Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke soort olie in motorblok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1259 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63662 - Welke soort olie in motorblok?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

frank552 29-1-2011 16:22 Print topicpost
Posts: 56
Ik heb een Suzuki TS50X, maar ik wil zeker weten dat ik goede motorblok olie koop. Welke soort, dus volsynteties of halfsynteties enz, en welk merk preferen jullie?

bedankt alvast!
 

Ruben2311 29-1-2011 16:23 Print reply

Posts: 1055
Volsyntetisch is altijd beter!
 
Half the strokes, double the power!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-1-2011 16:25 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Volsyntetisch is altijd beter!



leg uit


verder maakt het geen hol uit, gewoon transmissie olie voor natte platen koppeling erin mikken
 
BenjaminDG 29-1-2011 16:29 Print reply

Posts: 4605
gewoon 10W40 motorolie uit de hubo of gamma is méér dan voldoende.
 
Vlaanderen vrij!
Ruben2311 29-1-2011 16:34 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
leg uit



In feite begin je met dezelfde olie, Maar het komt er op neer dat bij synthetische olie de zware metalen eruit zijn gehaald en anders gekraakt is(de moleculen zijn omgevormd tot moleculen met betere eigenschapen) dat is ongeveer het verschil daarom is syntetisch beter.
 
Half the strokes, double the power!
BenjaminDG 29-1-2011 16:40 Print reply

Posts: 4605
jaja veel uitleg maar dit is gewoon een brommertje, geen sport machine ofzo.

dus hier kan zeker halfsyntethische in.
 
Vlaanderen vrij!
frank552 29-1-2011 16:41 Print reply
Posts: 56
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Volsyntetisch is altijd beter!


Nee dat is zeker niet waar, bij de Honda XR600R, is het juist ten zeerste afgeraden om vol synthetisch te pakken, daar "moet" je juist half pakken

Dit bericht is gewijzigd door frank552 op 29-1-2011 om 16:42 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-1-2011 17:12 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: frank552
[...]


Nee dat is zeker niet waar, bij de Honda XR600R, is het juist ten zeerste afgeraden om vol synthetisch te pakken, daar "moet" je juist half pakken

Dit bericht is gewijzigd door frank552 op 29-1-2011 om 16:42 uur.



hoe kom je aan die informatie? zeker van MF?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


In feite begin je met dezelfde olie, Maar het komt er op neer dat bij synthetische olie de zware metalen eruit zijn gehaald en anders gekraakt is(de moleculen zijn omgevormd tot moleculen met betere eigenschapen) dat is ongeveer het verschil daarom is syntetisch beter.


ga jij de definitie van synthetisch maar eens nazoeken

hier staat btw ook wel wat interessante info:
http://www.xjrowners...tleg/olieuitleg.html

 
Too cool for school!
Ruben2311 29-1-2011 17:24 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]



hoe kom je aan die informatie? zeker van MF?

[...]


ga jij de definitie van synthetisch maar eens nazoeken

hier staat btw ook wel wat interessante info:
http://www.xjrowners...tleg/olieuitleg.html



Als het ECHT syntetisch zou zijn en dus niet op olie gebaseerd zou het hele probleem rondom fossiele brandstoffen opgelost zijn!, jammergenoeg is dat niet zo!
 
Half the strokes, double the power!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-1-2011 17:55 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


Als het ECHT syntetisch zou zijn en dus niet op olie gebaseerd zou het hele probleem rondom fossiele brandstoffen opgelost zijn!, jammergenoeg is dat niet zo!


ik zie het essentiele verband niet echt tussen een brandstof en een smeermiddel. Dat ze altijd uit hetzelfde basisproduct zijn gehaald wil niet zeggen dat het niet anders kan he...

edit; je roept mooie dingen maar ik wil wel eens concrete artikelen zien


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 29-1-2011 om 17:56 uur.
 
Too cool for school!
antonhonda 29-1-2011 17:58 Print reply

Posts: 3616
dus om niet moelijk te doen en gewoon antwoord te geven
maakt eigenlijjk niet
gewoon natte koppelingsplaten olie van een bekend merk kopen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Tobias Verhoef 30-1-2011 14:30 Print reply

Posts: 1832
Volgende keer zoeken of kvt
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-1-2011 14:40 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Volgende keer zoeken of kvt



volgende keer niet de mod uithangen maar meldmod gebruiken
 
Leen 30-1-2011 14:45 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



volgende keer niet de mod uithangen maar meldmod gebruiken



volgende keer je grote mond houden anders krijg je klappen van de leen.
 
Floris-tsx 30-1-2011 15:49 Print reply

Posts: 3225
Volgens de Haynes gaat er in een de TSX 20w40, maar 10w40 volstaat ook zeker. En is iets goedkoper.
 
Iedereen kan professioneel worden
frank552 30-1-2011 15:52 Print reply
Posts: 56
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
Volgens de Haynes gaat er in een de TSX 20w40, maar 10w40 volstaat ook zeker. En is iets goedkoper.


Hier heb ik tenminste wat aan, bedankt Floris!

De rest gaat alleen off-topic
 

Dit topic is 1193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved