Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koelvloeistof in cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1272 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63646 - Koelvloeistof in cilinder
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KevRat 27-1-2011 20:17 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
[...]


als je een glasplaat hebt en je plakt er een vel schuurpapier op wil het net zo goed.
als het je het maar met beleid doet, vaak is het niet heel veel wat je moet schuren.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Als je het wil doen op een prutsmanier, ja dan gaat dat ook.


Laat het liever proffecioneel doen.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
leonmt5 27-1-2011 20:20 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Als je het wil doen op een prutsmanier, ja dan gaat dat ook.


dan heb jij nog nooit een cilindekop of cilinder gevlakt.
als je ervaring hebt en je doet het met beleid kan het gewoon.
en ik kan je garanderen dat hij dan vlak is!

 
bert : bezopen en rijd toch.
KevRat 27-1-2011 20:22 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
[...]


dan heb jij nog nooit een cilindekop of cilinder gevlakt.
als je ervaring hebt en je doet het met beleid kan het gewoon.
en ik kan je garanderen dat hij dan vlak is!



jah tuurlijk, maar bij een bedrijf gaat het ff wat sneller en de kans dat alles goed is is ook groter
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
BenjaminDG 27-1-2011 20:23 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
[...]


dan heb jij nog nooit een cilindekop of cilinder gevlakt.
als je ervaring hebt en je doet het met beleid kan het gewoon.
en ik kan je garanderen dat hij dan vlak is!



Al dan niet gesproken over de kwaliteit blijft het een prutsmanier, waarom met de hand doen als je het met een geautomatiseerde mechanische bewerking kan doen?

Neen ik heb nog nooit een cilinder(kop) gevlakt met de hand, steeds met de draaibank.
 
Vlaanderen vrij!
KevRat 27-1-2011 20:25 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Al dan niet gesproken over de kwaliteit blijft het een prutsmanier, waarom met de hand doen als je het met een geautomatiseerde mechanische bewerking kan doen?

Neen ik heb nog nooit een cilinder(kop) gevlakt met de hand, steeds met de draaibank.


Ja dat was mijn idee ook...
Maar zal morgen wel even een bedrijfje in de buurt zoeken.

Iemand nog ideeen wat het kan zijn?
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
BenjaminDG 27-1-2011 20:26 Print reply

Posts: 4605
Controleer maar eest eens of de cilinder en cilinderkop daarwerkelijk vlak zijn voor je ze laat vlakken.

Kijk ook alles na op scheuren ofzo.
 
Vlaanderen vrij!
KevRat 27-1-2011 20:28 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Controleer maar eest eens of de cilinder en cilinderkop daarwerkelijk vlak zijn voor je ze laat vlakken.

Kijk ook alles na op scheuren ofzo.


Nou ik denk dat ik wel zeker weet dat het me cilinder is, want toen het motorblok gerevisserd werd had ik de cilinder thuis en toen is der een hamer opgedonderd denk ik, want die lag er een keer naast...
En het is het enige wat ik kan bedenke wat het nog is aangezien de cilinderkop nieuw is en het motorblok gereviseerd.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
BenjaminDG 27-1-2011 20:34 Print reply

Posts: 4605
Kijk na of zo vlak zijn, op je school is er zeker een metaal afdeling?

kijk daarna na of er niet ergens in je cilinder of cilinderkop een scheur is waardoor koelvloeistof ergens in je cilinder zou kunnen lopen (via spoelkanalen ofzo).


 
Vlaanderen vrij!
KevRat 27-1-2011 20:39 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Kijk na of zo vlak zijn, op je school is er zeker een metaal afdeling?

kijk daarna na of er niet ergens in je cilinder of cilinderkop een scheur is waardoor koelvloeistof ergens in je cilinder zou kunnen lopen (via spoelkanalen ofzo).




Weet niet zeker of dat bij ons op school is, maar waar het zou kunnen zijn vertrouw ik nie zoveel mense, maar weet misschien wel ff iemand. Anders ga ik wel ff naar z'n motorbedrijf in de buurt kom der wel vaker.
Ik heb vorige keer die cilinder wel bekeken en der zit wel een lichte inkeping in de cilinder, maar scheuren kan ik niet vinden en voelen, want daar had ik al naar gekeken
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
BenjaminDG 27-1-2011 20:41 Print reply

Posts: 4605
Inkeping op het pasvlak?

Hoe kijk jij naar scheuren?

Als je in de retour een plug steekt en je giet water via het invoergat totdat het water net uit het invoergat loopt.

Daarna kun je kijken en voelen met een zaklamp of hij nergens in je poorten begint te lekken door een scheur ofzo.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 27-1-2011 om 20:43 uur.
 
Vlaanderen vrij!
KevRat 27-1-2011 20:43 Print reply

Posts: 157
jah rond de cilinder zelf zegmaar in het midden
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
koetjeboe91 27-1-2011 20:52 Print reply

Posts: 2096
een verkeerd moment kan ook leiden tot een lekke koppakking.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
KevRat 27-1-2011 20:54 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
een verkeerd moment kan ook leiden tot een lekke koppakking.


De pakking is niet echt lek, want ze zijn onbeschadigt ook als ik ze nu eruit zal halen. De onsteking is ook niks mis mee, want die is ook gecheckt.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
BenjaminDG 27-1-2011 20:54 Print reply

Posts: 4605
er zit dus een inkeping in het pasvlak van de cilinder?
 
Vlaanderen vrij!
_3s_ 27-1-2011 21:03 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
[...]


De pakking is niet echt lek, want ze zijn onbeschadigt ook als ik ze nu eruit zal halen. De onsteking is ook niks mis mee, want die is ook gecheckt.


Volgens mij snap jij het begrip moment niet helemaal...

het moment waarmee je je cilinder aantrekt is de kracht die je uitoefent op je sleutel waarmee je je cilinderkop bouten vast draait. Die moet juist zijn, anders kan je een lekke koppakking krijgen.

Post eens een (duidelijke) foto van je cilinder, dan wordt het hier al een pak duidelijker volgens mij..
 
Jeuj TSW erbij! =D

Dit topic is 5053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved