Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vast lopen rieju MRT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1085 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63642 - Vast lopen rieju MRT
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4406 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

remkef22 27-1-2011 11:35 Print topicpost
Posts: 66
Hallo iedereen,

Ik heb met mijn rieju MRT al een paar keer gehad dat hij vast is gelopen..Nu is mijn hoop dat jullie mij misschien tips kunnen geven om dit te voorkomen.
Hij niet meer begrenst en de tandwiel verhouding is 12*48.
Want de hele tijd inrijden word ik ook een beetje moe van.
Het zou mooi zijn als jullie mij konden helpen.

Groeten,
Kevin
 

- Han - 27-1-2011 11:38 Print reply

Posts: 9667
dat ding misschien een keer afstellen?
Oliepomp kapot?
leidingen niet goed ontlucht?
 
<10.000 posts
remkef22 27-1-2011 11:43 Print reply
Posts: 66
Hij is afgesteld door de dealer dus ik ga ervan uit dat dat goed gebeurd?
ja ik ben nogal een held op technisch gebied:P

owja dit was ik nog vergeten te vermelden er zat toen een tecnigas E-nox uitlaat uitlaat onder maar die is er nu vanaf.(miss was dat de oorzaak?)

Dit bericht is gewijzigd door remkef22 op 27-1-2011 om 11:50 uur.
 
- Han - 27-1-2011 11:44 Print reply

Posts: 9667
als je de bougie eruit haalt welke kleur is dat deel dan waar die vonkt? Hoort bruin te zijn.

Zeker niet wit! (al heb ik vaker gezien dat bougie's niet bruin willen worden, ook al is de afstelling goed)

en waarom loopt die vast? Misschien foto van de oude cilinder/zuiger?
 
<10.000 posts
remkef22 27-1-2011 11:51 Print reply
Posts: 66
Hij was wel gewoon bruin ik zal eens even kijken volgends mij hebben we die zuiger nog wel zal vandaag wel even een foto maken zitten van zo'n zwarte strepen langsop.
 
MaXi-PuCh 27-1-2011 11:55 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remkef22
Hij is afgesteld door de dealer dus ik ga ervan uit dat dat goed gebeurd?
ja ik ben nogal een held op technisch gebied:P

owja dit was ik nog vergeten te vermelden er zat toen een tecnigas E-nox uitlaat uitlaat onder maar die is er nu vanaf.(miss was dat de oorzaak?)

Dit bericht is gewijzigd door remkef22 op 27-1-2011 om 11:50 uur.

als je hem na het verwisselen van die uitlaat niet opnieuw hebt afgesteld is het logisch dat hij vastloopt
dus maar ff afstellen
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
der Chef 27-1-2011 12:52 Print reply

Posts: 3265
Kans is ook best groot dat je een kromme drijfstang hebt
 
_3s_ 27-1-2011 15:34 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Kans is ook best groot dat je een kromme drijfstang hebt


Een drijfstang gaat bij mijn weten niet zomaar krom hoor... Dan moet ie al aardig happen.

Hier ligt het volgens mij zoals als gezegd aan slechte smering/afstelling.
 
Jeuj TSW erbij! =D
midas 27-1-2011 15:56 Print reply

Posts: 1211
altijd rustig inrijden lekker vet mengen tijdens het inrijden en zoizo nooit te olie arm mengen
 
_3s_ 27-1-2011 16:01 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
altijd rustig inrijden lekker vet mengen tijdens het inrijden en zoizo nooit te olie arm mengen

Extra olie tijdens het inrijden is bullshit, inrijden = inslijten, dus gewoon zorgen dat hij goed is afgesteld en dan inrijden
 
Jeuj TSW erbij! =D
remkef22 27-1-2011 16:44 Print reply
Posts: 66
Hij is naardat die uitlaat eraf was weer opnieuw afgesteld
 
Tobias Verhoef 27-1-2011 22:25 Print reply

Posts: 1832
heb je al foto's kunnen fixen?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Marcooow 27-1-2011 22:27 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Extra olie tijdens het inrijden is bullshit, inrijden = inslijten, dus gewoon zorgen dat hij goed is afgesteld en dan inrijden


tijdens inrijden niet meer olie maar meer benzine, dus rijker afstellen met inrijden
 
faster than a bullet!
Tobias Verhoef 27-1-2011 22:31 Print reply

Posts: 1832
Welke handelingen moet ik verrichten nadat ik mijn cilinder bij PowerSeal heb laten behandelen?
Het inrijden van de nieuwe zuiger en cilinderwand bepaald de levensduur van uw cilinder. Door extra aandacht te besteden aan het warmdraaien voorkomt vroegtijdige vastlopers. Beide materialen, zowel cilinder als zuiger, werken bij toenemende warmte. Wanneer deze warmte gelijkmatig wordt opgevoerd kunnen de materialen zich vormen wat in later gebruik de levensduur zal vergroten.

PowerSeal adviseert:
- Cilinder en zuiger monteren met ruim benzine en olie
- Motor op de bok handwarm laten draaien (2 à 3 keer herhalen)
- 1 tank met rustig gas
Nu kunt u voluit genieten van uw nieuwe cilinder!

Dit zegt powerseal over inlopen en die hebben er zat verstand van.
Maar het belangrijkste na iets te rijk afstellen is nog wel dat je altijd rustig je cilinder warmrijdt.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Marcooow 27-1-2011 22:34 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Welke handelingen moet ik verrichten nadat ik mijn cilinder bij PowerSeal heb laten behandelen?
Het inrijden van de nieuwe zuiger en cilinderwand bepaald de levensduur van uw cilinder. Door extra aandacht te besteden aan het warmdraaien voorkomt vroegtijdige vastlopers. Beide materialen, zowel cilinder als zuiger, werken bij toenemende warmte. Wanneer deze warmte gelijkmatig wordt opgevoerd kunnen de materialen zich vormen wat in later gebruik de levensduur zal vergroten.

PowerSeal adviseert:
- Cilinder en zuiger monteren met ruim benzine en olie
- Motor op de bok handwarm laten draaien (2 à 3 keer herhalen)
- 1 tank met rustig gas
Nu kunt u voluit genieten van uw nieuwe cilinder!

Dit zegt powerseal over inlopen en die hebben er zat verstand van.
Maar het belangrijkste na iets te rijk afstellen is nog wel dat je altijd rustig je cilinder warmrijdt.


alleen doet powerseal nogal nogal veel in de cross/race en karts. die dingen rijden ze helemaal niet in dus dit vind ik ook niet echt toepasbaar voor een brommer.

een crosser doet iets van 15/20 uur met een zuiger en dan is dat inrijden ook niet echt nodig, brommer is dat wel anders
 
faster than a bullet!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-1-2011 22:36 Print reply

Posts: 9841
als dat ding door de dealer is afgesteld zou ik maar eens heel hard teruggaan naar de dealer...


 
Too cool for school!

Dit topic is 4406 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved