kenny77 |
24-1-2011 18:55 |
Posts: 29286 |
Een inbox versturen naar Niek de Wildt of andere mensen die aan uitlaat berekeningen doen.
- Fokko van der Velde
- Luc Foekema
- en nog vele andere.
|
|
|
|
Tom96 |
24-1-2011 18:55 |
Posts: 1719 |
Is je cilinder standaard?
is wel even handig als je poortmapje en alle gegevens van de cilinder geeft.
(ik kan btw geen uitlaten berekenen)
|
|
|
|
honda fryslan |
24-1-2011 19:16 |
Posts: 1914 |
voor een scooter bestaan er 1001 goed presterende uitlaten.
het zelf maken van een uitlaat lijkt mij dan ook overbodig.
wil je nou echt zelf 1 maken dan zou ik gewoon een goede uitlaat namaken.
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Marcooow |
24-1-2011 19:19 |
Posts: 5713 |
ja ik vind het ook raar dat je dan zelf een uitlaat wilt maken. voor een of ander zeldzaam ding of voor een oude brommer zijn er weinig goede uitlaatjes, dan kan je wel beter een opmaat maken/laten maken
maar voor dit lijkt me dat een beetje overbodig want denk niet dat je er veel mee wint omdat je zoveel scooterpijpen hebt dat die ook al heeeel dicht bij het vermogen wat je met een opmaat uitlaat gaat halen ligt.
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
24-1-2011 19:39 |
Posts: 29286 |
Naja als je er zelf een kunt maken scheelt wel in de kosten, dat dan wel weer.
(En is een leerzaam proces)
|
|
|
|
Niek de Wildt |
24-1-2011 22:21 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
voor een scooter bestaan er 1001 goed presterende uitlaten.
het zelf maken van een uitlaat lijkt mij dan ook overbodig.
wil je nou echt zelf 1 maken dan zou ik gewoon een goede uitlaat namaken.
Mee eens, het is onmogelijk om die pijpen waar veel onderzoek in zit te overtreffen met de eerste berekende pijp, zonder testbank werk en vele aanpassingen.
Een opmaat uitlaat is vooral rendabel op setups waar weinig goed passends voor te krijgen is.
Denk aan een Honda 110cc malossi setup
Of een Am6 86cc TP setup.
Etc etc.
|
|
|
|
Wesleyy |
24-1-2011 22:45 |
Posts: 46 |
oke ja das dan nog wel het slimste om een goeie na te maken
en zoals kenny ook al zei
Het scheelt in kosten en het is een leerzaam proces
en het lijkt me gewoon leuk om een keer te doen ;D
maar bedankt voor de info
|
|
|
|
Mt5_grolsch |
24-1-2011 22:48 |
Posts: 2014 |
pm me maar
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Zundapp rules |
24-1-2011 23:08 |
Posts: 70 |
Luc f een pijp laten bereken in autocad uit tekenen vervolgens maten uitmeten en alles snijden en rollen onder de wals en in elkaar lassen met tig... met dremel met schuurrol de lassen aan de binnenkant van de conus na iedere conus welke vast gelast is glad slijpen om zo een optimaal effect te krijgen
Je tailpipe minimaal 12mm (je rijd tenslotte met 70cc)
|
|
|
|
StefanB |
24-1-2011 23:18 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
Luc f een pijp laten bereken in autocad uit tekenen vervolgens maten uitmeten en alles snijden en rollen onder de wals en in elkaar lassen met tig... met dremel met schuurrol de lassen aan de binnenkant van de conus na iedere conus welke vast gelast is glad slijpen om zo een optimaal effect te krijgen
Je tailpipe minimaal 12mm (je rijd tenslotte met 70cc)
Ja jij wel, je hebt vast en zeker al menig uitlaat in elkaar gezet?
@ topicstarter, als je zo handig bent als je zegt, kun je beter een dagje gaan werken en van je salaris een 2e hands c21 scoren ofzo.
scheelt je een hoop gekloot en frustratie + dat de kwaliteit bagger zal zijn vergeleken met een fabrieks pijp.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Royal Club |
25-1-2011 13:02 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
Luc f een pijp laten bereken in autocad uit tekenen vervolgens maten uitmeten en alles snijden en rollen onder de wals en in elkaar lassen met tig... met dremel met schuurrol de lassen aan de binnenkant van de conus na iedere conus welke vast gelast is glad slijpen om zo een optimaal effect te krijgen
Je tailpipe minimaal 12mm (je rijd tenslotte met 70cc)
no shit, houd minimaal 18 maar aan
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
koen18 |
25-1-2011 16:55 |
Posts: 25 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Mee eens, het is onmogelijk om die pijpen waar veel onderzoek in zit te overtreffen met de eerste berekende pijp, zonder testbank werk en vele aanpassingen.
Een opmaat uitlaat is vooral rendabel op setups waar weinig goed passends voor te krijgen is.
Denk aan een Honda 110cc malossi setup
Of een Am6 86cc TP setup.
Etc etc.
Hallo, ik vind het leuk dat je een opmaatuitlaat gaat maken, echt een uitdaging. Ik doe zelf ook werktuigbouwkunde en wil evt. voor schoolproject ook een opmaat uitlaat maken... ga zo door!
Even een vraag aan niek de wildt, ik heb zelf een mt8, en wil een opmaat uitlaat maken voor een 125 athena of 110 mallossi, win je dan veel met een opmaatuitlaat tov een proma bovenlangs?
|
|
|
|
_3s_ |
25-1-2011 17:03 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen18
[...]
Hallo, ik vind het leuk dat je een opmaatuitlaat gaat maken, echt een uitdaging. Ik doe zelf ook werktuigbouwkunde en wil evt. voor schoolproject ook een opmaat uitlaat maken... ga zo door!
Even een vraag aan niek de wildt, ik heb zelf een mt8, en wil een opmaat uitlaat maken voor een 125 athena of 110 mallossi, win je dan veel met een opmaatuitlaat tov een proma bovenlangs?
Ja, je wint zeker veel. Ik denk dat je vooral onderin meer kracht zal hebben, en je powerband zal volgens mij langer zijn.
het is misschien handiger als je hem een PM stuurt
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Paultje Pils |
25-1-2011 17:10 |
Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]
Ja, je wint zeker veel. Ik denk dat je vooral onderin meer kracht zal hebben, en je powerband zal volgens mij langer zijn.
het is misschien handiger als je hem een PM stuurt
Die dingen die jij noemt zijn niet vanzelf sprekend beter dan zo'n proma. Een opmaat wil zeggen, dat hij op maat is gemaakt naar jouw wensen en brommer. Dust trekkracht onderin, en lengte van de powerband kun je zelf bepalen.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
koen18 |
25-1-2011 23:02 |
Posts: 25 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]
Die dingen die jij noemt zijn niet vanzelf sprekend beter dan zo'n proma. Een opmaat wil zeggen, dat hij op maat is gemaakt naar jouw wensen en brommer. Dust trekkracht onderin, en lengte van de powerband kun je zelf bepalen.
oke, bedankt voor de info, kabouter wesley succes hiermee, en mocht ik idd die uitlaat voor school mogen maken, komt er een projectje over.
|
|
|
|