Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
22-1-2011 17:27 |
Posts: 17929 |
a is de originele boring, b is 0,25mm overmaat en c is 0,5 overmaat
staat nooit op je cilinder, dus ff je cilinder laten meten en dan de goede kopen..
wsl A
|
|
|
|
PRO TUNING |
22-1-2011 18:00 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
a is de originele boring, b is 0,25mm overmaat en c is 0,5 overmaat
staat nooit op je cilinder, dus ff je cilinder laten meten en dan de goede kopen..
wsl A
FOUT !!
Het verschil tussen a-b-c is iedere keer 0.01 mm >
|
|
|
|
Marcooow |
22-1-2011 18:16 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
a is de originele boring, b is 0,25mm overmaat en c is 0,5 overmaat
staat nooit op je cilinder, dus ff je cilinder laten meten en dan de goede kopen..
wsl A
0.25 overmaat is als je een gietijzer cilinder hebt meen ik maar met een nicasil of chroom wand lijkt me dat niet:p
en meestal is a,b,c, dan ook alleen voor een nicasil of chroom wand want zoals pro tuning zegt zijn die maten maar heel iets groter dan elkaar
|
|
faster than a bullet! |
|
jimimt5 |
22-1-2011 18:26 |
Posts: 71 |
ik heb een nicasil wand, maar welke moet ik nou dan nemen (de brommer heeft 24000 gelopen)
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
22-1-2011 18:31 |
Posts: 5285 |
Op laten meten. Als je zeker weet dat de cilinder nooit gehoond is dan kun je gewoon de A nemen.
|
|
|
|
leonmt5 |
22-1-2011 18:55 |
Posts: 799 |
dan moet er een c in.
waarom?? omdat je serienummer van je cylinder begint met een c.
zo is dat bij derbi wel
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Marcooow |
22-1-2011 18:57 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
dan moet er een c in.
waarom?? omdat je serienummer van je cylinder begint met een c.
zo is dat bij derbi wel
het gaat hier niet om een derbi maar om een aprilia en dat is am6 dus wat jij zegt klopt gewoon niet
|
|
faster than a bullet! |
|
timoty-dt |
22-1-2011 18:58 |
Posts: 1802 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
dan moet er een c in.
waarom?? omdat je serienummer van je cylinder begint met een c.
zo is dat bij derbi wel
je ze klappen daar bij derbi gewoon std al een overmaat zuiger er in
derbi heeft toch chrome wand?
istie als het goed is ook niet gehoond he..
|
|
kut voetbal |
|
leonmt5 |
22-1-2011 19:14 |
Posts: 799 |
bel die bromboer maar op zou ik zeggen, k weet bijna wel zeker dat je een c moet hebben.
als je het antwoord weet moet je het ff posten eens kijken of ik gelijk heb.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Marcooow |
22-1-2011 19:17 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
bel die bromboer maar op zou ik zeggen, k weet bijna wel zeker dat je een c moet hebben.
als je het antwoord weet moet je het ff posten eens kijken of ik gelijk heb.
je kan best gelijk hebben maar dat je zegt dat er bij derbi een c in moet en dat je dan denkt dat er bij een am6 ook een c in moet vind ik raar
|
|
faster than a bullet! |
|
jimimt5 |
22-1-2011 20:07 |
Posts: 71 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
het gaat hier niet om een derbi maar om een aprilia en dat is am6 dus wat jij zegt klopt gewoon niet
het is een aprilia van 2007 dus met derbi blok maar ik zal binnekort nog ff de bromboer opbelle en dan zeg ik het wel.
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
22-1-2011 20:29 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
[...]
je ze klappen daar bij derbi gewoon std al een overmaat zuiger er in
derbi heeft toch chrome wand?
istie als het goed is ook niet gehoond he..
Nop heeft nikasil.
En alle cilinder zijn gehoond, anders lopen alle cilinders binnen de kortste keren vast omdat er geen olie tussen de wand en de zuiger/zuigerveren komt.
Maar dat over die overmaat gebeuren van derbi vindt ik wel heel vaag.
Want voordat ze gaan nikasilen moeten ze eerst de maat van de zuiger hebben en de speling en dan pas weten ze hoe dik de nikasil laag moet worden. En die dikte van die laag regelen ze door het langer of korter in het bad te doen.
Gewoon je cilinder laten opmeten en dan een nieuwe zuiger bestellen.
Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 22-1-2011 om 20:30 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 22-1-2011 om 20:31 uur.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
tinustussengas |
22-1-2011 20:44 |
Posts: 82 |
als het goed is staat er een maat boven op de oude zuiger,als er niets op staat is het een standaard zuiger en kun je er de 1 e overmaat zuiger bij bestellen.
|
|
|
|
PRO TUNING |
22-1-2011 20:49 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Nop heeft nikasil.
En alle cilinder zijn gehoond, anders lopen alle cilinders binnen de kortste keren vast omdat er geen olie tussen de wand en de zuiger/zuigerveren komt.
Maar dat over die overmaat gebeuren van derbi vindt ik wel heel vaag.
Want voordat ze gaan nikasilen moeten ze eerst de maat van de zuiger hebben en de speling en dan pas weten ze hoe dik de nikasil laag moet worden. En die dikte van die laag regelen ze door het langer of korter in het bad te doen.
Gewoon je cilinder laten opmeten en dan een nieuwe zuiger bestellen.
Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 22-1-2011 om 20:30 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 22-1-2011 om 20:31 uur.
De dikte van de laag wordt bepaald door de medewerker die na het aanbrengen van de nikasil laag de cilinder diamant hoont.
Als de cilinder dan is afgekoeld wordt er in de meetkamer bij 20 graden C er een zuiger op ingemeten.
Als de speling b.v. 0.04 mm moet zijn en de cilinder is 39.99 mm wordt de zuigermaat dus 39.95 mm
De letters op de zuiger A-B-C etc geven de maat aan maar kunnen verschillen per merk.
Dus altijd meten met micrometers bij 20 graden C.
|
|
|
|