Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - luchthapper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63599 - luchthapper
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda-jefke 23-1-2011 8:31 Print topicpost

Posts: 187
heej,
Ik heb al vaker de vraag gelezen om een 'luchthapper'te maken,die de wind tijdens het rijden in een soort trechter laat waaien,en een slang rechtstreeks na de carburateur, en als er een beetje meer druk op de inlaat zodat hij niet moet "zuigen" voor lucht te krijgen maar het membraam gewoon moet openen en de lucht erin "blaast" en zo iets meer vermogen te hebben

dit was mijn theorie hebben jullie mischien nog een opmerking/verbetering?

bedankt alvast!!
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?

kenny77 23-1-2011 9:56 Print reply

Posts: 29286
http://www.brommerforum.nl/showtopic/34873

Fijn topic, dat waarschijnlijk al je vragen beantwoord.

 
Maeddy 23-1-2011 12:12 Print reply

Posts: 1059
Komt flink wat aerodynamica bij kijken. Je moet een goed ontwerp maken wil het daadwerkelijk effect hebben. Een slang is per definitie mislukt.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Niek de Wildt 23-1-2011 12:17 Print reply
Posts: 7168
http://www.2stroke-t..._stuwdruk_inlaat.pdf

Lezen en daarna niet meer reageren, want dit komt toch nooit tot de praktijk.
Proof me wrong.
 
JB1 23-1-2011 12:21 Print reply

Posts: 14881
Kun je beter een variabele inlaatkelk gaan plaatsen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
midas 23-1-2011 12:28 Print reply

Posts: 1211
Ik heb het een keertje met een slang geprobeert met aan het uiteinde een kleine trechter. Hij ging ietje sneller maar sgeelt niet veel
 
Saknet 23-1-2011 12:52 Print reply

Posts: 10355
hang een elektrisch koelelement in je luchtfilterhuis
n dan heb ik het niet over een zielig computer koelertje ofzo

die zet je op je accu met zekering ertussen
als je dan ff net wat extra power wilt, knoppie om

moet je em daar wel op afstellen, en gaat ie zonder misschien ietsie kutter rijden.



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-1-2011 om 12:52 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
JB1 23-1-2011 13:01 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
hang een elektrisch koelelement in je luchtfilterhuis
n dan heb ik het niet over een zielig computer koelertje ofzo

die zet je op je accu met zekering ertussen
als je dan ff net wat extra power wilt, knoppie om

moet je em daar wel op afstellen, en gaat ie zonder misschien ietsie kutter rijden.



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-1-2011 om 12:52 uur.


Kun je beter droogijs voor de carburateur leggen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Saknet 23-1-2011 13:11 Print reply

Posts: 10355
Ja handig, droogijs is zuurstofverdringend, dus zowiezo ongeschikt

en je moet contact met de huid vermijden.

vertel dat er dan ook bij, we hebben hier een 15 jarige topicstarter..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-1-2011 om 13:11 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
JB1 23-1-2011 13:12 Print reply

Posts: 14881
Hm, ohja
Was ff vergeten dat ze dat gebruikten voor de koeling van het koelwater idd.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
koetjeboe91 23-1-2011 15:40 Print reply

Posts: 2096
als je snel meer vermogen wilt ga dan rijden als het koud en mistig is. zuurstof delen zitten dan dichter op elkaar.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Natte_Arie 23-1-2011 16:03 Print reply
Posts: 33
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
als je snel meer vermogen wilt ga dan rijden als het koud en mistig is. zuurstof delen zitten dan dichter op elkaar.

Waarom dan niet zelf mist/koude lucht creƫren?
Dus hele fijne waternevel en een intercooler?
Waterinjectie?
 
Een oude bok lust ook wel eens een groen blaadje!
koetjeboe91 23-1-2011 16:20 Print reply

Posts: 2096
intercooler werk goed voor een turbo en heel meschien voor motore die veel lucht vragen. maar voor een brommer dat maken is nauwlijks winst aan vermogen. want je moet die injector aansturen en voeden van stroom. waar komt dit vandaan. van je accu wat laat je accu op je lichtspoel.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
honda-jefke 23-1-2011 16:42 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
intercooler werk goed voor een turbo en heel meschien voor motore die veel lucht vragen. maar voor een brommer dat maken is nauwlijks winst aan vermogen. want je moet die injector aansturen en voeden van stroom. waar komt dit vandaan. van je accu wat laat je accu op je lichtspoel.

bedankt voor al de reacties, luchthapper doet dus niet zo veel
als ik het zo hoor maar een compressortje erop zo dat lukken ? met het membraan bedoel ik ze zeggen van niet,maar ik heb ooit een piagio ciao gehad en daar zat origineel een "turbo" op of op een andere manier(intercooler kost veel denk ik?)? water nevel is in mijn ogen niet echt efficient het mag natuurlijk ook niet te duur zijn


Dit bericht is gewijzigd door honda-jefke op 23-1-2011 om 16:46 uur.
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
Derbi-Olaf 23-1-2011 16:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-jefke
[...]

bedankt voor al de reacties, luchthapper doet dus niet zo veel
als ik het zo hoor maar een compressortje erop zo dat lukken ? met het membraan bedoel ik ze zeggen van niet,maar ik heb ooit een piagio ciao gehad en daar zat origineel een "turbo" op of op een andere manier? water nevel is in mijn ogen niet echt efficient


die ciao wil ik zien :P


nee, wat jij bedoeld is geforceerde luchtkoeling.



Drukvulling is gewoon niet de manier om 2taktmotoren te tunen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
honda-jefke 23-1-2011 16:51 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

die ciao wil ik zien :P


nee, wat jij bedoeld is geforceerde luchtkoeling.



Drukvulling is gewoon niet de manier om 2taktmotoren te tunen

kan wel, van die luchtkoeling kun je op een anderen manier iets winnen aan vermogen?
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?

Dit topic is 5124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved