JB1 |
23-1-2011 16:52 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-jefke
[...]
kan wel, van die luchtkoeling kun je op een anderen manier iets winnen aan vermogen?
Nee
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
honda-jefke |
23-1-2011 16:59 |
Posts: 187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Nee
echt niet en MIDAS,dat van die trechter was die groot? ik denk zo elk beetje helpt!
|
|
als een motorblok loopt wat doe ik dan? |
|
ErikVerkade |
23-1-2011 17:05 |
Posts: 980 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-jefke
[...]
kan wel, van die luchtkoeling kun je op een anderen manier iets winnen aan vermogen?
jah de vinnen van het vliegwiel afslijpen dat scheelt weerstand
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
honda-jefke |
23-1-2011 17:07 |
Posts: 187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
[...]
jah de vinnen van het vliegwiel afslijpen dat scheelt weerstand
vinnen,op mijn vliegwiel zitten geen vinnen (warom zitten die er eigelijk bij somigge bromers?)
|
|
als een motorblok loopt wat doe ik dan? |
|
Derbi-Olaf |
23-1-2011 17:08 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-jefke
[...]
vinnen,op mijn vliegwiel zitten geen vinnen (warom zitten die er eigelijk bij somigge bromers?)
voor geforceerde luchtkoeling
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Paul de Salmiakbal |
23-1-2011 17:11 |
Posts: 5285 |
Wat een hoop gelul, tering
Laat je brommer nou maar lekker zo, het zal alleen nut hebben als je het goed doet, dus berekenen, ontwerpen en daarna fatsoenlijk maken.
Wat jij bedoeld is wss geforceerde luchtkoeling.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 23-1-2011 om 17:12 uur.
|
|
|
|
honda-jefke |
23-1-2011 17:19 |
Posts: 187 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Wat een hoop gelul, tering
Laat je brommer nou maar lekker zo, het zal alleen nut hebben als je het goed doet, dus berekenen, ontwerpen en daarna fatsoenlijk maken.
Wat jij bedoeld is wss geforceerde luchtkoeling.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 23-1-2011 om 17:12 uur.
oké toch bedank voor de hulp
/close
|
|
als een motorblok loopt wat doe ik dan? |
|
Paultje Pils |
23-1-2011 17:33 |
Posts: 2110 |
Kun je de luchtstroom van die vinnen op je vliegwiel, niet dusdanig beinvloeden, dat deze door je carburateur gaat?
Er wordt meer lucht aangezogen naar mate het toerental stijgt, zelfde idee als een turbo? Of zou je met zo'n vliegwiel niet genoeg luchtstroom kunnen opwekken?
En als het lukt, veroorzaakt dat schoepenrad natuurlijk dusdanige weerstand, dat je eventuele vermogenswinst weer teniet wordt gedaan?
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
bro123 |
23-1-2011 17:35 |
Posts: 901 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Kun je de luchtstroom van die vinnen op je vliegwiel, niet dusdanig beinvloeden, dat deze door je carburateur gaat?
Er wordt meer lucht aangezogen naar mate het toerental stijgt, zelfde idee als een turbo? Of zou je met zo'n vliegwiel niet genoeg luchtstroom kunnen opwekken?
En als het lukt, veroorzaakt dat schoepenrad natuurlijk dusdanige weerstand, dat je eventuele vermogenswinst weer teniet wordt gedaan?
turbo zit aan de uitlaat een superrcharger word aangedreven door de motor zelf
|
|
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them. |
|
Paultje Pils |
23-1-2011 17:38 |
Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bro123
[...]
turbo zit aan de uitlaat een superrcharger word aangedreven door de motor zelf
dat snap ik ik studeer autotechniek, dus heb wel iets verstand van die dingen.
Maar nu is de vraag, kan je met zo'n schoepenvliegwiel genoeg luchtdruk opbouwen, én dat het rendabel is?
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
ChielTZR |
23-1-2011 17:40 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]
dat snap ik ik studeer autotechniek, dus heb wel iets verstand van die dingen.
Maar nu is de vraag, kan je met zo'n schoepenvliegwiel genoeg luchtdruk opbouwen, én dat het rendabel is?
nee,
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Paultje Pils |
23-1-2011 17:44 |
Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
nee,
onderbouwen graag. Denk je dat zo'n wiel meer weerstand creëert, dan extra vermogen?
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Derbi-Olaf |
23-1-2011 17:45 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]
onderbouwen graag. Denk je dat zo'n wiel meer weerstand creëert, dan extra vermogen?
ik denk dat een 2takt blok niet blij is als je alles gewoon door zen strot naar binnen propt en dat het er alleen maar bagger door gaat lopen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Tobias Verhoef |
23-1-2011 17:59 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
heb die jongen op msn
ff kijke of ik nog een foto heb ofzo
afbeelding
Ding blaast echt als een idioot, meende dat er 110 zeta op zat.. iig echt als een beest blaasde dat ding.. met sproeier 340 was ie op top te klein
had btw ventilator op z'n vliegwiel gemaakt
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-9-2007 om 15:05 uur.
Die discussie is al zo vaak geweest, over een turbo op een 2 takt. Het werkt maar deel omdat de vulling gewoon de uitlaat ingeblazen wordt. En ook al wil je er voor zorgen dat de uitlaat het weer terugperst moet de tailpijp diameter zo klein zijn dat hij zn gassen niet kwijt kan.
Of je moet een roterende uitlaat maken.
Maar volgende keer zoeken er zijn al zoveel topics over dit soort dingen geweest.
Zoals je ziet het kan wel maar er wordt niet eigenlijk geen vermogen op gewonnen. Je kan beter een roterende inlaat bouwen.
Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 23-1-2011 om 18:01 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 23-1-2011 om 18:01 uur.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Derbi-Olaf |
23-1-2011 18:05 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
afbeelding
Die discussie is al zo vaak geweest, over een turbo op een 2 takt. Het werkt maar deel omdat de vulling gewoon de uitlaat ingeblazen wordt. En ook al wil je er voor zorgen dat de uitlaat het weer terugperst moet de tailpijp diameter zo klein zijn dat hij zn gassen niet kwijt kan.
Of je moet een roterende uitlaat maken.
Maar volgende keer zoeken er zijn al zoveel topics over dit soort dingen geweest.
afbeelding
Zoals je ziet het kan wel maar er wordt niet eigenlijk geen vermogen op gewonnen. Je kan beter een roterende inlaat bouwen.
Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 23-1-2011 om 18:01 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 23-1-2011 om 18:01 uur.
dat blok heeft met turbo erop niets bewezen kwa vermogen.
Recordpoging is nl. gedaan zonder turbo erop.
Roterende inlaat is goed voor topvermogen ja, maar Ik verkies toch membraaninlaat boven roterend
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|