Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rs50 zuipt als een gek?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1134 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63632 - Rs50 zuipt als een gek?
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 4655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 28-1-2011 11:44 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja je kunt beter iets sterks hebben dat halve kracht hoeft te draaien, dan iets met minder vermogen dat volle toeren moet beuken. bij lager toerntal is de verbranding en spoeling van een cilinder beter dus zal hij efficienter draaien


ja, idd en bij die lagere toerentallen en dus kleinere luchtverplaatsing geeft een klein carbje een mengsel wat een stuk mooier is dan dat van een grote carb...
 
tune tweak fiddle bang bummer
Aprilia RX 50 2003 28-1-2011 11:54 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


ja, idd en bij die lagere toerentallen en dus kleinere luchtverplaatsing geeft een klein carbje een mengsel wat een stuk mooier is dan dat van een grote carb...


komt wel bij dat een klein carb. de cilinder minder goed vult, waardoor de verbrandng ook bagger is en er dus weinig kracht per slag is

je bent in je blok een vast vermogen kwijt aan alle draaiende en wrijvende delen enz. als je weinig kracht hebt ben je een hoog percentage van je kracht kwijt aan die verliezen, terwijl als je een veel kracht hebt je een kleiner percentage kwijt bent aan die verliezen. conclusie als je meer kracht hebt kun je procentueel meer kracht op het achterwiel brengen.
Het gunstigste is om op een laag toerental veel kracht te leveren. zodat de cilinder ook nog eens tijd heeft om te spoelen

edit: veel kracht wordt bij brommers vaak gekoppeld aan van die hoogtoerige racemonsters. die bedoel ik dus niet met dit verhaal
ik heb het meer over bv een laagtoerige grote cilinder

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-1-2011 om 11:56 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 28-1-2011 12:01 Print reply

Posts: 13700
Het is gewoon een afweging van een aantal dingen. Zodra je het ding hebt om om het maximale eruit te halen moet je een grote carb nemen, deze zal enkel bovenin lekker lopen en onderin kut. Zodra je een klein carbje neemt zal je driveability erop vooruitgaan, enkel minder vermogen hoog in toeren. Is maar net wat je ervan verwacht en bij je past.

Persoonlijk vindk het niet erg om een keertje extra terug te schakelen en hoog in toeren te rijden.
 
De Schout 28-1-2011 12:04 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


komt wel bij dat een klein carb. de cilinder minder goed vult, waardoor de verbrandng ook bagger is en er dus weinig kracht per slag is

je bent in je blok een vast vermogen kwijt aan alle draaiende en wrijvende delen enz. als je weinig kracht hebt ben je een hoog percentage van je kracht kwijt aan die verliezen, terwijl als je een veel kracht hebt je een kleiner percentage kwijt bent aan die verliezen. conclusie als je meer kracht hebt kun je procentueel meer kracht op het achterwiel brengen.
Het gunstigste is om op een laag toerental veel kracht te leveren. zodat de cilinder ook nog eens tijd heeft om te spoelen

edit: veel kracht wordt bij brommers vaak gekoppeld aan van die hoogtoerige racemonsters. die bedoel ik dus niet met dit verhaal
ik heb het meer over bv een laagtoerige grote cilinder

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-1-2011 om 11:56 uur.


wrijvings verliezen zijn zeker wel gekoppeld aan het koppel wat je genereerd.. de meest overduidelijke is wel de lijbaankracht van je zuiger en de daarmee samenhangende wrijving.

om een net rendement te halen krijg je gewoon iets wat alle fabrikanten al maken. relatief tam cilindertje met kleine carb er op. vulling word niet slecht met een kleine carb, zolang je het toerental maar laag houd.

de dr80 van de ts is een laagtoerig ding, dat is al gunstig, carbje ook wel, hij zou alleen een ori uitlaat moeten monteren en zorgen dat het ding nergens lekt. dan moet hij met normaal rijgedrag 1:25 ruimschoots halen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Aprilia RX 50 2003 28-1-2011 12:07 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


wrijvings verliezen zijn zeker wel gekoppeld aan het koppel wat je genereerd.. de meest overduidelijke is wel de lijbaankracht van je zuiger en de daarmee samenhangende wrijving.

om een net rendement te halen krijg je gewoon iets wat alle fabrikanten al maken. relatief tam cilindertje met kleine carb er op. vulling word niet slecht met een kleine carb, zolang je het toerental maar laag houd.

de dr80 van de ts is een laagtoerig ding, dat is al gunstig, carbje ook wel, hij zou alleen een ori uitlaat moeten monteren en zorgen dat het ding nergens lekt. dan moet hij met normaal rijgedrag 1:25 ruimschoots halen.


ja oke, maar de verliezen zullen niet gelijk opgaan met het extra koppel dat je genereerd.
Als je idd de std uitlaat monteerd en rijdt netjes zal 1 op 25 echt wel haalbaar zijn

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-1-2011 om 12:08 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Paul de Salmiakbal 28-1-2011 15:57 Print reply

Posts: 5285
Wat ik merkte is dat ik met een 15mm op 70cc een lager verbruik had dan een 12mm op 70cc, simpelweg omdat ik met de 15mm niet constant volgas hoef te geven om een beetje vooruit te komen en op snelheid te blijven, wat met die 12mm dus wel moest.
 

Dit topic is 4655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved