Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - suzuki rmx stottert en ploft

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63663 - suzuki rmx stottert en ploft
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3857 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda-jefke 29-1-2011 18:12 Print topicpost

Posts: 187
heej,
mijn suzuki rmx stottert, ploft en geraakt niet in de powerband
ik heb mijn cillinderkop schoon gemaakt,de uitlaatpoort een beetje uitgeveilt (<-> 2mm 1mm boven)en de inlaat (2mm zij)
Hij heeft genoeg compressie,in het begin trekt hij goed door tot zijn 3de van de 6 versnellingen dan rijdt hij 25-30km/u(traag dus) en stottert hij als ik zo nog even rijdt +-3minuten
ploft hij tot hij stilvalt ff wachten +- 15 sec en hij rijdt weer het zelfde (stotteren en stilvallen,...)

waar kan dit aan liggen (ontsteking,sproeier,...)
alvast bedankt!
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?

der Chef 29-1-2011 18:14 Print reply

Posts: 3265
Carberateur opnieuw afgesteld na het veilen in je cilinder?
 
honda-jefke 29-1-2011 18:16 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Carberateur opnieuw afgesteld na het veilen in je cilinder?

heb ik al geprobeerd stoteren,stilvallen blijft hetzelfde bij sproeiermaat: 72 en 80 deze heb ik liggen
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
Toettoet 29-1-2011 18:29 Print reply
Posts: 780
Heb je een foto van wat je geveild hebt, want het klinkt gewoon als een dode cilinder dat ploffen en stotteren.

Tenminste de symptomen zijn 't zelfde als een oude eurokit cilinder van mij waar een mm diepe kras in zat.

In je vorige topic had je het over een contact punten ontsteking heb je deze al vroeger gezet( ontsteking tegen de klok in draaien )?

En probeer eens voor de gein zonder luchtfilter te rijden en kijk of die dan wel in toeren wil komen ( is ongeveer hetzelfde effect als een kleiner sproeiertje pakken )

Als afstellen van onsteking en carburateur niet helpen zou ik toch even goed gaan kijken of je niet te ver/ verkeerd heb geveild.

Nu kunnen de TSX en RMX cilinders veel hebben qua hakken en zagen, ze hebben erg veel ruimte, maar misschien ben je toch een keer te erg uitgeschoten.

Maak voor de zekerheid even een fototje en plaats die hier.
 
honda-jefke 29-1-2011 19:06 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Heb je een foto van wat je geveild hebt, want het klinkt gewoon als een dode cilinder dat ploffen en stotteren.

Tenminste de symptomen zijn 't zelfde als een oude eurokit cilinder van mij waar een mm diepe kras in zat.

In je vorige topic had je het over een contact punten ontsteking heb je deze al vroeger gezet( ontsteking tegen de klok in draaien )?

En probeer eens voor de gein zonder luchtfilter te rijden en kijk of die dan wel in toeren wil komen ( is ongeveer hetzelfde effect als een kleiner sproeiertje pakken )

Als afstellen van onsteking en carburateur niet helpen zou ik toch even goed gaan kijken of je niet te ver/ verkeerd heb geveild.

Nu kunnen de TSX en RMX cilinders veel hebben qua hakken en zagen, ze hebben erg veel ruimte, maar misschien ben je toch een keer te erg uitgeschoten.
Maak voor de zekerheid even een fototje en plaats die hier.



http://img341.images...0/imagescapqzy7b.jpg

geen krassen,die paar mm gaan niet zo veel uitmaken denk ik,wat bedoel je met verkeert?
ik durf niet zo te beginnen aan die contactpunten(prutswerk is niks voor mij)weten jullie nog een goede how-to voor die puntjes?


 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
Marcooow 29-1-2011 19:37 Print reply

Posts: 5713
die paar mm

dat kan zeker wel wat uitmaken gek
 
faster than a bullet!
honda-jefke 29-1-2011 20:04 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
die paar mm

dat kan zeker wel wat uitmaken gek

het is best goed gebeurd, ik denk dat ik hem van het begin tot eind ga afstellen, maar is er ergens een uitgebrijdt toppic over?
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-1-2011 20:09 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-jefke
[...]

het is best goed gebeurd, ik denk dat ik hem van het begin tot eind ga afstellen, maar is er ergens een uitgebrijdt toppic over?



is een afstel faq over ja

en een rmx heeft geen contactpunten
 
honda-jefke 29-1-2011 20:11 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



is een afstel faq over ja

en een rmx heeft geen contactpunten

niet? verkeert gekeken,maar hoe krijg ik zo'n cdi afgesteld?

 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
Marcooow 29-1-2011 20:22 Print reply

Posts: 5713
liep die voordat je aan de cilinder bent gaan veilen goed?
 
faster than a bullet!
Toettoet 29-1-2011 20:33 Print reply
Posts: 780
Hey vlinderpoortje,

Als die voorhet veilen goed liep is er toch wat mis gegaan tijdens het veilen

Maak btw es een scherpe foto, cilinder stil leggen en tafel en met een camera een foto maken.
 
Marcooow 29-1-2011 20:33 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Hey vlinderpoortje,

Als die voorhet veilen goed liep is er toch wat mis gegaan tijdens het veilen

Maak btw es een scherpe foto, cilinder stil leggen en tafel en met een camera een foto maken.


en ook een poortmapje
 
faster than a bullet!
honda-jefke 29-1-2011 21:41 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
liep die voordat je aan de cilinder bent gaan veilen goed?

nee toen liep hij ook zeker niet 100%
ik heb mijn cillinder terug in elkaar staan sorry voor de foto's
zou een tsx cillinder(lucht) ipv rmx cillinder(water) lukken?(tsx zijn goedkoper)

Dit bericht is gewijzigd door honda-jefke op 29-1-2011 om 22:35 uur.
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
mbx-genieter 29-1-2011 22:54 Print reply
Posts: 758
probeer eens een nieuwe bougie likt wel een kapotte die erin zit.
 
Toettoet 30-1-2011 1:31 Print reply
Posts: 780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-jefke
[...]

nee toen liep hij ook zeker niet 100%
ik heb mijn cillinder terug in elkaar staan sorry voor de foto's
zou een tsx cillinder(lucht) ipv rmx cillinder(water) lukken?(tsx zijn goedkoper)

Dit bericht is gewijzigd door honda-jefke op 29-1-2011 om 22:35 uur.


Nope past net niet goed had ik al gekeken.
Hoezo wil je meteen een nieuwe cilinder als jij geen gekke dingen met die cilinder gedaan hebt dus volle krassen er in gemaakt heb moet het daar niet aan liggen.

Dus opnieuw maar even een GOEDE SCHERPE foto , een port map, van de cilinder, kop, zuiger.

Ernaast haal even je ontstekingspen kap en vliegwiel er af.

Dan zie je de ontsteking zitten, door de schroeven /bouten waarmee die aan het carter zit een tikje los te draaien kan je de ontsteking tegen de klok in draaien. Hiermee vervroeg je de ontsteking.

Kijk eerst maar even of deze op de goede punten staan ( er staat een merkteken op de ontsteking, deze moet overeenkomen met het merkteken op je carter.)

Ernaast maak je carburateur helemaal schoon , van top tot teen, gooi er een kleinere maat sproeier in en probeer zonder en met luchtfilter te rijden.

Maak sowieso je luchtfilter schoon..

Sowieso is het vreemd om te gaan vijlen zonder eerst je cilinder 100% afgesteld te hebben om te kijken wat die nou eigenlijk kan .

Maar belangrijk voor wat je vandaag/morgen moet doen:

-Ontsteking afstellen, kijken of de of die goed staat en probeer het op ze vroegst mogelijk
-Carburateur helemaal afstellen en andere sproeier, met en zonder luchtfilter, luchtfilter schoonmaken/uitwassen

Werkt dit allemaal niet, cilinder er af halen en DUIDELIJKE FOTO'S maken van cilinder in- en uitlaat poort,

En sowieso gehele ontsteking nakijken, dus ook inderdaad een nieuwe bougie er in rammen zoals mbx genieter zegt.
 
honda-jefke 30-1-2011 10:24 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
[...]


Nope past net niet goed had ik al gekeken.
Hoezo wil je meteen een nieuwe cilinder als jij geen gekke dingen met die cilinder gedaan hebt dus volle krassen er in gemaakt heb moet het daar niet aan liggen.

Dus opnieuw maar even een GOEDE SCHERPE foto , een port map, van de cilinder, kop, zuiger.

Ernaast haal even je ontstekingspen kap en vliegwiel er af.

Dan zie je de ontsteking zitten, door de schroeven /bouten waarmee die aan het carter zit een tikje los te draaien kan je de ontsteking tegen de klok in draaien. Hiermee vervroeg je de ontsteking.

Kijk eerst maar even of deze op de goede punten staan ( er staat een merkteken op de ontsteking, deze moet overeenkomen met het merkteken op je carter.)

Ernaast maak je carburateur helemaal schoon , van top tot teen, gooi er een kleinere maat sproeier in en probeer zonder en met luchtfilter te rijden.

Maak sowieso je luchtfilter schoon..

Sowieso is het vreemd om te gaan vijlen zonder eerst je cilinder 100% afgesteld te hebben om te kijken wat die nou eigenlijk kan .

Maar belangrijk voor wat je vandaag/morgen moet doen:

-Ontsteking afstellen, kijken of de of die goed staat en probeer het op ze vroegst mogelijk
-Carburateur helemaal afstellen en andere sproeier, met en zonder luchtfilter, luchtfilter schoonmaken/uitwassen

Werkt dit allemaal niet, cilinder er af halen en DUIDELIJKE FOTO'S maken van cilinder in- en uitlaat poort,

En sowieso gehele ontsteking nakijken, dus ook inderdaad een nieuwe bougie er in rammen zoals mbx genieter zegt.


vanmorgen ging ik nog eens rijden (niet langer als 10 minuten,boswachter had mij gezien ik moest weggeraken
)

maar hij reed best goed mischien omdat het zo koud was (meer energie in de lucht heb ik ooit gehoord)
maar die "ploffen" komen uit mijn luchtinlaat wil dit zeggen dat mijn membraan plaatjes versleten zijn?
als ik optrek gaat ging goed zonder stotteren en dan begint hij ineens te ploffen
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?

Dit topic is 3857 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved