Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mt5 afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63562 - honda mt5 afstelling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smefke 20-1-2011 18:11 Print topicpost
Posts: 507
hallo,
mijn mt5 lekte nogal benzine uit de overloop en dit probeerde ik te verhelpen.
ik dacht vandaag doe us gek en ik gooi er nog een kleinere sproeier in.
nou lekken voorbij maar kreeg te weinig benzine kreeg de
bwoaaap als ik gas gaf.
dit heb ik verholpen een beetje om de luchtschroef meer dicht te draaien.
nu heeft hij kei veel pit in de 1 en loopt in die versnelling ook zoals het hoort.
maar in de hogere versnellingen als hij in de powerband wil gaat hij stotteren en kom dan niet meer hoger in de toeren en ik weet niet hoe ik dit krijg verholpen.

mvg, smefke

 

mtx-motard 20-1-2011 18:16 Print reply

Posts: 14947
de normale sproeier moet er weer in

sproeier heeft niks te maken met overlopen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
WestlandMB 20-1-2011 18:17 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
hallo,
mijn mt5 lekte nogal benzine uit de overloop en dit probeerde ik te verhelpen.
ik dacht vandaag doe us gek en ik gooi er nog een kleinere sproeier in.
nou lekken voorbij maar kreeg te weinig benzine kreeg de
bwoaaap als ik gas gaf.
dit heb ik verholpen een beetje om de luchtschroef meer dicht te draaien.
nu heeft hij kei veel pit in de 1 en loopt in die versnelling ook zoals het hoort.
maar in de hogere versnellingen als hij in de powerband wil gaat hij stotteren en kom dan niet meer hoger in de toeren en ik weet niet hoe ik dit krijg verholpen.

mvg, smefke



Misschien heb je hier wat aan:

Stotteren = verzuipen, meestal rond 5 a 6000 toeren net voor de powerband, oplossing: kleinere sproeier.
Syptomen te grote sproeier=
-Start vaak gewoon wel goed, ook zonder choke
soms wel veel gas bijgeven om hem stationair te krijgen.
-stotteren vlakvoor powerband
-weinig/minder vermogen
-veel rook uit uitlaat/meureh

Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! iedereen denkt van wel omdat het zo BLUHHHH klinkt maar het mengsel ontbrand gewoon niet, omdat het te arm is, doe er dus een grotere sproeiert in!!
Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
syptomen van te kleine sproeier=
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
-BLuuh geluid
-lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
-lastig/niet starten als hij koud is
-Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair
-cilinder slijt als de kanker.


bron: http://www.brommerforum.nl/showtopic/14790


probeer dus is grotere sproeier, je zal nu ook wel merken dat hij met shoke aan beter rijd als zonder

edit:

ik was over dat stukkie van je overloop gelezen .. doe wat mtx-motard zegt.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 20-1-2011 om 18:18 uur.
 
smefke 20-1-2011 18:35 Print reply
Posts: 507
nou ik had eerst sproeier maat 98 erin zitten.
hierbij verzoop hij de heletijd en kwam er benzine uit de overloop.
toen gooide ik er 96 in het verzuipen was over maar kreeg te weinig toen gasnaald op laagste stand gezet en luchtschroef iets dichter gedraaid en het ging al vele malen mooier.
in de 1 gaat het nu veel beter en gasreactie is gwn goed.

 
WestlandMB 20-1-2011 18:42 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
nou ik had eerst sproeier maat 98 erin zitten.
hierbij verzoop hij de heletijd en kwam er benzine uit de overloop.
toen gooide ik er 96 in het verzuipen was over maar kreeg te weinig toen gasnaald op laagste stand gezet en luchtschroef iets dichter gedraaid en het ging al vele malen mooier.
in de 1 gaat het nu veel beter en gasreactie is gwn goed.



of je nou in je 1 of je 4 zit maakt niet uit qua afstelling.

met een mindere afstelling loopt hij in ze 1 ook wel aardig omdat hij toch weinig weerstand heeft.

begin gewoon met de gasnaald in de middelste stand, luchtschroef helemaal dicht en dan 2 slagen open.

Mijn brommer loopt perfect, terwijl ik me gasnaald nog niet eens perfect hebt afgesteld.

Lees ook even een FAQ hier op het forum over afstellen, zo kom je een stuk verder..
 
smefke 20-1-2011 18:44 Print reply
Posts: 507
de FAQ heb ik al 4x doorgelezen zal de gasnaald eens op de middelste stand zetten morgen.
 

Dit topic is 2112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved