Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi gpr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63643 - derbi gpr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1452 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drannello 27-1-2011 16:00 Print topicpost

Posts: 244
hallo,

Ik heb een derbi gpr, nieuw model.
Toen ik hem kocht liep hij 95, perfect afgesteld
Nu heb ik hem begrenst tot 70.
Ik heb niks aan de afstelling veranderd.
Onder het rijden merkte ik af en toe dat hij verzoop onder het rijden, dus was mijn sproeier te groot
Nu ben ik van plan om de luchtfilterbegrenzing er uit te halen. Ik weet dat dit niet erg veel effect heeft.
Alleen als ik die er nu uithaal, is mijn sproeier dan niet te klein?? (originele uitlaat, half ontgrenst)
 

zurrik3 27-1-2011 16:04 Print reply

Posts: 248
Ik zou zeggen, probeer het!
 
Paul de Salmiakbal 27-1-2011 16:04 Print reply

Posts: 5285
Dat zou kunnen ja.
 
_3s_ 27-1-2011 16:06 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
hallo,

Ik heb een derbi gpr, nieuw model.
Toen ik hem kocht liep hij 95, perfect afgesteld
Nu heb ik hem begrenst tot 70.
Ik heb niks aan de afstelling veranderd.
Onder het rijden merkte ik af en toe dat hij verzoop onder het rijden, dus was mijn sproeier te groot
Nu ben ik van plan om de luchtfilterbegrenzing er uit te halen. Ik weet dat dit niet erg veel effect heeft.
Alleen als ik die er nu uithaal, is mijn sproeier dan niet te klein?? (originele uitlaat, half ontgrenst)

Hoe heb je hem begrensd tot 70 dan?

Je weet pas of je sproeier dan te klein is door het te proberen, maar ik denk van niet.

Maar eerst begrens je hem, en nu ga je je luchtfilter begrenzing er uit halen, dus eigenlijk terug opvoeren. Hij zal hierdoor waarschijnlijk wel terug wat harder gaan lopen
 
Jeuj TSW erbij! =D
stephan777 27-1-2011 16:11 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Hoe heb je hem begrensd tot 70 dan?

Je weet pas of je sproeier dan te klein is door het te proberen, maar ik denk van niet.

Maar eerst begrens je hem, en nu ga je je luchtfilter begrenzing er uit halen, dus eigenlijk terug opvoeren. Hij zal hierdoor waarschijnlijk wel terug wat harder gaan lopen


Luchtfilterbegrenzer heeft geen effect op je snelheid.

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 27-1-2011 om 16:11 uur.
 
drannello 27-1-2011 16:13 Print reply

Posts: 244
Hallo,
Uhm bedankt voor de snelle replies
Door de luchtfilter begrenzing eruit te halen, loopt de brommer precies even hard...
Alleen maakt hij een mooier dieper geluid.

Hoe kan ik nu weten of de sproeier goed is??
Ik heb een stuk gereden en hij liep goed...
Maar bij een GPR is er erg KL@TE om de bougie er uit te halen om te kijken of de sproeier goed is. Ik heb niet zo veel zin in een vastlopertje

Groetjes

Dit bericht is gewijzigd door drannello op 27-1-2011 om 16:14 uur.
 
_3s_ 27-1-2011 16:18 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
Hallo,
Uhm bedankt voor de snelle replies
Door de luchtfilter begrenzing eruit te halen, loopt de brommer precies even hard...
Alleen maakt hij een mooier dieper geluid.

Hoe kan ik nu weten of de sproeier goed is??
Ik heb een stuk gereden en hij liep goed...
Maar bij een GPR is er erg KL@TE om de bougie er uit te halen om te kijken of de sproeier goed is. Ik heb niet zo veel zin in een vastlopertje

Groetjes

Dit bericht is gewijzigd door drannello op 27-1-2011 om 16:14 uur.

Je zal toch enige inspanning moeten leveren als je je brommer goed wilt afstellen

Ik denk dat niemand hier met 100% overtuiging kan zeggen, die sproeier heb je dan nodig. Afstelling is bij iedere brommer ook uniek, dus je zal zelf een beetje moeten experimenteren.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Paul de Salmiakbal 27-1-2011 16:18 Print reply

Posts: 5285
drannello 27-1-2011 16:30 Print reply

Posts: 244
ej dankjewel

de brommer loopt op zich heel goed nu.
Alleen kan ik hem nu veel verder doortrekken.
Volgens mij wel tot de 11000 toeren, alleen dit doe ik niet
eerst kon het maar tot de 9500. Licht dit aan een verkeerde afstelling of omdat hij meer lucht krijgt??
Hij stottert ook niet op de top in de 4e versnelling..
Groetjes Lennard
 
kenny77 27-1-2011 16:36 Print reply

Posts: 29286
Het kan dat hij van te voren, te rijk stond, of hij staat nu iets te arm.
Wil je het zeker weten toch maar even goed controleren.
Tijd kost niks , warmloper wel.
 
ChielTZR 27-1-2011 16:38 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Het kan dat hij van te voren, te rijk stond, of hij staat nu iets te arm.
Wil je het zeker weten toch maar even goed controleren.
Tijd kost niks , warmloper wel.


tijd = geld zeggen ze he..
maar dit mag wel wat tijd kosten!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
drannello 27-1-2011 16:44 Print reply

Posts: 244
oke,
dan ga ik tog maar even morgen de bougie checken na school,
Doe ik wel even wat duktape om het gat
duck tape scheelt altijd geld
bedankt voor de replies


Dit bericht is gewijzigd door drannello op 27-1-2011 om 16:52 uur.
 
_3s_ 27-1-2011 18:37 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
oke,
dan ga ik tog maar even morgen de bougie checken na school,
Doe ik wel even wat duktape om het gat
duck tape scheelt altijd geld
bedankt voor de replies


Dit bericht is gewijzigd door drannello op 27-1-2011 om 16:52 uur.

Waarom ga je in godsnaam ducktape om je bougiegat doen?
 
Jeuj TSW erbij! =D

Dit topic is 1452 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved