Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Gelijkrichter kapot?? (NSR)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1363 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #6364 - Gelijkrichter kapot?? (NSR)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cybernsr 21-11-02?14:58 Print topicpost
Posts: 116
heb een probleem. Gisteren ging opeens al mijn licht uit onder het rijden. Dus koplamp, achterlicht en cockpitverlichting. Nou heb ik vanalles nagekeken, maar ik weet nog niet wat het is. De lichtspoel is goed, want heb ook ff andere geprobeerd. Als ik meet direct vanaf het blok staat er op de gele draad 12 volt bij stationair tot ong 60 volt bij volgas, en op de witte draad 6 volt bij stationair tot 16 volt bij volgas. Als ik echter bij de lampen meet, krijg ik maximaal 4 volt. Is de gelijkrichter nu kapot ofzo? Wat kan ik nog proberen?

[This message is edited by CyberNSR on 21-11-02 15:17]
 

Cybernsr 21-11-02?15:20 Print reply
Posts: 116

 
PlaceR 21-11-02?16:06 Print reply
Posts: 1588
mijn gelijkricchter is ook stuk maar je lichten enso gaan daar geloof ik neit langs hij laadt alleen je accu enso op

je lampen kunnen namelijk gewoon op wissel (zitten ze ook op aangesloten) waarschijnlijk isser een weerstand ofzo stuk want je krijgt opeens 60 volt (en daar kunnen je lampjes niet tegen)
 
Cybernsr 21-11-02?18:28 Print reply
Posts: 116
waar zit die weerstand dan?

 
Honda_mbiloss [Emiel] 21-11-02?18:42 Print reply

Posts: 3697
krijg ik maximaal 4 volt. Is de gelijkrichter nu kapot ofzo? Wat kan ik nog proberen?


het lijkt mij dat als je daar bij je lampen meet en er komt maximaal 4 volt uit dat de lampen daarom niet kapot zijn gegaan denk dan eerder dat er kortsluiting in zit of iets dergelijks en die 60 volt dat was denk ik voor je gelijkrichter gemeten dus da zal wel kunnene kloppen zowiets had ik ook, maar lijkt me sterk dat alle lampen kapot knalle van 4 volt..
 
Cybernsr 21-11-02?19:16 Print reply
Posts: 116
Lampen zijn niet kapot. Ze krijgen nu gewoon te weinig stroom om te branden!

Quote:
Originally posted by: mbiloss--->H.R. veenen...

krijg ik maximaal 4 volt. Is de gelijkrichter nu kapot ofzo? Wat kan ik nog proberen?


het lijkt mij dat als je daar bij je lampen meet en er komt maximaal 4 volt uit dat de lampen daarom niet kapot zijn gegaan denk dan eerder dat er kortsluiting in zit of iets dergelijks en die 60 volt dat was denk ik voor je gelijkrichter gemeten dus da zal wel kunnene kloppen zowiets had ik ook, maar lijkt me sterk dat alle lampen kapot knalle van 4 volt..

 
Honda_mbiloss [Emiel] 21-11-02?19:18 Print reply

Posts: 3697
ow ghe ghe ja dan is misschien je gelijkrichter het ja offf er is draadje half door gesleten dat er nog maar paar voltjes doorheen kunnen(lijkt me sterk maar iets beters kank nie verzinne )
 
Hier_ben_ik - Administrator 22-11-02?10:54 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: PlaceR NSR

mijn gelijkricchter is ook stuk maar je lichten enso gaan daar geloof ik neit langs hij laadt alleen je accu enso op

je lampen kunnen namelijk gewoon op wissel (zitten ze ook op aangesloten) waarschijnlijk isser een weerstand ofzo stuk want je krijgt opeens 60 volt (en daar kunnen je lampjes niet tegen)



mensen mensen, wat een niveau....


zowel je licht als je accu gaan langs de gelijkrichter/spanningsregelaar. Licht omdat het anders doorbrand wegens te hoge spanning (60v) en accu omdat hij anders ook een te hoge spanning krijgt en omdat de accu gelijkspanning moet hebben.

Het kan dus zijn dat je gelijkrichter kapot is of dat er ergens iets kortsluiting maakt vanwege die 4 volt die je meet bij de lampen..

ik heb zelf ook ooit gehad dat men lampen maar heel slecht brandden, waardoor het kwam weet ik nog steeds niet, ik reed op de terugweg van harrie naar huis toe, begon met slecht licht, reed over een zandpad (hobbels dus) en toen deed het het inene weer goed, zal wel iets sluiting hebben gemaakt toen ofzo, of iets losgetrilt, kweet ook niet..

maar ik zou ff je kabelboom vanaf de spoelen richting lamp nalopen, zie je het probleem niet dan probeer je ff een andere gelijkrichter/spanningsregelaar.

het is normaal dat je spoelen een spanning van 60v geven ongeveer als je toeren maakt.


(no offence tegen degene die ik ge-quote heb trouwens he..)



 
Members zijn vervelend :-|
Robert_S 27-11-02?22:31 Print reply
Posts: 513
Waar zit op een NSR de gelijkrichter?

Bij mij is het laadsysteem ook kapot
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
swiss 28-11-02?00:42 Print reply
Posts: 672
16 volt voor de accu is perfecT (als je 12 volt acc hebt)
bij 16 volt de andere kant op laad hij de accu op. dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
RippyNL 28-11-02?10:27 Print reply
Posts: 218
De spannings regeleaar kan ook nog kapot zijn!
Dat is bij mij het geval.
Als ik gas geef gaan de lampen bijna uit, en als ie stationair draait gaan ze branden gek he!!
En ik heb het ook nagemeten zonder kabelboom alleen de spanningsregelaar en er komt wel netjes veel stroom uit het blok.
 
Honda Transalp
Blukaap 28-11-02?14:35 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: _3xph4ne_

Waar zit op een NSR de gelijkrichter?

Bij mij is het laadsysteem ook kapot


Onder de tank, aan de linkerkant vh frame.
Is een gelijkrichter/spanningsregelaar in 1, is een wat groter ding met koelribben.
 
Bastila is lief

Dit topic is 2137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved