Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rs50 zuipt als een gek?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63632 - Rs50 zuipt als een gek?
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 27-1-2011 21:17 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -rupke-
ja sorry hoor maar 80 cc erop zette en dan met 14 mm rijde?

... oke.... beetje vaag?

doe dan minimaal 17,5


Kijk eens even naar de inlaat van de auto.
Zal ook hooguit 8cm zijn ofzo, terwijl er toch dik 2l onder hangt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 27-1-2011 21:19 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Kijk eens even naar de inlaat van de auto.
Zal ook hooguit 8cm zijn ofzo, terwijl er toch dik 2l onder hangt


waar meestal turbo op staat waardoor je er veel meer lucht door perst
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 27-1-2011 21:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


waar meestal turbo op staat waardoor je er veel meer lucht door perst


Nee hoor. Ik heb het gewoon over bijv een 2.0 GTI
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paul de Salmiakbal 27-1-2011 21:31 Print reply

Posts: 5285
Dia 80mm > opp 5027mm^2
Dia 14mm > opp 153mm^2

80cc met opp inlaat van 153mm^2
2000cc met opp inlaat van 5027mm^2
5027/2000 is dus ongeveer 2.51mm^2 per cc
153/80 is dus ongeveer 1.92mm^2 per cc

Dus de auto heeft per cc meer inlaatoppervlak dan de 80cc brommer
Daarnaast komt nog dat de auto een 4t is en de brommer een 2t.
Sorry Jelmer

Mijn ervaring met kleine carburateurs op relatief veel cc's is dat het gewoon veel vermogen weg houd. 14mm gaat nog wel, maar ik zou gewoon iets richting de 18mm pakken oid.
 
Royal Club 27-1-2011 21:32 Print reply

Posts: 60390
godsamme, als iedereen hier opeens gaat kijken op vermogen maakt het geen kanker uit wat voor carb erop zit, de helft kan niet afstellen en de andere helft kan de boel niet monteren
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Aprilia RX 50 2003 27-1-2011 21:37 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
godsamme, als iedereen hier opeens gaat kijken op vermogen maakt het geen kanker uit wat voor carb erop zit, de helft kan niet afstellen en de andere helft kan de boel niet monteren


je kunt me niet wijsmaken dat de carb niks uitmaakt op vermogen
anders zat er ook wel een 14 mm op een 1000 cc, wat dus niet het geval is
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Royal Club 27-1-2011 21:41 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


je kunt me niet wijsmaken dat de carb niks uitmaakt op vermogen
anders zat er ook wel een 14 mm op een 1000 cc, wat dus niet het geval is


Dat zeg ik toch ook helemaal niet dwaas
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
MT_driver 27-1-2011 21:43 Print reply
Posts: 324
nja ik hou gewoon mijn 14mm, trekt wel minder snel op denk ik.
maar stap toch over naar een 50cc miss snel. ivm met politie.

in 2 weken tijd al 8 rollerbanken.
 
40000KM op de teller :D
Aprilia RX 50 2003 27-1-2011 21:43 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Dat zeg ik toch ook helemaal niet dwaas


dan maakt het dus wel uit wat voor carb je erop hebt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 27-1-2011 21:44 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
nja ik hou gewoon mijn 14mm, trekt wel minder snel op denk ik.
maar stap toch over naar een 50cc miss snel. ivm met politie.

in 2 weken tijd al 8 rollerbanken.


50cc snel loopt wss harder dan die dr80
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Royal Club 27-1-2011 21:44 Print reply

Posts: 60390
selectief lezertje ofwa?

net ging het nog of een bepaalde maat carburateur op een 80cc kon, pagina verder gaat het opeens over het vermogen wat het zou missen omdat bla
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Aprilia RX 50 2003 27-1-2011 21:53 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
selectief lezertje ofwa?

net ging het nog of een bepaalde maat carburateur op een 80cc kon, pagina verder gaat het opeens over het vermogen wat het zou missen omdat bla


tuurlijk kan een 14 mm en kleiner zelfs op een 80 cc, maar het ging er nu om of het gunstig was
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Royal Club 27-1-2011 21:59 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


tuurlijk kan een 14 mm en kleiner zelfs op een 80 cc, maar het ging er nu om of het gunstig was


veel vermogen = gunstig?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tobias Verhoef 27-1-2011 22:13 Print reply

Posts: 1832
Wat word er veel poep gepraat zeg.
Ga gewoon sleutelen en dingen uitproberen daar leer je het vanzelf wel.
Al die tijd die je in bf steekt kan je beter gebruiken voor sleutelen, en ervaring opdoen waardoor je goede antwoorden kan geven en het goed kan onderbouwen
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Aprilia RX 50 2003 28-1-2011 11:36 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


veel vermogen = gunstig?


ja je kunt beter iets sterks hebben dat halve kracht hoeft te draaien, dan iets met minder vermogen dat volle toeren moet beuken. bij lager toerntal is de verbranding en spoeling van een cilinder beter dus zal hij efficienter draaien
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 4648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved