Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR met groot probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6365 - NSR met groot probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 21-11-02?16:01 Print topicpost
Posts: 1588
mijn nsr wil met veel heel veel moeite starten (200meter aanduwen en dan pas wil ie met moeite aanslaan)

ik moet hem als hij net gestart is eerst in zijn vrij (of ontkoppeld) even op toeren jagen anders wil hij neit voorruit

hij wordt na 10km wel heel erg warm (verbranden net mijn klauw aan radiator)

bouggie is zwartgeblakerd (dus te grote sproeier) maar hij loopt alleen lekker met choke er altijd op (laatst uitgeprobeerd offie nog zwart zo worden met choke uit dan wordt hij nog zwart va de roet)

hij komt amper vooruit in elke versnelling

wat kan heel het probleem zijn

ik denk zelf aan

*veel vuil in luchtfilter en carb (benzinefilter is al schoongemaaky)

*kras in cilinderwand (zei ded dealer)

*compleet foute luchtafstelling (weet zelf niet hoe dat af te stellen en deel 2 van de carb faq is down waarin het afstellen staat)

*iets anders

wat is waarschijnlijk het probleem dit is echt niet leuk meer en niet fatsoenlijk te rijden wordt met de rit erger
 

NSR RULEZZ 21-11-02?16:25 Print reply

Posts: 4934
ik zou ff stoppen met rijden heb je nog wel koelvloeistof?

hmzz hmzz teveel benziene misschien (te groote sputter dus)

en kzou je luchtfilter ff schoonmaken
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
dj-esko 21-11-02?19:38 Print reply
Posts: 7
als ik jou was zouk eerst je luchtfilter schoonmaken, een kleinere sproeier erin doen, en je olie nakijken.
als je nl. geen olie hep dan heeft de cilinder geen smering en dus erg veel weerstand, waardoor hij dus heel heet wordt(waar jij het over had), over dat moeilijk starten, dat komt waarschijnlijk omdat je ook geen olie hep hij gaat dus veel te stroef door je cil.
als ik jou was zouk ook ff je ontsteking bekijken, en beetje expirimenteren met het verstellen. als die fout is afgesteld zou hij wel eens kut gaan kunnen lopen. controleer ook ffies je gas naald(komt hij wel helemaal omhoog?)

maar ik denk dat het licht aan je olie...

succes ermee
grtn karl
 
Honda_MTX_LC 21-11-02?19:50 Print reply
Posts: 133
idd, luchtfilter en carb schoonmaken en kijk meteen of je stationair sproeier misschien verstopt is.....
 
SIWWN 21-11-02?20:04 Print reply
Posts: 7079
Waar zit de stationeer sproeier dan?

Om stationeer te laten lopen gaat toch gewoon je gashuif en naald hoger/lager?
 
Martijn 21-11-02?20:14 Print reply
Posts: 10000
das bij ouwe carbs...bij nieuwe carbs zit de gasschuif bijna helemaal dicht...

hij trekt dan mengsel via een andere sproeier...
stationair sproeier zit vaak naast de hoofdsproeier ongeveer...is vaak kleiner...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
PlaceR 21-11-02?20:29 Print reply
Posts: 1588
ik rijdt op mengsmering dus das het probleem niet

het warm worden kom waarschijnlijk door een teweinig aan koelvloeistof

alles netjes gecleaned en nog steeds zwaar klote nu krijg ik zelfs naverbranding in dee uitlaat als ik probeer te starten.

(wordt dus morgen fietsen klotezooi alles zit vandaag tegen)
 
solidsjakie 21-11-02?20:34 Print reply

Posts: 2291
ur not alone

Als je radiator warm wor lig ut nie an koelvloeistof tekort.

Valse lucht denkik aan, en zwarte bougie ligt aan teveel smering.
 
Blukaap 21-11-02?20:50 Print reply

Posts: 10006
Boegi gaar ?
Of iets anders vd ontsteking.
 
Bastila is lief
Blorn 21-11-02?21:35 Print reply

Posts: 13825
veuls te kleine sputtert
 
jeroen 21-11-02?23:04 Print reply

Posts: 15066
vind vreemd,


maar wel goede reactie van wss zonder olie gereden.
Denk dan datje toch vrij snel vastloper hebt.

Maar check je koelvloeistof pijl,
andere bougie, rij je verder nog ori?
 
NSR RULEZZ 21-11-02?23:15 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: Blorn - Official Honda Fr...

veuls te kleine sputtert


met een te kleine sputter is bougie toch wit?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Martijn 22-11-02?00:32 Print reply
Posts: 10000
als ie uit je uitlaat knalt dan stat je ontsteking te laat..maar k zag dat je er al een topic over had geopend..

als ie laat staat kan ie geen toeren maken...hij k?n dan heel zacht stationair lopen..maar dat kan weer niet echt omdat gewoon he...het kan gewoon niet.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
redd3vil 24-11-02?11:37 Print reply
Posts: 692
Ik heb met mijn NSR wel es gehad dat de cylinder te weinig compressie had... moest em tot bijna 4000 toeren aandouwen en dan begon ie pas en zodra ie weer onder de 4000 kwam viel ie stil :p
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
Blorn 24-11-02?11:43 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: redd3vil

Ik heb met mijn NSR wel es gehad dat de cylinder te weinig compressie had... moest em tot bijna 4000 toeren aandouwen en dan begon ie pas en zodra ie weer onder de 4000 kwam viel ie stil :p
denk voetpakking of keering verrot..

Quote:
Originally posted by: NSR RULEZZ

Quote:
Originally posted by: Blorn - Official Honda Fr...

veuls te kleine sputtert


met een te kleine sputter is bougie toch wit?
bougie is niet zo'n supermiddel om je afstelling te checken..
 
PlaceR 24-11-02?13:36 Print reply
Posts: 1588
ik heb nou al 2 dagen aan me onsteking liggen kloten en steeds beter gaat hij lopen (fijnafstelling)

nieuwe vonkert is gehaald en eringebinladend

hij loopt nou superhoog stationair met volle stationiarschroef en luchtschroef zo dattie veel toeren maakt

warm worden valt nou ook wel weer mee (koelvloeistof was netjes en warm worden valt nou opeens wel mee)

mar hoe kun je dna beter zien (dan bv vonkert) dat je sproeier fout is


 

Dit topic is 995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved