Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tolerantie maat zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63596 - tolerantie maat zuiger
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 8246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jimimt5 22-1-2011 17:18 Print topicpost

Posts: 71
ik ga een nieuwe zuiger in mijn aprilia rs 50 doen, maar nu staat op de site van josdijkman 3 zuigers met tolerantie a, b en c. volgens jullie moet het op mijn cilinder staan wat erin moet. op de cilinder staat: c07060, moet ik nu de zuiger met tolerantie c kopen of niet?
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-1-2011 17:27 Print reply

Posts: 17929
a is de originele boring, b is 0,25mm overmaat en c is 0,5 overmaat

staat nooit op je cilinder, dus ff je cilinder laten meten en dan de goede kopen..

wsl A
 
PRO TUNING 22-1-2011 18:00 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
a is de originele boring, b is 0,25mm overmaat en c is 0,5 overmaat

staat nooit op je cilinder, dus ff je cilinder laten meten en dan de goede kopen..

wsl A


FOUT !!

Het verschil tussen a-b-c is iedere keer 0.01 mm >
 
Marcooow 22-1-2011 18:16 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
a is de originele boring, b is 0,25mm overmaat en c is 0,5 overmaat

staat nooit op je cilinder, dus ff je cilinder laten meten en dan de goede kopen..

wsl A


0.25 overmaat is als je een gietijzer cilinder hebt meen ik maar met een nicasil of chroom wand lijkt me dat niet:p

en meestal is a,b,c, dan ook alleen voor een nicasil of chroom wand want zoals pro tuning zegt zijn die maten maar heel iets groter dan elkaar
 
faster than a bullet!
jimimt5 22-1-2011 18:26 Print reply

Posts: 71
ik heb een nicasil wand, maar welke moet ik nou dan nemen (de brommer heeft 24000 gelopen)
 
Paul de Salmiakbal 22-1-2011 18:31 Print reply

Posts: 5285
Op laten meten. Als je zeker weet dat de cilinder nooit gehoond is dan kun je gewoon de A nemen.
 
leonmt5 22-1-2011 18:55 Print reply

Posts: 799
dan moet er een c in.
waarom?? omdat je serienummer van je cylinder begint met een c.
zo is dat bij derbi wel

 
bert : bezopen en rijd toch.
Marcooow 22-1-2011 18:57 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
dan moet er een c in.
waarom?? omdat je serienummer van je cylinder begint met een c.
zo is dat bij derbi wel



het gaat hier niet om een derbi maar om een aprilia en dat is am6 dus wat jij zegt klopt gewoon niet
 
faster than a bullet!
timoty-dt 22-1-2011 18:58 Print reply

Posts: 1802
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
dan moet er een c in.
waarom?? omdat je serienummer van je cylinder begint met een c.
zo is dat bij derbi wel



je ze klappen daar bij derbi gewoon std al een overmaat zuiger er in

derbi heeft toch chrome wand?
istie als het goed is ook niet gehoond he..
 
kut voetbal
leonmt5 22-1-2011 19:14 Print reply

Posts: 799
bel die bromboer maar op zou ik zeggen, k weet bijna wel zeker dat je een c moet hebben.
als je het antwoord weet moet je het ff posten eens kijken of ik gelijk heb.

 
bert : bezopen en rijd toch.
Marcooow 22-1-2011 19:17 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
bel die bromboer maar op zou ik zeggen, k weet bijna wel zeker dat je een c moet hebben.
als je het antwoord weet moet je het ff posten eens kijken of ik gelijk heb.



je kan best gelijk hebben maar dat je zegt dat er bij derbi een c in moet en dat je dan denkt dat er bij een am6 ook een c in moet vind ik raar
 
faster than a bullet!
jimimt5 22-1-2011 20:07 Print reply

Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


het gaat hier niet om een derbi maar om een aprilia en dat is am6 dus wat jij zegt klopt gewoon niet


het is een aprilia van 2007 dus met derbi blok maar ik zal binnekort nog ff de bromboer opbelle en dan zeg ik het wel.
 
Tobias Verhoef 22-1-2011 20:29 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
[...]


je ze klappen daar bij derbi gewoon std al een overmaat zuiger er in

derbi heeft toch chrome wand?
istie als het goed is ook niet gehoond he..


Nop heeft nikasil.
En alle cilinder zijn gehoond, anders lopen alle cilinders binnen de kortste keren vast omdat er geen olie tussen de wand en de zuiger/zuigerveren komt.

Maar dat over die overmaat gebeuren van derbi vindt ik wel heel vaag.
Want voordat ze gaan nikasilen moeten ze eerst de maat van de zuiger hebben en de speling en dan pas weten ze hoe dik de nikasil laag moet worden. En die dikte van die laag regelen ze door het langer of korter in het bad te doen.

Gewoon je cilinder laten opmeten en dan een nieuwe zuiger bestellen.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 22-1-2011 om 20:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 22-1-2011 om 20:31 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
tinustussengas 22-1-2011 20:44 Print reply
Posts: 82
als het goed is staat er een maat boven op de oude zuiger,als er niets op staat is het een standaard zuiger en kun je er de 1 e overmaat zuiger bij bestellen.
 
PRO TUNING 22-1-2011 20:49 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Nop heeft nikasil.
En alle cilinder zijn gehoond, anders lopen alle cilinders binnen de kortste keren vast omdat er geen olie tussen de wand en de zuiger/zuigerveren komt.

Maar dat over die overmaat gebeuren van derbi vindt ik wel heel vaag.
Want voordat ze gaan nikasilen moeten ze eerst de maat van de zuiger hebben en de speling en dan pas weten ze hoe dik de nikasil laag moet worden. En die dikte van die laag regelen ze door het langer of korter in het bad te doen.

Gewoon je cilinder laten opmeten en dan een nieuwe zuiger bestellen.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 22-1-2011 om 20:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 22-1-2011 om 20:31 uur.


De dikte van de laag wordt bepaald door de medewerker die na het aanbrengen van de nikasil laag de cilinder diamant hoont.

Als de cilinder dan is afgekoeld wordt er in de meetkamer bij 20 graden C er een zuiger op ingemeten.

Als de speling b.v. 0.04 mm moet zijn en de cilinder is 39.99 mm wordt de zuigermaat dus 39.95 mm

De letters op de zuiger A-B-C etc geven de maat aan maar kunnen verschillen per merk.

Dus altijd meten met micrometers bij 20 graden C.

 

Dit topic is 8246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved