Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommobiel kopen. Waar opletten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 766 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63612 - Brommobiel kopen. Waar opletten?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Impact 24-1-2011 18:36 Print topicpost
Posts: 20
Eeh ik wil een brommobiel kopen maar ik heb een vraag waar moet ik allemaal opletten?

hoop dat jullie mij kunnen helpen



Gr. Nick
 

SuperPobin 24-1-2011 18:39 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Impact
Eeh ik wil een brommobiel kopen maar ik heb een vraag waar moet ik allemaal opletten?

hoop dat jullie mij kunnen helpen



Gr. Nick


of ie rijd.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
Marcooow 24-1-2011 18:42 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperPobin
[...]


of ie rijd.


moet iedereen nu lachen ofzo


@ ts

heel goed opletten als je vanaf stilstaan volgas kan wegrijden zonder dat die stoot want dan is er wat mis met de koppeling/vario (ben niet zo van de scooters dus dat weet ik niet zeker)

en om de remmen goed zijn en hoeveel profiel er nog op de banden zit zodat je misschien nog wat van de prijs kan halen.

als je min punten ziet, dan moet je zorgen dat je zoiezo wat van de prijs afhaalt
 
faster than a bullet!
crossgek - Forum en Sales Moderator 24-1-2011 18:43 Print reply

Posts: 10560
onder andere opletten :
of hij onderhoud gehad heeft , vlot start , niet heel hard rookt , hoe de banden zijn , hoe de remmen zijn , of de verlichting ed werkt , staat van de vario, schade heeft(gehad) of interieur fris is, de ruitenwissers versletten zijn , de sloten werken , hij niet verrot is, hij "strak" stuurt, de veren en schokbrekers goed zijn.


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 24-1-2011 om 18:43 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
lexyver 24-1-2011 18:43 Print reply
Posts: 553
kijken of hij aan 1 kant inzakt als je er in gaat zitten, vering checken dus.
Even de elektronica bekijken, dat er niet aan gebeunt is. Verder gewoon de standaard dingen

Wat hierboven staat dus ^^

Dit bericht is gewijzigd door lexyver op 24-1-2011 om 18:44 uur.
 
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography!
der Chef 24-1-2011 18:45 Print reply

Posts: 3265
Sowieso er ff onder kijken, die dingen rotten behoorlijk hard van onderen.
 
smefke 24-1-2011 20:13 Print reply
Posts: 507
wat ik altijd doe.
en is meestal niet zo.
maar ik kijk meteen naar de ketting en tandwielen.
als deze gwn bar slecht zijn kun je je ook wel indenken hoe de rest is onderhouden.
 
Paul de Salmiakbal 24-1-2011 20:21 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
wat ik altijd doe.
en is meestal niet zo.
maar ik kijk meteen naar de ketting en tandwielen.
als deze gwn bar slecht zijn kun je je ook wel indenken hoe de rest is onderhouden.

Het gaat hier over een brommobiel
 
Floris-tsx 24-1-2011 20:25 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
wat ik altijd doe.
en is meestal niet zo.
maar ik kijk meteen naar de ketting en tandwielen.
als deze gwn bar slecht zijn kun je je ook wel indenken hoe de rest is onderhouden.


Ze zijn zelfs zo slecht onderhouden, dat ze helemaal WEG zijn

Let ook goed op de remmen. En de spanning van de v-snaar. Voor de rest is een fris interieurtje inderdaad ook wel fijn. Hij moet ook lekker starten en in t geval van een diesel moet je niet uren hoeven voorgloeien. Of je moet m natuurlijk willen kopen om wat aan te sleutelen...
Voor de rest heeft crossgek denk ik wel t meeste zo'n beetje opgenoemd.

Let ook op de prijs. Vriend van mij heeft er een, een 500cc diesel of zo, voor 3000 euro gekocht. Was eerst leuk, maar later klapte zn v-snaar eruit en sloegen zn remmen door.
 
Iedereen kan professioneel worden
Marcooow 24-1-2011 21:33 Print reply

Posts: 5713
klasgenoot heeft er ook 1 en die heeft alleen maar gezeik gehad met dei v-snaar en de zooi eromheen.

let dus wel goed op al die punten die hier worden gezegt
 
faster than a bullet!
ChielTZR 25-1-2011 21:05 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Ze zijn zelfs zo slecht onderhouden, dat ze helemaal WEG zijn

Let ook goed op de remmen. En de spanning van de v-snaar. Voor de rest is een fris interieurtje inderdaad ook wel fijn. Hij moet ook lekker starten en in t geval van een diesel moet je niet uren hoeven voorgloeien. Of je moet m natuurlijk willen kopen om wat aan te sleutelen...
Voor de rest heeft crossgek denk ik wel t meeste zo'n beetje opgenoemd.

Let ook op de prijs. Vriend van mij heeft er een, een 500cc diesel of zo, voor 3000 euro gekocht. Was eerst leuk, maar later klapte zn v-snaar eruit en sloegen zn remmen door.


500 cc voor een ding dat 45 km/h mag?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
tsxhunter 25-1-2011 21:09 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


500 cc voor een ding dat 45 km/h mag?


een diesel mag dat
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
StineZ 25-1-2011 21:09 Print reply
Posts: 571
Lol iemand uit een cluster bij mij heeft er 1 die reed ff stoer bij school weg schoot zn motorkap omhoog zo vooruit en 2 tanden eruit.. Dat ding bleek helemaal verrot te zijn geweest had em net 1 week ofso
 
Turbokit
ChielTZR 25-1-2011 21:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


een diesel mag dat


ok,
niet gelezen dat 't dieseltje was.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 25-1-2011 om 21:31 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Tobias Verhoef 26-1-2011 20:05 Print reply

Posts: 1832
Voel ook even als de motor al warm is voordat je gaat rijden.
En controleer ook even de olie als er een meetstokje in zit, ook al is de olie dikke stroop of helemaal goor of er zit geeneens olie op dan weet je al hoelaat het is en hoe hij onderhouden is.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 5477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved