaien niet stationair.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
mja, denk dus niet dat je dat wil, tenzij je mogelijkheid ziet om daarna de poorten weer breder te maken..
Maar dat maakt niet uit eigenlijk? Als hij niet opgeboord is, moeten de uitlaatstoffen alsnog door dat smalle gaatje.
Het is niet zo dat wanneer hij gaat opboren, dit een negatief effect op de uitlaat of spoeling van die cilinder heeft.
Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 30-1-2011 om 11:12 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 30-1-2011 om 11:16 uur.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
kenny77 |
30-1-2011 11:17 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
Dat laatste zou ik niet doen. Gaat je brom echt beroerd van stationair lopen. Weet dat het bij sportwagens gedaan wordt, in combinatie met een vette motor. Porsches hebben bijv. hele lichte vliegwielen. Maar dan wil icm met vaak een 6cilinder. Als je een porsche bij het stoplicht hoort, klinkt het niet regelmatig...
weet ook niet of het veel uit zal halen
Plus auto's in de F1 hebben vaak geen vliegwiel. Die draaien niet stationair.
Ow dus met een hpi loopt hij ook niet meer stationair?
De brommer loopt er niks anders om, daarom is het niet rendabel.
Het scheelt iets in gasreactie maar dan heb je het ook gehad.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
Maar dat maakt niet uit eigenlijk? Als hij niet opgeboord is, moeten de uitlaatstoffen alsnog door dat smalle gaatje.
Het is niet zo dat wanneer hij gaat opboren, dit een negatief effect op de uitlaat of spoeling van die cilinder heeft.
Zeker maakt dit uit.
@ Raze:
Een ander idee, misschien is een rm80 cilinder erop pas te maken, of misschien past hij er al op.
De oudere types watergekoelde van begin jaren 80 lijken vrij veel op de rg80 cilinders.
Of ze passen weet ik niet, maar misschien kan je dit wel bij iemand na vragen?
Heb je meteen en beste vlinderpoort erin zitten, kan je alle kanten mee uit.
edit: mhh net even opgezocht de slag van zo'n watergekoelde rm cilinder is 44mm.
Niet echt handig al je die cilinder aan moet passen voor een kortere slag.
Tenzij je je krukas veranderd is het geen geslaagd idee denk ik.
(of je moet al een heel erg hoogtoerig ding willen)
Wat voor slag heeft een rg80 blok eigenlijk?
Meer als een tsx50 blok toch?
Dan zou het misschien toch geen gek idee zijn om voor een rm80 cilinder te kijken.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-1-2011 om 11:34 uur.
|
|
|
|
Floris-tsx |
30-1-2011 11:18 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Ow dus met een hpi loopt hij ook niet meer stationair?
De brommer loopt er niks anders om, daarom is het niet rendabel.
Het scheelt iets in gasreactie maar dan heb je het ook gehad.
Klopt. Mixte ff de twee verschillende functies van t vliegwiel beetje door elkaar.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Leen |
30-1-2011 11:21 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
Dat laatste zou ik niet doen. Gaat je brom echt beroerd van stationair lopen. Weet dat het bij sportwagens gedaan wordt, in combinatie met een vette motor. Porsches hebben bijv. hele lichte vliegwielen. Maar dan wil icm met vaak een 6cilinder. Als je een porsche bij het stoplicht hoort, klinkt het niet regelmatig...
weet ook niet of het veel uit zal halen
Plus auto's in de F1 hebben vaak geen vliegwiel. Die draaien niet stationair.
het niet regelmatig lopen van een porsche heeft niks te maken met het vliegwiel, een 6cilinder loopt ook wel stationair zonder vliegwiel.
het word veroorzaakt door de behoorlijk helse nokkenassen die pas boven een bepaald toerental lekker hun werk doen.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 30-1-2011 om 11:34 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 5382 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|