-simon- |
20-1-2011 15:06 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]
Diezijngewoon nog in goede staat. Der zit ook sinds 3 maanden een ander tw op dusja. En jah uitlaat opvoeren was een beetje mja je snapte ut wel dusja .
En duurt het lang om je ketting schoon te maken? Ga ut waarschijnlijk zaterdag doen dusja
Allemaal bedankt trouwens
heb je toevallig een hogedrukreiniger of stoomcleaner ter beschikking?
dan moet je de ketting eraf halen en er een keer flink overheen gaan met met de hogedrukreiniger/stoomcleaner. daarna weer goed invetten en klaar.
heb je ook meteen alle rotzooi tussen je ketting uit.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
GINO DERBI GPR 2010 |
20-1-2011 15:08 |
Posts: 91 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
er zit een sluitschalpje op. zit een plaatje dat je eraf moet halen met een tangetje oid
en dan pak je zo de ketting eraf
Heb ik dan later nie zoiets dat me ketting deraf vliegt ofzo omdat de sluitschalpje deraf is geweest??
Want dat zou behoorlijk lullig zijn
|
|
|
|
GINO DERBI GPR 2010 |
20-1-2011 15:09 |
Posts: 91 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
heb je toevallig een hogedrukreiniger of stoomcleaner ter beschikking?
dan moet je de ketting eraf halen en er een keer flink overheen gaan met met de hogedrukreiniger/stoomcleaner. daarna weer goed invetten en klaar.
heb je ook meteen alle rotzooi tussen je ketting uit.
Is misschien ook nog niet eens zo een gek idee. We hebben een hogedrukspuit dus dat moet lukken dan mja kijk wel welke optie ik doen
Weer bedankt voor de reacties hè
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
20-1-2011 15:11 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]
Heb ik dan later nie zoiets dat me ketting deraf vliegt ofzo omdat de sluitschalpje deraf is geweest??
Want dat zou behoorlijk lullig zijn
nee, zoals je hem eraf haalt moet ie er ook gewoon weer op (omgekeerde volgorde uiteraard )
ik heb die ketting er al zo vaak eraf gehad en nog nooit dat ie losging (op die keren dat ie brak na maar dat lag erges anders aan )
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
GINO DERBI GPR 2010 |
20-1-2011 15:15 |
|
Aprilia RX 50 2003 |
20-1-2011 15:20 |
|
GINO DERBI GPR 2010 |
20-1-2011 15:22 |
Posts: 91 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
ff je wiel ronddraaien zodat alle schalmen even voorbij komen. er komt 1 langs die anders is dan de rest. ra ra welke is de sluitschalm
Okee bedankt!! Dan ga ik zaterdag maar es me ketting schoonmaken
En dan zo:
Emmer met een bodempje diesel, ketting derin, 20 min weken, doekje derlangst en dan terughangen eninsmere
Dis tog goed he?.
Ammal bedankt
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
20-1-2011 15:23 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]
Okee bedankt!! Dan ga ik zaterdag maar es me ketting schoonmaken
En dan zo:
Emmer met een bodempje diesel, ketting derin, 20 min weken, doekje derlangst en dan terughangen eninsmere
Dis tog goed he?.
Ammal bedankt
jep, misschien nog ff wat meer oppoetsen maar zo moet het wel lukken
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
GINO DERBI GPR 2010 |
20-1-2011 15:29 |
Posts: 91 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
jep, misschien nog ff wat meer oppoetsen maar zo moet het wel lukken
Okeej bedankt iedereen zo kom ik er wel aan uit!!
Latr
|
|
|
|
-simon- |
20-1-2011 15:55 |
Posts: 8211 |
met een wat stuggere borstel zal wss beter werken als met een doekje.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
ChielTZR |
20-1-2011 15:59 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
met een wat stuggere borstel zal wss beter werken als met een doekje.
tandenborstel van je ma,
als je klaar bent gewoon terugleggen waar je hem gepakt hebt.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
GINO DERBI GPR 2010 |
20-1-2011 16:17 |
Posts: 91 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
met een wat stuggere borstel zal wss beter werken als met een doekje.
Jah okeej dan doe ik dat wel
En ja ik doe wel met me ma's elektkrische tandenborstel, da kost geen moeit
Bedankt y'all
|
|
|
|
Derbi1991 |
20-1-2011 18:35 |
Posts: 363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
heb je toevallig een hogedrukreiniger of stoomcleaner ter beschikking?
dan moet je de ketting eraf halen en er een keer flink overheen gaan met met de hogedrukreiniger/stoomcleaner. daarna weer goed invetten en klaar.
heb je ook meteen alle rotzooi tussen je ketting uit.
Met de hogedrukreiniger blaas je gelijk je ketting aan stront. Je blaast namelijk de olie uit de schakels en het vuil er in. Dat krijg je namelijk nooit meer schoon en zal je ketting sneller slijten.
|
|
Drive like you stole it. |
|
GINO DERBI GPR 2010 |
20-1-2011 18:35 |
Posts: 91 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GINO DERBI GPR 2010
[...]
Jah okeej dan doe ik dat wel
En ja ik doe wel met me ma's elektkrische tandenborstel, da kost geen moeit
Bedankt y'all
Kheb net me brommer in algemeen schoongemaakt en toen maar met een oude spons met warm water de buitenkant van de ketting gedaan en hetresultaat was niet verkeerd. Hij is niet helemaal schoon maar wel grotendeels.
Als ik em de volgende keer schoon ga maken haal ik em er helemaal af, dan doe ik em es een keer goed.
Wel bedankt voor alle reacties ik zal der later vastnog wel wat aan hebben
Latr
|
|
|
|
-simon- |
20-1-2011 18:42 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi1991
[...]
Met de hogedrukreiniger blaas je gelijk je ketting aan stront. Je blaast namelijk de olie uit de schakels en het vuil er in. Dat krijg je namelijk nooit meer schoon en zal je ketting sneller slijten.
valt wel mee. heb het nog altijd zo gedaan en me kettingen gaan altijd lang genoeg mee.
flink schoonstomen en gelijk weer goed in het vet zetten.
nog nooit problemen mee gehad. en je heb een goed schone ketting daarna. slijten doet die toch wel.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|