Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Opmaat uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63614 - Opmaat uitlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wesleyy 24-1-2011 18:53 Print topicpost

Posts: 46
Halllooo

Ik wil een opmaat uitlaat maken
ik beschik over 1 las diploma Mig Lassen. (Co2 lassen)
en ik heb ook veel ervaring met autogeen lassen, tig en electrode's . Ik doe een werktuigbouwkunde niveau 4 opleiding

dus het in elkaar zetten en alles is geen probleem
Maar ik zou goeie maten willen weten voor de uitlaat

het is voor een Gilera thyphoon, piaggio blok.
*setup
70cc Mhr team
Hpi ontsteking 2006 model
21mm carburateur , powerfilter
Malossi MHR Membraan VL13
Malossi over range set
standaard vertanding

iemand die mij hier mee kan helpen?


Dit bericht is gewijzigd door Wesleyy op 24-1-2011 om 18:54 uur.
 

kenny77 24-1-2011 18:55 Print reply

Posts: 29286
Een inbox versturen naar Niek de Wildt of andere mensen die aan uitlaat berekeningen doen.
- Fokko van der Velde
- Luc Foekema
- en nog vele andere.
 
Tom96 24-1-2011 18:55 Print reply

Posts: 1719
Is je cilinder standaard?


is wel even handig als je poortmapje en alle gegevens van de cilinder geeft.


(ik kan btw geen uitlaten berekenen)
 
honda fryslan 24-1-2011 19:16 Print reply

Posts: 1914
voor een scooter bestaan er 1001 goed presterende uitlaten.
het zelf maken van een uitlaat lijkt mij dan ook overbodig.

wil je nou echt zelf 1 maken dan zou ik gewoon een goede uitlaat namaken.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Marcooow 24-1-2011 19:19 Print reply

Posts: 5713
ja ik vind het ook raar dat je dan zelf een uitlaat wilt maken. voor een of ander zeldzaam ding of voor een oude brommer zijn er weinig goede uitlaatjes, dan kan je wel beter een opmaat maken/laten maken

maar voor dit lijkt me dat een beetje overbodig want denk niet dat je er veel mee wint omdat je zoveel scooterpijpen hebt dat die ook al heeeel dicht bij het vermogen wat je met een opmaat uitlaat gaat halen ligt.
 
faster than a bullet!
kenny77 24-1-2011 19:39 Print reply

Posts: 29286
Naja als je er zelf een kunt maken scheelt wel in de kosten, dat dan wel weer.
(En is een leerzaam proces)
 
Niek de Wildt 24-1-2011 22:21 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
voor een scooter bestaan er 1001 goed presterende uitlaten.
het zelf maken van een uitlaat lijkt mij dan ook overbodig.

wil je nou echt zelf 1 maken dan zou ik gewoon een goede uitlaat namaken.


Mee eens, het is onmogelijk om die pijpen waar veel onderzoek in zit te overtreffen met de eerste berekende pijp, zonder testbank werk en vele aanpassingen.
Een opmaat uitlaat is vooral rendabel op setups waar weinig goed passends voor te krijgen is.
Denk aan een Honda 110cc malossi setup
Of een Am6 86cc TP setup.
Etc etc.

 
Wesleyy 24-1-2011 22:45 Print reply

Posts: 46
oke ja das dan nog wel het slimste om een goeie na te maken

en zoals kenny ook al zei
Het scheelt in kosten en het is een leerzaam proces
en het lijkt me gewoon leuk om een keer te doen ;D

maar bedankt voor de info
 
Mt5_grolsch 24-1-2011 22:48 Print reply

Posts: 2014
pm me maar
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Zundapp rules 24-1-2011 23:08 Print reply

Posts: 70
Luc f een pijp laten bereken in autocad uit tekenen vervolgens maten uitmeten en alles snijden en rollen onder de wals en in elkaar lassen met tig... met dremel met schuurrol de lassen aan de binnenkant van de conus na iedere conus welke vast gelast is glad slijpen om zo een optimaal effect te krijgen


Je tailpipe minimaal 12mm (je rijd tenslotte met 70cc)


 
StefanB 24-1-2011 23:18 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
Luc f een pijp laten bereken in autocad uit tekenen vervolgens maten uitmeten en alles snijden en rollen onder de wals en in elkaar lassen met tig... met dremel met schuurrol de lassen aan de binnenkant van de conus na iedere conus welke vast gelast is glad slijpen om zo een optimaal effect te krijgen


Je tailpipe minimaal 12mm (je rijd tenslotte met 70cc)





Ja jij wel, je hebt vast en zeker al menig uitlaat in elkaar gezet?

@ topicstarter, als je zo handig bent als je zegt, kun je beter een dagje gaan werken en van je salaris een 2e hands c21 scoren ofzo.

scheelt je een hoop gekloot en frustratie + dat de kwaliteit bagger zal zijn vergeleken met een fabrieks pijp.
 
E24 M30b35@GT3576
Royal Club 25-1-2011 13:02 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
Luc f een pijp laten bereken in autocad uit tekenen vervolgens maten uitmeten en alles snijden en rollen onder de wals en in elkaar lassen met tig... met dremel met schuurrol de lassen aan de binnenkant van de conus na iedere conus welke vast gelast is glad slijpen om zo een optimaal effect te krijgen


Je tailpipe minimaal 12mm (je rijd tenslotte met 70cc)




no shit, houd minimaal 18 maar aan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
koen18 25-1-2011 16:55 Print reply

Posts: 25
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Mee eens, het is onmogelijk om die pijpen waar veel onderzoek in zit te overtreffen met de eerste berekende pijp, zonder testbank werk en vele aanpassingen.
Een opmaat uitlaat is vooral rendabel op setups waar weinig goed passends voor te krijgen is.
Denk aan een Honda 110cc malossi setup
Of een Am6 86cc TP setup.
Etc etc.



Hallo, ik vind het leuk dat je een opmaatuitlaat gaat maken, echt een uitdaging. Ik doe zelf ook werktuigbouwkunde en wil evt. voor schoolproject ook een opmaat uitlaat maken... ga zo door!

Even een vraag aan niek de wildt, ik heb zelf een mt8, en wil een opmaat uitlaat maken voor een 125 athena of 110 mallossi, win je dan veel met een opmaatuitlaat tov een proma bovenlangs?
 
_3s_ 25-1-2011 17:03 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen18
[...]


Hallo, ik vind het leuk dat je een opmaatuitlaat gaat maken, echt een uitdaging. Ik doe zelf ook werktuigbouwkunde en wil evt. voor schoolproject ook een opmaat uitlaat maken... ga zo door!

Even een vraag aan niek de wildt, ik heb zelf een mt8, en wil een opmaat uitlaat maken voor een 125 athena of 110 mallossi, win je dan veel met een opmaatuitlaat tov een proma bovenlangs?

Ja, je wint zeker veel. Ik denk dat je vooral onderin meer kracht zal hebben, en je powerband zal volgens mij langer zijn.

het is misschien handiger als je hem een PM stuurt
 
Jeuj TSW erbij! =D
Paultje Pils 25-1-2011 17:10 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Ja, je wint zeker veel. Ik denk dat je vooral onderin meer kracht zal hebben, en je powerband zal volgens mij langer zijn.

het is misschien handiger als je hem een PM stuurt


Die dingen die jij noemt zijn niet vanzelf sprekend beter dan zo'n proma. Een opmaat wil zeggen, dat hij op maat is gemaakt naar jouw wensen en brommer. Dust trekkracht onderin, en lengte van de powerband kun je zelf bepalen.
 
If you can't dodge it, ram it.
koen18 25-1-2011 23:02 Print reply

Posts: 25
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Die dingen die jij noemt zijn niet vanzelf sprekend beter dan zo'n proma. Een opmaat wil zeggen, dat hij op maat is gemaakt naar jouw wensen en brommer. Dust trekkracht onderin, en lengte van de powerband kun je zelf bepalen.


oke, bedankt voor de info, kabouter wesley succes hiermee, en mocht ik idd die uitlaat voor school mogen maken, komt er een projectje over.
 

Dit topic is 4569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved