Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki TSX 70cc wil niet op toeren komen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1242 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63560 - Suzuki TSX 70cc wil niet op toeren ...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drekzz 22-1-2011 12:55 Print reply
Posts: 15
Het is niet zozeer dat ik die 70cc wil hebben, het is meer dat ik hem heb, en er het beste van probeer te maken. Die originele 50cc had ik dat opvoerblokje onder zitten, maar daar kwam ik dus niet verder mee. Begin me nu af te vragen of dat niet gewoon aan de carburateur heeft gelegen. Vandaag even de 16mm gasnaald in de 12mm carb gedrukt, en het blijft hetzelfde. De toeren zijn onregelmatig, het ene moment trekt ie tot 8.000 en het andere moment nog maar tot de 4.500. Begin dus zo onderhand te denken dat er ook nog iets anders mis is met die 12mm.

Iemand de goede sproeiermaat voor de 16mm carb met 70cc en Gia uitlaat? Probeer ik die eens goed af te stellen, kijken wat hij dan doet.
 
Pixl 22-1-2011 17:41 Print reply

Posts: 3125
De goeie sproeiermaat is er niet zomaar, de afstelling is voor iedere brommer verschillend. Probeer 't eens rond de 100.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
ik kan je vertellen, hij gaat niet vijlen aan de carburateur


en kan 'hij' niet gewoon eens zelf antwoorden?
 
So fuckin' what!?
tsxhunter 22-1-2011 19:58 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
De goeie sproeiermaat is er niet zomaar, de afstelling is voor iedere brommer verschillend. Probeer 't eens rond de 100.

[...]


en kan 'hij' niet gewoon eens zelf antwoorden?


toevallig weet ik zó'n beetje precies wat hij wil
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Uncle BLAM 23-1-2011 3:17 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


toevallig weet ik zó'n beetje precies wat hij wil


Ik kan begrijpen dat je wilt helpen door b.v te antwoorden zodat er sneller antwoorden/opties komen voor de topic starter maar het blijft in mijn ogen onbeleefd ... beter even wachten tot de persoon zelf antwoord
 
een BF teller is sneller
Drekzz 23-1-2011 14:36 Print reply
Posts: 15
Iemand in de omgeving Zwolle die mijn TSX af wil stellen?

Nee, zonder gekheid. Sproeier 100 geprobeerd, komt niet op toeren. Sproeier 90, bijna hetzelfde. Sproeier 90 met powerfilter kan ik hem stilstaand redelijk laten lopen, en trekt hij hem met gemak tot 10.000, verder ben ik niet gegaan, maar zodra ik probeer weg te rijden is het gebeurd. Zijn allemaal Mikuni 6kant sproeiers in de 16mm carburateur.

Wil vandaag sproeier 80 nog eens proberen met ori filter, maar ben bang voor het ergste, aangezien iedereen zo'n beetje zegt dat ik rond de 100 moet zitten. De hoop zakt mij een beetje in de schoenen.
 
Pixl 23-1-2011 14:52 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drekzz
Iemand in de omgeving Zwolle die mijn TSX af wil stellen?

Nee, zonder gekheid. Sproeier 100 geprobeerd, komt niet op toeren. Sproeier 90, bijna hetzelfde. Sproeier 90 met powerfilter kan ik hem stilstaand redelijk laten lopen, en trekt hij hem met gemak tot 10.000, verder ben ik niet gegaan, maar zodra ik probeer weg te rijden is het gebeurd. Zijn allemaal Mikuni 6kant sproeiers in de 16mm carburateur.

Wil vandaag sproeier 80 nog eens proberen met ori filter, maar ben bang voor het ergste, aangezien iedereen zo'n beetje zegt dat ik rond de 100 moet zitten. De hoop zakt mij een beetje in de schoenen.


weet je echt zeker dat je genoeg compressie hebt dan?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


toevallig weet ik zó'n beetje precies wat hij wil


maar ik (en vast ook anderen) vind het rete irritant dat jij hier de wijsneus uithangt zonder de ts te helpen.
 
So fuckin' what!?
Drekzz 23-1-2011 14:57 Print reply
Posts: 15
Kan me vergissen, maar als ik te weinig compressie zou hebben zou die toch ook nooit op vol toeren komen bij stilstand met powerfilter? Kan straks wel nog een keer de moeren aandraaien, maar heb geen moment sleutel, en ben er van overtuigd dat ze flink vast zitten.
 
Pixl 23-1-2011 16:24 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drekzz
Kan me vergissen, maar als ik te weinig compressie zou hebben zou die toch ook nooit op vol toeren komen bij stilstand met powerfilter? Kan straks wel nog een keer de moeren aandraaien, maar heb geen moment sleutel, en ben er van overtuigd dat ze flink vast zitten.


In z'n vrij lukt dat vaak nog wel
 
So fuckin' what!?
Drekzz 24-1-2011 17:32 Print reply
Posts: 15
Oke, het volgende.

Mijn luchtfilter was 10x zo gaar als in eerste instantie leek. Wou hem voor de zekerheid nog maar eens een keer schoonmaken, en de gaten vielen er zo in. Ander filterelement er in gedrukt, start de brommer met sproeier 90 zonder verder echt iets af te stellen. Brommer loopt, stap op, moest beetje spelen met de koppeling, maar kon zo wegrijden. Heb hier niet zo veel ruimte om te testrijden, dus kwam niet verder dan 2e versnelling, toen al in de remmen. Draai de brommer om, wil terug rijden, en bij het gas geven geeft ie een bwoaappp en is het gebeurd. Brommer blijft wel goed stationair lopen, maar met iets te veel gas lijkt ie er in te verzuipen. Hoe kan het nou dat binnen 20 seconden er zoveel verschil in het gas zit?
 
_3s_ 24-1-2011 18:23 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drekzz
Oke, het volgende.

Mijn luchtfilter was 10x zo gaar als in eerste instantie leek. Wou hem voor de zekerheid nog maar eens een keer schoonmaken, en de gaten vielen er zo in. Ander filterelement er in gedrukt, start de brommer met sproeier 90 zonder verder echt iets af te stellen. Brommer loopt, stap op, moest beetje spelen met de koppeling, maar kon zo wegrijden. Heb hier niet zo veel ruimte om te testrijden, dus kwam niet verder dan 2e versnelling, toen al in de remmen. Draai de brommer om, wil terug rijden, en bij het gas geven geeft ie een bwoaappp en is het gebeurd. Brommer blijft wel goed stationair lopen, maar met iets te veel gas lijkt ie er in te verzuipen. Hoe kan het nou dat binnen 20 seconden er zoveel verschil in het gas zit?


Ik heb het verhaal niet helemaal supergoed gelezen, maar blijft je vlotter niet hangen? Moet je ook ff kijken of dat pinnetje onder je vlotter nog goed op zijn plaats zit.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Drekzz 27-2-2011 19:48 Print reply
Posts: 15
Oke, allereerst ben ik er een tijdje tussenuit geweest, en daarna heb ik de brommer maar even aan de kant geschoven. Kort daarna toch weer er bij gepakt, ongeveer een uur staan twijfelen wat ik nou moest doen, en toen toch maar voor de zekerheid het blok weer uit elkaar getrokken.

Niet bepaald onnodig, want de keerringen van de krukas wares dus gewoon kapot, wat volgens mij een hele hoop kan verklaren. Nu heb ik nieuwe keerringen besteld, al 2 sets inmiddels, maar ik meen me te herinneren dat er hier meerdere mensen zijn die zeggen dat de standaard meegeleverde rechterkrukaskeerring fout is. Dat de binnendiameter vaak 26 is waar het 28 hoort te zijn (correct me if i'm wrong). Ik heb dus maar de keerringen besteld aan de hand van de cijfers die hier ergens staan onder een kopje blokrevisie ofzo, maar doe ik er nou goed aan om die 28 te monteren, of hoort die 26 het ook gewoon te doen? Ik weet namelijk dat ik de vorige keer gewoon de geleverde set heb geplaatst, en als dat de reden is dat ze nu al kapot zijn doe ik dat liever niet weer.
 
Cas1029 2-3-2011 21:11 Print reply

Posts: 242
even als tip als je merkt dat je gasnaald krom is gelijk stoppen mijn kameraad heeft het ook gehad bleef het gas hangen kon niet optijd stoppen bij een kruising en heeft er een heel ernstig ongeluk aan overgehouden

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drekzz
Ontsteking doormeten heb ik niet gedaan. Verwacht niet dat het daar aan ligt, maar kan geen kwaad. Ben vanavond nog even aan het "beunhazen" geweest, even snel een 16mm er onder gezet, powerfiltertje er op, de foutste sproeier die ik kon vinden, maar daarmee trok ik hem wel met gemak tot de 9.000 toeren. Na het terugmonteren van mijn 12mm kwam ik er achter dat mijn gasnaald slecht in de carb valt. Na er een tijdje aan geprutst te hebben blijkt dat de gasnaald iets of wat krom is. Hoeveel invloed heeft dit op de toeren? Kan het hier aan liggen? Ik heb al een andere besteld, die van de 16mm gaat er niet in passen denk ik. Hoop dat de nieuw bestelde wel de goede is.


 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
Drekzz 3-3-2011 1:15 Print reply
Posts: 15
Die had ik zelf inderdaad ook al bedacht, maar dat kon in dit geval niet gebeuren, aangezien zelfs bij volgas de naald niet volledig uit de geleider kwam. Het was alleen lastig bij het monteren. En ook dat is nu opgelost aangezien ik mijn nieuwe naald al binnen heb.
 

Dit topic is 6822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved