Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mt linker krukaslager

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 947 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63589 - Honda mt linker krukaslager
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 21-1-2011 23:16 Print topicpost

Posts: 1234
Ik had weer is last van een kapotte krukaslager (links) van me honda mt, nu heb ik me blok uit elkaar gehaald en kwam ik tot de conclusie dat me lagerpassing uitgelubbert was, ik kon het lager er zo inleggen,

nu werk ik zelf bij een fiets/bromfietszaak en hebben me baas en ik me linker krukaslager buitenschaal vertint (solderen) en hebben we met een soort centerpoint allemaal putten in me lagerpassing van carter gemaakt zodat hij daar gaat uitzetten. Het werkte goed wat we moesten redelijk wat moeite doen om de nieuwe lagers in het carter te tikken, het blok is in elkaar en speling vrij maar..

Denken jullie dat dit goed blijft? me baas zei dat die dit vroeger heel vaak moest doen bij de eerste type carters van honda mt, want die schenen nogal snel uit te lubberen. Het scheen zelfs zo te zijn dat deze manier oficieel door Honda toegezegt werd op reparatie.

Dus wat denken de Honda kenners van dit forum? zou dit echt goed werken?

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 21-1-2011 om 23:18 uur.
 
!!2 takt!!

kenny77 21-1-2011 23:18 Print reply

Posts: 29286
Werkt tijdelijk...

Wil je het goed hebben, ander carter helft scoren.
 
Robin 1993 21-1-2011 23:19 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Werkt tijdelijk...

Wil je het goed hebben, ander carter helft scoren.



En wat is tijdelijk?
 
!!2 takt!!
kenny77 21-1-2011 23:22 Print reply

Posts: 29286
Zoals ik het zeg, tijdelijk.
Gaat geen 10 duizenden km's mee.

Maarja als je weer speling erop krijgt, vervang je hem dan, al had je het beter nu kunnen doen, anders blijf je aan de gang.
 
Marcooow 21-1-2011 23:25 Print reply

Posts: 5713
idd wat kenny zegt

gewoon nu een andere carter scoren
 
faster than a bullet!
De Schout 21-1-2011 23:34 Print reply
Posts: 5327
je lager steunt nu op een paar opgestuikte puntjes. toen hij nog over heel het oppervlak steunde sloeg het spul al in, dan kun je wel ongeveer nagaan hoelang dit goed gaat.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Robin 1993 21-1-2011 23:38 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
je lager steunt nu op een paar opgestuikte puntjes. toen hij nog over heel het oppervlak steunde sloeg het spul al in, dan kun je wel ongeveer nagaan hoelang dit goed gaat.



Nou we hebben over heel het opp van het carter punten geslagen. Maar ik wordt er een beetje gek van. Ik heb nu 3 carters, 1 is lek, 1 dus met ruime lagerpassing, en nog 1 compleet blok met kapotte linkerkrukaslager dus daar moet ik nog maar mee afwachten wat daar mee aan de hand is
 
!!2 takt!!
Robin 1993 21-1-2011 23:55 Print reply

Posts: 1234
Nou heb ik deze op marktplaats gevonden,

wat denken jullie is het wat?

http://fietsen-bromm...tDKwqq4FAAZPAf4%253D
 
!!2 takt!!
kenny77 21-1-2011 23:59 Print reply

Posts: 29286
Je hebt toch 2 types?

Als het goed is hebben de nieuwere types een ijzeren bus daar zitten.
Ik zou kijken of je zo'n carter kan krijgen.
 
Robin 1993 22-1-2011 0:01 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Je hebt toch 2 types?

Als het goed is hebben de nieuwere types een ijzeren bus daar zitten.
Ik zou kijken of je zo'n carter kan krijgen.


Volgens mij hebben ze geen van alle en ijzeren bus erin, ik heb namelijk een carter type 1, 2, en 3 en allemaal zijn ze zo
 
!!2 takt!!
kenny77 22-1-2011 0:03 Print reply

Posts: 29286
Mhh dan zit ik misschien met mt8 in de war, daar is het wel zo.
 
Robin 1993 22-1-2011 0:07 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mhh dan zit ik misschien met mt8 in de war, daar is het wel zo.



Ja klopt maar dan vraag ik me toch af. Het is bekent dat het linkerkrukaslager+carter een zeer zwak punt was bij honda mt/b

Hoe houden ander mensen met mt's/b's dit dan goed, of zouden ze allemaal we speling hebben ?
 
!!2 takt!!
Gerard1793 22-1-2011 0:36 Print reply

Posts: 4006
Ligt aan beunhazerij, mensen die het lager er vroeger scheef in hebben gedrukt, dan gaat ie uitlubberen. Sommige mensen hebben mazzel en kopen een onverbeunt setje carters
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
PRO TUNING 22-1-2011 11:37 Print reply

Posts: 4000
Is een algemeen Honda probleem.

Het lijkt me sterk dat Honda dit advies heeft gegeven.

Linker lager monteren met Loctite lager & bus bevestiging is de oplossing bij licht uitgeslagen carters, bij zwaar uigeslagen carters - kotteren met nieuwe pasbus.
 
JB1 22-1-2011 11:42 Print reply

Posts: 14881
Mail even met Honda-m-shop.nl of Ruanna van marktplaats.
Een van die 2 heeft vast wel een mooi cartertje voor je.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Floris-tsx 22-1-2011 14:20 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Nou heb ik deze op marktplaats gevonden,

wat denken jullie is het wat?

http://fietsen-bromm...tDKwqq4FAAZPAf4%253D


Ja maar goed. Dit is natuurlijk wel super mooi. Lijkt wel voor jou gemaakt ?

Of je doet dit : http://www.brommerfo...es/detail/32016/last


Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 22-1-2011 om 14:21 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 4620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved