Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha dt 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 611 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63652 - Yamaha dt 70cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha richard 28-1-2011 17:19 Print topicpost
Posts: 118
De oude cilinder(kit) van mijn dt mx was heel slecht dus heb ik er nu een nieuwe 70cc airsall gekocht.
Maar dit is alleen de kit, is het nodig om een 70 cc kop op te zetten, en er zit nog een 16mm carb op moet ik die ook vervangen??
 

De Schout 28-1-2011 17:21 Print reply
Posts: 5327
even kijken of je zuiger niet heel dicht bij je kop komt, maar normaal moet dat best willen lopen. optimaal is natuurlijk anders, maar oke.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Marcooow 28-1-2011 17:21 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha richard
De oude cilinder(kit) van mijn dt mx was heel slecht dus heb ik er nu een nieuwe 70cc airsall gekocht.
Maar dit is alleen de kit, is het nodig om een 70 cc kop op te zetten, en er zit nog een 16mm carb op moet ik die ook vervangen??


70cc kop ja, 16mm kan wel. dt`s cilinders zijn volgens mij niet echt rete snel dus kan je makkelijk met een 16mm rijden
 
faster than a bullet!
kenny77 28-1-2011 17:29 Print reply

Posts: 29286
Even meten wat de afstand is tussen de zuiger en cilinderkop als de zuiger in het bovenste dode punt staat.
Bij mij eurokit (voorloper van de airsal) kwam de zuiger tegen de kop aan en ik had al een 70cc kop.

Als je dan een 50cc kop erop gaat zetten en de afstand is erg krap, krijg je hoogstwaarschijnlijk detonatie.

16mm kan, wil je meer vermogen kan een 20mm pakken, merk je best goed.
Met een 20mm is het eigenlijk wel een must om een ander membraan te pakken, die knijpt hem nogal namelijk.

Wat voor uitlaat ga je gebruiken?

Ik raad een proma (hoogtoerig) of de immitatie van de proma aan (laagtoerig)
 
yamaha richard 28-1-2011 17:55 Print reply
Posts: 118
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Even meten wat de afstand is tussen de zuiger en cilinderkop als de zuiger in het bovenste dode punt staat.
Bij mij eurokit (voorloper van de airsal) kwam de zuiger tegen de kop aan en ik had al een 70cc kop.

Als je dan een 50cc kop erop gaat zetten en de afstand is erg krap, krijg je hoogstwaarschijnlijk detonatie.

16mm kan, wil je meer vermogen kan een 20mm pakken, merk je best goed.
Met een 20mm is het eigenlijk wel een must om een ander membraan te pakken, die knijpt hem nogal namelijk.

Wat voor uitlaat ga je gebruiken?

Ik raad een proma (hoogtoerig) of de immitatie van de proma aan (laagtoerig)

Ik heb er nog een standaard opzitten is het nodig om er een snelle op te gooien

Dit bericht is gewijzigd door yamaha richard op 28-1-2011 om 17:55 uur.
 
kenny77 28-1-2011 17:56 Print reply

Posts: 29286
nodig is het niet.
Wel sneller.
 
yamaha richard 28-1-2011 18:02 Print reply
Posts: 118
en als ik een 16 mm (carburateur) gebruik hoeveel mm sproeier heb ik dan ong nodig
en bij een 20 mm welke sproeier dan ong>>?<<

Dit bericht is gewijzigd door yamaha richard op 28-1-2011 om 18:03 uur.
 
kenny77 28-1-2011 18:03 Print reply

Posts: 29286
Dat wordt proberen.

Als het mikuni is zou ik bij 140 ofzo beginnen.
 
antonhonda 28-1-2011 19:10 Print reply

Posts: 3616
en welk membraam is sneller dan ?
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
kenny77 28-1-2011 19:13 Print reply

Posts: 29286
http://www.mopshop.d...2097f3660fde7a0c2955

originele am6 moet ook passend te maken zijn, nsr50 is ook passend te maken.

Een nsr50 membraan, met zelf gebeunde ophoogplaat


 
stevoo 30-1-2011 13:58 Print reply

Posts: 689
die van mopshop past iedergeval niet in een mallosie 70cc van een dtmx, die heb ik gehad en daar was het menbraan huis te klein van.

heb hem er wel in gekregen uiteindelijk, naar moest wel gaaten dicht lassen.
 
MembraaNN beunhaas!!
RD50mx 4-2-2011 15:33 Print reply
Posts: 353
ik heb verschillende membranen liggen thuis, voor m'n RD. nog nooit geprobeerd eigenlijk, en wat is het verschil tussen een 2 en 3klepsmembraan? en wat is het precieze nut van zo'n membraan?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos

Dit topic is 3456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved