Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - luchthapper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63599 - luchthapper
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5123 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 23-1-2011 16:52 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-jefke
[...]

kan wel, van die luchtkoeling kun je op een anderen manier iets winnen aan vermogen?


Nee
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
honda-jefke 23-1-2011 16:59 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Nee

echt niet en MIDAS,dat van die trechter was die groot? ik denk zo elk beetje helpt!
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
ErikVerkade 23-1-2011 17:05 Print reply

Posts: 980
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-jefke
[...]

kan wel, van die luchtkoeling kun je op een anderen manier iets winnen aan vermogen?

jah de vinnen van het vliegwiel afslijpen dat scheelt weerstand
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
honda-jefke 23-1-2011 17:07 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ErikVerkade
[...]

jah de vinnen van het vliegwiel afslijpen dat scheelt weerstand

vinnen,op mijn vliegwiel zitten geen vinnen (warom zitten die er eigelijk bij somigge bromers?)
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
Derbi-Olaf 23-1-2011 17:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-jefke
[...]

vinnen,op mijn vliegwiel zitten geen vinnen (warom zitten die er eigelijk bij somigge bromers?)

voor geforceerde luchtkoeling
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Paul de Salmiakbal 23-1-2011 17:11 Print reply

Posts: 5285
Wat een hoop gelul, tering
Laat je brommer nou maar lekker zo, het zal alleen nut hebben als je het goed doet, dus berekenen, ontwerpen en daarna fatsoenlijk maken.
Wat jij bedoeld is wss geforceerde luchtkoeling.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 23-1-2011 om 17:12 uur.
 
honda-jefke 23-1-2011 17:19 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Wat een hoop gelul, tering
Laat je brommer nou maar lekker zo, het zal alleen nut hebben als je het goed doet, dus berekenen, ontwerpen en daarna fatsoenlijk maken.
Wat jij bedoeld is wss geforceerde luchtkoeling.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 23-1-2011 om 17:12 uur.

oké toch bedank voor de hulp
/close
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
Paultje Pils 23-1-2011 17:33 Print reply

Posts: 2110
Kun je de luchtstroom van die vinnen op je vliegwiel, niet dusdanig beinvloeden, dat deze door je carburateur gaat?

Er wordt meer lucht aangezogen naar mate het toerental stijgt, zelfde idee als een turbo? Of zou je met zo'n vliegwiel niet genoeg luchtstroom kunnen opwekken?

En als het lukt, veroorzaakt dat schoepenrad natuurlijk dusdanige weerstand, dat je eventuele vermogenswinst weer teniet wordt gedaan?
 
If you can't dodge it, ram it.
bro123 23-1-2011 17:35 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Kun je de luchtstroom van die vinnen op je vliegwiel, niet dusdanig beinvloeden, dat deze door je carburateur gaat?

Er wordt meer lucht aangezogen naar mate het toerental stijgt, zelfde idee als een turbo? Of zou je met zo'n vliegwiel niet genoeg luchtstroom kunnen opwekken?

En als het lukt, veroorzaakt dat schoepenrad natuurlijk dusdanige weerstand, dat je eventuele vermogenswinst weer teniet wordt gedaan?


turbo zit aan de uitlaat een superrcharger word aangedreven door de motor zelf
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
Paultje Pils 23-1-2011 17:38 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bro123
[...]


turbo zit aan de uitlaat een superrcharger word aangedreven door de motor zelf


dat snap ik ik studeer autotechniek, dus heb wel iets verstand van die dingen.

Maar nu is de vraag, kan je met zo'n schoepenvliegwiel genoeg luchtdruk opbouwen, én dat het rendabel is?
 
If you can't dodge it, ram it.
ChielTZR 23-1-2011 17:40 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


dat snap ik ik studeer autotechniek, dus heb wel iets verstand van die dingen.

Maar nu is de vraag, kan je met zo'n schoepenvliegwiel genoeg luchtdruk opbouwen, én dat het rendabel is?


nee,
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Paultje Pils 23-1-2011 17:44 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


nee,


onderbouwen graag. Denk je dat zo'n wiel meer weerstand creëert, dan extra vermogen?
 
If you can't dodge it, ram it.
Derbi-Olaf 23-1-2011 17:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


onderbouwen graag. Denk je dat zo'n wiel meer weerstand creëert, dan extra vermogen?


ik denk dat een 2takt blok niet blij is als je alles gewoon door zen strot naar binnen propt en dat het er alleen maar bagger door gaat lopen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tobias Verhoef 23-1-2011 17:59 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


heb die jongen op msn

ff kijke of ik nog een foto heb ofzo

afbeelding

Ding blaast echt als een idioot, meende dat er 110 zeta op zat.. iig echt als een beest blaasde dat ding.. met sproeier 340 was ie op top te klein

had btw ventilator op z'n vliegwiel gemaakt

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-9-2007 om 15:05 uur.





Die discussie is al zo vaak geweest, over een turbo op een 2 takt. Het werkt maar deel omdat de vulling gewoon de uitlaat ingeblazen wordt. En ook al wil je er voor zorgen dat de uitlaat het weer terugperst moet de tailpijp diameter zo klein zijn dat hij zn gassen niet kwijt kan.

Of je moet een roterende uitlaat maken.

Maar volgende keer zoeken er zijn al zoveel topics over dit soort dingen geweest.



Zoals je ziet het kan wel maar er wordt niet eigenlijk geen vermogen op gewonnen. Je kan beter een roterende inlaat bouwen.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 23-1-2011 om 18:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 23-1-2011 om 18:01 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Derbi-Olaf 23-1-2011 18:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


afbeelding


Die discussie is al zo vaak geweest, over een turbo op een 2 takt. Het werkt maar deel omdat de vulling gewoon de uitlaat ingeblazen wordt. En ook al wil je er voor zorgen dat de uitlaat het weer terugperst moet de tailpijp diameter zo klein zijn dat hij zn gassen niet kwijt kan.

Of je moet een roterende uitlaat maken.

Maar volgende keer zoeken er zijn al zoveel topics over dit soort dingen geweest.

afbeelding

Zoals je ziet het kan wel maar er wordt niet eigenlijk geen vermogen op gewonnen. Je kan beter een roterende inlaat bouwen.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 23-1-2011 om 18:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 23-1-2011 om 18:01 uur.

dat blok heeft met turbo erop niets bewezen kwa vermogen.

Recordpoging is nl. gedaan zonder turbo erop.

Roterende inlaat is goed voor topvermogen ja, maar Ik verkies toch membraaninlaat boven roterend
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 5123 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved