KevRat |
27-1-2011 20:17 |
Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
[...]
als je een glasplaat hebt en je plakt er een vel schuurpapier op wil het net zo goed.
als het je het maar met beleid doet, vaak is het niet heel veel wat je moet schuren.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Als je het wil doen op een prutsmanier, ja dan gaat dat ook.
Laat het liever proffecioneel doen.
|
|
Sorry agent, onder de 80 slaat die af. |
|
leonmt5 |
27-1-2011 20:20 |
Posts: 799 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Als je het wil doen op een prutsmanier, ja dan gaat dat ook.
dan heb jij nog nooit een cilindekop of cilinder gevlakt.
als je ervaring hebt en je doet het met beleid kan het gewoon.
en ik kan je garanderen dat hij dan vlak is!
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
KevRat |
27-1-2011 20:22 |
Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
[...]
dan heb jij nog nooit een cilindekop of cilinder gevlakt.
als je ervaring hebt en je doet het met beleid kan het gewoon.
en ik kan je garanderen dat hij dan vlak is!
jah tuurlijk, maar bij een bedrijf gaat het ff wat sneller en de kans dat alles goed is is ook groter
|
|
Sorry agent, onder de 80 slaat die af. |
|
BenjaminDG |
27-1-2011 20:23 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
[...]
dan heb jij nog nooit een cilindekop of cilinder gevlakt.
als je ervaring hebt en je doet het met beleid kan het gewoon.
en ik kan je garanderen dat hij dan vlak is!
Al dan niet gesproken over de kwaliteit blijft het een prutsmanier, waarom met de hand doen als je het met een geautomatiseerde mechanische bewerking kan doen?
Neen ik heb nog nooit een cilinder(kop) gevlakt met de hand, steeds met de draaibank.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
KevRat |
27-1-2011 20:25 |
Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Al dan niet gesproken over de kwaliteit blijft het een prutsmanier, waarom met de hand doen als je het met een geautomatiseerde mechanische bewerking kan doen?
Neen ik heb nog nooit een cilinder(kop) gevlakt met de hand, steeds met de draaibank.
Ja dat was mijn idee ook...
Maar zal morgen wel even een bedrijfje in de buurt zoeken.
Iemand nog ideeen wat het kan zijn?
|
|
Sorry agent, onder de 80 slaat die af. |
|
BenjaminDG |
27-1-2011 20:26 |
Posts: 4605 |
Controleer maar eest eens of de cilinder en cilinderkop daarwerkelijk vlak zijn voor je ze laat vlakken.
Kijk ook alles na op scheuren ofzo.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
KevRat |
27-1-2011 20:28 |
Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Controleer maar eest eens of de cilinder en cilinderkop daarwerkelijk vlak zijn voor je ze laat vlakken.
Kijk ook alles na op scheuren ofzo.
Nou ik denk dat ik wel zeker weet dat het me cilinder is, want toen het motorblok gerevisserd werd had ik de cilinder thuis en toen is der een hamer opgedonderd denk ik, want die lag er een keer naast...
En het is het enige wat ik kan bedenke wat het nog is aangezien de cilinderkop nieuw is en het motorblok gereviseerd.
|
|
Sorry agent, onder de 80 slaat die af. |
|
BenjaminDG |
27-1-2011 20:34 |
Posts: 4605 |
Kijk na of zo vlak zijn, op je school is er zeker een metaal afdeling?
kijk daarna na of er niet ergens in je cilinder of cilinderkop een scheur is waardoor koelvloeistof ergens in je cilinder zou kunnen lopen (via spoelkanalen ofzo).
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
KevRat |
27-1-2011 20:39 |
Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Kijk na of zo vlak zijn, op je school is er zeker een metaal afdeling?
kijk daarna na of er niet ergens in je cilinder of cilinderkop een scheur is waardoor koelvloeistof ergens in je cilinder zou kunnen lopen (via spoelkanalen ofzo).
Weet niet zeker of dat bij ons op school is, maar waar het zou kunnen zijn vertrouw ik nie zoveel mense, maar weet misschien wel ff iemand. Anders ga ik wel ff naar z'n motorbedrijf in de buurt kom der wel vaker.
Ik heb vorige keer die cilinder wel bekeken en der zit wel een lichte inkeping in de cilinder, maar scheuren kan ik niet vinden en voelen, want daar had ik al naar gekeken
|
|
Sorry agent, onder de 80 slaat die af. |
|
BenjaminDG |
27-1-2011 20:41 |
Posts: 4605 |
Inkeping op het pasvlak?
Hoe kijk jij naar scheuren?
Als je in de retour een plug steekt en je giet water via het invoergat totdat het water net uit het invoergat loopt.
Daarna kun je kijken en voelen met een zaklamp of hij nergens in je poorten begint te lekken door een scheur ofzo.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 27-1-2011 om 20:43 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
KevRat |
27-1-2011 20:43 |
Posts: 157 |
jah rond de cilinder zelf zegmaar in het midden
|
|
Sorry agent, onder de 80 slaat die af. |
|
koetjeboe91 |
27-1-2011 20:52 |
Posts: 2096 |
een verkeerd moment kan ook leiden tot een lekke koppakking.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
KevRat |
27-1-2011 20:54 |
Posts: 157 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
een verkeerd moment kan ook leiden tot een lekke koppakking.
De pakking is niet echt lek, want ze zijn onbeschadigt ook als ik ze nu eruit zal halen. De onsteking is ook niks mis mee, want die is ook gecheckt.
|
|
Sorry agent, onder de 80 slaat die af. |
|
BenjaminDG |
27-1-2011 20:54 |
Posts: 4605 |
er zit dus een inkeping in het pasvlak van de cilinder?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
_3s_ |
27-1-2011 21:03 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KevRat
[...]
De pakking is niet echt lek, want ze zijn onbeschadigt ook als ik ze nu eruit zal halen. De onsteking is ook niks mis mee, want die is ook gecheckt.
Volgens mij snap jij het begrip moment niet helemaal...
het moment waarmee je je cilinder aantrekt is de kracht die je uitoefent op je sleutel waarmee je je cilinderkop bouten vast draait. Die moet juist zijn, anders kan je een lekke koppakking krijgen.
Post eens een (duidelijke) foto van je cilinder, dan wordt het hier al een pak duidelijker volgens mij..
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|